Verschil?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
ocean
Bead Dreamer
Contacteer:
Verschil?

Bericht door ocean » ma 30 aug 2004 11:09

Hoi ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen swarovski plaksteentjes en tjsechische plaksteentjes? :doubt:

Ingrid

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 30 aug 2004 11:11

swarovski is een merk en is duurder, het glanst meer. de overige glanzen ook wel mooi, maar zijn goedkoper en glanzen niet zoveel als swarovski.

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

verschil?

Bericht door ocean » ma 30 aug 2004 11:14

Oke bedankt.

Groetjes

Ingrid

alpha
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door alpha » ma 30 aug 2004 11:22

Als de zon op Swarovski steentjes schijnt, krijg je een regenboog, dat komt door de manier waarop ze zijn geslepen en bij Tjechische plakstenen heb je dat niet (denk ik :wink: )
Afbeelding groetjes Leonie Afbeelding

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 30 aug 2004 11:32

alpha schreef:Als de zon op Swarovski steentjes schijnt, krijg je een regenboog, dat komt door de manier waarop ze zijn geslepen en bij Tjechische plakstenen heb je dat niet (denk ik :wink: )
Is dat niet alleen bij de kleuren met AB coating?

In ieder geval, ik vind persoonlijk dat Tsjechisch kristal wel mooi is (niks mis mee), maar Swarovski is n?t een tikkeltje mooier. Mooiere/sterkere kleuren, heftigere glans. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Als je kralen of plaksteentjes van de zelfde kleur en de zelfde maat naast elkaar legt dan kan je het verschil duidelijk zien.

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Verschil?

Bericht door ocean » ma 30 aug 2004 11:36

Nu ga ik wel twijfelen welke ik zal bestellen!!

Heeft iemand een voorbeeld van sieraad waar ik het op kan zien?

Ingrid

alpha
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door alpha » ma 30 aug 2004 12:17

Swarovski is echt veel mooier inderdaad! Die regenboog waar ik het over had krijg je als de zon erop schijnt en het dan weerkaatst ergens op, niet alleen bij AB.
Als ik in de auto rij en de zon op mijn ketting schijnt, zie ik allemaal regenboogjes op de zonneklep :D

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 30 aug 2004 13:55

alpha schreef:Als ik in de auto rij en de zon op mijn ketting schijnt, zie ik allemaal regenboogjes op de zonneklep :D
Ja gaaf is dat h?? Alleen niet zo leuk voor je tegenliggers 8) :wink:

alpha
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door alpha » ma 30 aug 2004 14:21

:D Hahaha! Nee dat denk ik ook niet maar IK word er in ieder geval altijd vrolijk van :D

Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » ma 30 aug 2004 22:35

Hihi, ik weet precies wat je bedoeld. Ik weet het niet zeker, maar het gewicht van Swarovski kan ook wat zwaarder zijn. Het loodgehalte is wat hoger. Maar dat kan bij die tjechische ook wel zijn. Maar bij Swarovski zie je het prisma idd erg goed. Dat heb ik bij andere kralen en plakstenen niet gezien.
liefs,

Naomi

nessy
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door nessy » di 31 aug 2004 22:09

:doubt: Hmm...ik word er niet echt wijzer van. Iemand vertelde mij ook dat swarovski echt blijft glanzen, en dat die andere strasssteentjes wat doffer worden na een tijdje. :roll: Hoe kan ik zien als ik in een winkeltje sta, wat ik in mijn handen heb? (Bij Hempel vraag ik het wel eens, maar wordt er niet altijd wijzer van het personeel :? )

groetjes, Nessy :turtle

moontje
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door moontje » vr 10 sep 2004 15:53

ik bestel ze altijd bij kralenboutiquemonique. en ik heb laatst hier ook wat in een hobbyzaak gehaald. het zijn plastiken, maar glimmen goed en dat voor 250 voor 6 euro! :wink:
Afbeelding

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » ma 13 sep 2004 15:37

Ik vind Swarovski echt veel mooier glanzen(en nee dat is niet het oostenrijkse in me! :roll: ), maar dat zie je volgens mij vooral als je beiden door elkaar gebruikt. Als je alleen tjechische gebruikt, dan is het vaak ook echt mooi. Ik bestel mijn plakstenen overigens bij http://www.victoriasdancefashion.nl(wel" onclick="window.open(this.href);return false; meteen voor ?100 besteld, maar hier doe ik toch ook even mee.... :wink: )
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gesloten