cursus glaskralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » ma 31 jan 2005 15:35

Groningen trek ik niet. Ja, die workshop in Dongen lijkt mij ook wel wat.Het ziet er goed uit. Hier thuis zal ik het ook niet zo snel doen.
Groetjes, Danielle

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » di 01 feb 2005 16:57

danielle schreef:Groningen trek ik niet. Ja, die workshop in Dongen lijkt mij ook wel wat.Het ziet er goed uit. Hier thuis zal ik het ook niet zo snel doen.
Ik wilde ook een keer gaan. Lijkt het je leuk om samen te gaan?

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » di 01 feb 2005 17:10

Ja, goed idee. Lijkt me zeker gezellig. Momenteel is het alleen nog een beetje lastig, omdat ik nog aan herstellen ben. Zo'n dag is net ffe iets te veel van het goede. Ik werk er al hard aan om weer fit te zijn, althans voor zover dat mogelijk is ;). Dus het zal voor mij helaas nog even duren :(.
Groetjes, Danielle

tinus
Bead Designer

Bericht door tinus » di 01 feb 2005 17:27

tinus schreef:Tja, ik vind dit allemaal echt super interessant, maar vraag me af wat voor brander dan de beste is!!!
Zo'n oventje valt dus af, maar je hebt branders voor enkele en dubbele brandstof, en noem maar op.
En waar kan je dan mooi glas kopen?
Nog steeds geen enkel idee!!!

ellytje
Bead Believer

Bericht door ellytje » za 19 feb 2005 17:35

En zou een brander die gebruikt wordt bij het goudsmeden ook geschikt zijn? Dan zou ik bij aankoop meteen twee vliegen in 1 klap slaan (ivm mn opleiding)

Maar het gas moet dus heel schoon zijn? Er bestaat de Hydromat-brander, die brand op elektrolyse van water, dus knalgas van waterstof en zuurstof. En kan een temperatuur halen van 2000-3000 Graden Celsius, zou dat geschikt zijn Mario?
groetjes Elly

creanijn
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door creanijn » zo 20 feb 2005 09:07

hallo,

Sinds kort heb ik een zuurstof/propaan brander, deze is speciaal voor het maken van glaskralen. Zelf zit ik op een cursus edelsmeden en hier gebruiken wij ook zuurstof/propaan, maar ik heb geen idee of je deze ook kunt gebruiken, ik denk het wel.
Hiervoor gebruikte ik een propaan brander (idd uit de bouwmarkt, hadden we nog), met deze brander worden sommige kleuren glas niet goed van kleur. Maar ik wou eerst zeker weten of ik glaskralen maken wel leuk vond om zo'n grote uitgave te doen voor een brander.

groetjes Janine

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » za 05 mar 2005 18:53

Als er plaats is ga ik 26 maart de cursus glaskralen volgen in dongen bij 2 handjes. Eerst wilde ik het thuis gaan doen maar durf niet echt aan ga eerst via de cursus kijken of ik het wel echt leuk vind om er veel geld aan uit te geven.
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

Victoria
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Victoria » za 05 mar 2005 22:59

ocean schreef:Als er plaats is ga ik 26 maart de cursus glaskralen volgen in dongen bij 2 handjes. Eerst wilde ik het thuis gaan doen maar durf niet echt aan ga eerst via de cursus kijken of ik het wel echt leuk vind om er veel geld aan uit te geven.
Ik denk dat ik eerst nog een keer terug wil en dan als ik het nog leuk vindt een set koop :lol: alleen dan koop ik wel de Professionele branderset ... want met de starters set krijg je niet echt heldere kleuren kralen .. licht blauw wordt grijs en roze wordt beige etc ..... met de Professionele branderset krijg je echt mooi gekleurde glaskralen ... maar ik wil het ook echt zeker weten voordat ik ? 260.00 uitgeef :wink:
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » zo 06 mar 2005 13:02

Dat is zeker alleen voor de brander?! of heb je dan een totaal pakket?

Victoria
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Victoria » zo 06 mar 2005 13:18

dat kan je precies op haar site zien ... bij kralen maken en dan sieraden maken :wink:
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » zo 06 mar 2005 13:23

330 eurie voor professioneel pakket. Ik had zo'n 500 verwacht! Als ik het echt leuk vind ga ik er voor sparen! Lijkt mij echt gaaf je hele sieraad helemaal zelf te hebben gemaakt! :)

Bedankt voor de info! :wink:

Gesloten