versiering in eivorm

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
esther26
Bead Reader
versiering in eivorm

Bericht door esther26 » di 16 nov 2004 17:43

weet iemand toevallig hoe dit wordt gemaakt (een versiering in eivorm noem ik het maar even).

http://www.polymerclaycentral.com/clayd ... rgi11a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
er is niks leuker dan zelf sieraden maken.

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » di 16 nov 2004 18:04

Lijkt op het eerste zicht metaaldraad maar aangezien de site over klei gaat, zou ik zeggen van klei... dunne worstjes maken en zo de figuren maken, op een uitgeblazen ei kleven, laten drogen of bakken en dan het uitgeblazen ei stuk maken zodat alleen die vorm van klei nog overblijft... Maar da's maar snel gefantaseerd hoor, weet niet of het mogelijk is enzo!

esther26
Bead Reader

Bericht door esther26 » di 16 nov 2004 18:39

en hoe moet je een ei uitblazen??

het zou zo maar kunnen wat je zegt,wel een goed idee zeg.

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 16 nov 2004 18:46

Hoihoi,

Een ei uitblazen is leuk werk ;-) krijg je goeie sterke ademhaling van enz ;-) en zere wangen!!!

JE prikt met een naald onder en boven in het rauw ei een gaatje.. en dan mond op 1 gaatje en blazen!!! (bakje eronder!!) net zolang blazen tot er niets meer uitkomt..
het moeilijkste is de dooier.. die moet je misschien eerst even kapot prikken door met de naald even helemaal in het ei te gaan..
EN wat je uitblaast opvangen en klutsen en bakken ;-)

Dan even goed met water het ei laten doorstromen..
en dan drogen..

Niet zo moeilijk maar effe een werkje.. (eerder moesten we op school altijd met pasen een uitgeblazen ei meenemen en zetten we paps savonds aan het blazen ;-))

GRoetjes!

esther26
Bead Reader

Bericht door esther26 » di 16 nov 2004 19:03

he bedankt voor je antwoord. :lol:

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » di 16 nov 2004 19:15

Hihi Eelke, dat is inderdaad zo, bij mij vroeger was dat mijn mama die mocht blazen. We gingen voor pasen eens zo'n hanger maken met allemaal uitgeblazen eitjes, maar ik was zo onhandig in die tijd, dat ik dubbel zo veel eitjes nodig had :oops:
Je moet dus h??l voorzichtig zijn bij het uitblazen dat je niet te hard op je eitje duwt, want anders heb je een kapot ei en een smurrie op je gezicht, trui, ... :lol:

Gesloten