kralen van fimo??

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » za 21 aug 2004 11:54

Oh, ik liet ze toen liggend bakken en ze waren mooi rond hoor! Zo mals is die klei toch niet dat hij 'inzakt'? En anders moet je ze een paar uur zo laten liggen, dan wordt de klei weer wat harder. Maar ik heb er geen probleem mee gehad toen, en ik heb ze direct gebakken.

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » za 21 aug 2004 14:44

roodtomaatje schreef:hoihoi,

ik heb ook zo'n kralenroller en ik vind het super.... ik heb hiervoor ook kralen met de hand gemaakt alleen daar word ik echt gek van :oops: maar ja.....
ik vind die bicone kralen die je met mijn roller kan maken trouwens heel mooi. je kan hem op de site van de kwast bestellen (daar heb ik hem gehaald) en dan heb je kralen van ongeveer 1 cm groot.
hier kun je hem vinden:http://www.dekwast.nl/bestel_regel.php?artikel_id=14712

Groetjes Meggie
P.s. bekijk mijn site een keer http://picturetrail.com/sieraden4u/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hem ook, alleen van de handleiding snap ike cht niks (engels is niet mijn sterste vak :oops: ) Ik vroeg me af wat bicone kralen zijn
:engel: Groetjes Eveline

Christel
Bead Fan

Bericht door Christel » do 26 aug 2004 17:51

Madelief schreef:Oh, ik liet ze toen liggend bakken en ze waren mooi rond hoor! Zo mals is die klei toch niet dat hij 'inzakt'? En anders moet je ze een paar uur zo laten liggen, dan wordt de klei weer wat harder. Maar ik heb er geen probleem mee gehad toen, en ik heb ze direct gebakken.

Je had helemaal gelijk!! Heb het inmiddels uitgeprobeert en het is prima gelukt. Thanx voor je reactie!

meggie
Bead Addict

Bericht door meggie » za 18 sep 2004 12:07

Kraaltjes schreef:
roodtomaatje schreef:hoihoi,

ik heb ook zo'n kralenroller en ik vind het super.... ik heb hiervoor ook kralen met de hand gemaakt alleen daar word ik echt gek van :oops: maar ja.....
ik vind die bicone kralen die je met mijn roller kan maken trouwens heel mooi. je kan hem op de site van de kwast bestellen (daar heb ik hem gehaald) en dan heb je kralen van ongeveer 1 cm groot.
hier kun je hem vinden:http://www.dekwast.nl/bestel_regel.php?artikel_id=14712

Groetjes Meggie
P.s. bekijk mijn site een keer http://picturetrail.com/sieraden4u/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hem ook, alleen van de handleiding snap ike cht niks (engels is niet mijn sterste vak :oops: ) Ik vroeg me af wat bicone kralen zijn
beetje late reactie, maar goed, beter laat dan nooit :wink: ,een bicone kraal is op deze foto:http://groups.msn.com/PetraHarrandKrale ... otoID=1206 de linkse.
Khoop dat ik je hiermee kan helpen.

Groetjes Meggie

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » za 18 sep 2004 15:49

Die zijn echt leuk :D mij lukt het nog niet echt om er mooie kralen van te maken :cry: er komen steeds barsten in. Ik denk ook wel dat het ligt aan de klei die ik gebruik (makins clay van die zelf drogende)

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 18 sep 2004 16:04

Daar kan je beter niet mee werken!! :)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » zo 19 sep 2004 15:25

Sorceress schreef:Daar kan je beter niet mee werken!! :)
Mijn mamsie dacht meschien dat ik het niet goed had gekneed :? maarjah op de verpakking staat gelijk klaar voor gebruik. Noujah ik ga nog maar eens proberen binnenkort om er kralen van te maken hopen dat eht dan wel lukt

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 19 sep 2004 15:50

Heeft er niks mee te maken of je het kneedt of niet! Voor jij klaar bent met het rollen van je kraal dan is de klei al gedeeltelijk aan het opdrogen en kan je er geen veranderingen meer bij aanbrengen dus is de kraal niet mooi rond dan heb je pech want ga je veranderen dan krijg je nog grotere scheurtjes. Op zich kunnen de scheurtjes best charmant zijn als je bijv in turquoise werkt! dan kan je proberen nep stenen te maken maar voor de rest is het echt ongeschikt ;)

groetjes Ria

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » zo 19 sep 2004 15:52

Sorceress schreef:Heeft er niks mee te maken of je het kneedt of niet! Voor jij klaar bent met het rollen van je kraal dan is de klei al gedeeltelijk aan het opdrogen en kan je er geen veranderingen meer bij aanbrengen dus is de kraal niet mooi rond dan heb je pech want ga je veranderen dan krijg je nog grotere scheurtjes. Op zich kunnen de scheurtjes best charmant zijn als je bijv in turquoise werkt! dan kan je proberen nep stenen te maken maar voor de rest is het echt ongeschikt ;)
:cry: en ik was er nog wel zo blij mee in het begin..... nou maar eens gaan kijken wat ik er mee kan maken. Wel zonde is het zeg ok omdat wij geen goede oven hebben kan ik ook geen Fimo nemen :(

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 19 sep 2004 16:00

Wat is er mis met je oven dan??
Je kan in iedere oven bakken als je niet zeker bent van de temperatuur neem je een oventhermometer om te checken en dan kan het haast niet fout gaan :) alleen moet je dan wel iedere keer de oven even schoonmaken na het bakken van de kralen.

groetjes Ria

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » zo 19 sep 2004 16:04

Sorceress schreef:Wat is er mis met je oven dan??
Je kan in iedere oven bakken als je niet zeker bent van de temperatuur neem je een oventhermometer om te checken en dan kan het haast niet fout gaan :) alleen moet je dan wel iedere keer de oven even schoonmaken na het bakken van de kralen.
Onze oven is van de vorige bewoners nog dus al wat ouder. En meestal gaat hij nog al vaag ruiken als je hem te lang hebt aanstaan. Ik moet maar eens een oventhermometer aanschaffen :) goed idee van jouw :D

looijtje
Bead Interested

Bericht door looijtje » zo 19 sep 2004 18:12

hoi
voor de gaatjes gebruik ik altijd een klein stukje acculon draad, en daarmee daar ik er gaatjes in, dit werkt heel goed bij mij!!
de kralen blijven dan goed rond
veel succes ermee!!

Groetjes Janniek

Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » zo 19 sep 2004 20:22

puntje aan metaaldraad waar je ze mee wilt kettelen vijlen en ze op het ketteldraad rijgen. op vuurvast bakje in de oven bakken. net als sat?stokjes dus.
liefs,

Naomi

Gesloten