Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
-
Nicollie
- Bead Starter
Welke techniek gebruik ik dan?
Bericht
door Nicollie » do 21 okt 2004 08:23
Hallo meiden,
Ik heb al een tijdlang een idee in mijn hoofd voor het maken van een ketting. Ik heb van een tante een oude ketting gehad met enorm mooie kralen aflopend bovenaf van klein naar in het midden de grootste kraal. Deze ketting heb ik gesloopt en heel veel kralen bij gekocht. Ik wil daarvan een ketting maken (hoe leg ik dit nou uit???) bestaande uit ??n streng als basis met daaraan een hoeveelheid aan willekeur kralen (vergelijk het maar als een tros druiven). Hoe zouden jullie dat aanpakken?, met welke techniek? hebben jullie tips?????
Groetjes Nicole

-
Pee
- Bead Aholic
-
Contacteer:
Bericht
door Pee » do 21 okt 2004 08:31
Ik zou even kijken bij mijn creaties, daar zijn wel meer van dit soort trosjes kettingen geshowd.
Liefs, Petra
Just bead it!

-
tinus
- Bead Designer
Bericht
door tinus » do 21 okt 2004 08:40
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar je kan een streng rijgen, en daar allemaal kettels met andere kralen aan hangen?????? Zag bij pee ook niet iets wat op jouw beschrijving leek, maar ik ben nog maar net wakker..........
Groetjes, Martine
-
Rianne
- Bead Fan
-
Contacteer:
Bericht
door Rianne » do 21 okt 2004 18:08
Je kunt een tros rijgen door gebruik te maken van een zeefje. En daar doroheen kralen te rijgen. Wat je ook kunt doen en dat geeft een ander effect is een nietstift nemen en daar andere nietstiften met kralen aanrijgen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Rianne
-
Madelief
- Bead Chatter
Bericht
door Madelief » do 21 okt 2004 20:15
tinus schreef:Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar je kan een streng rijgen, en daar allemaal kettels met andere kralen aan hangen?????? Zag bij pee ook niet iets wat op jouw beschrijving leek, maar ik ben nog maar net wakker..........
Groetjes, Martine
Ik denk dat pee bedoelde 'mijn creaties' als het subforum van deze site

-
Pee
- Bead Aholic
-
Contacteer:
Bericht
door Pee » do 21 okt 2004 21:39
Dat bedoelde ik idd....
Liefs, Petra
Just bead it!

-
tinus
- Bead Designer
Bericht
door tinus » vr 22 okt 2004 13:18
aaaaaaaaah, snap em.

-
Nicollie
- Bead Starter
Bericht
door Nicollie » do 11 nov 2004 13:21
Sorry dat ik niet eerder op jullie antwoorden heb gereageerd, maar ben te druk geweest met andere kettingen/armbanden. Morgen ga ik beginnen met de ketting. Ik denk dat ik ga rijgen en dan kettelstifjes er doorheen met daaraan weer gekettelde kralen. Ik hoop dat ik jullie het resultaat kan laten zien. Ben er nog niet handig mee met digitale foto's. Sorry!!!!
Groetjes Nicole