Miyuki geeft af?

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Zina
Bead Intelligent
Contacteer:
Miyuki geeft af?

Bericht door Zina » zo 17 jun 2012 18:47

Hoi allemaal,

Ik heb net even gekeken voor miyuki kralen, maar nou staat er bij kralenzooi bij dat deze bij wrijving hun kleur kunnen verliezen?! :o Is dat zo?

Groetjes Zina
Altijd aan het kralen...

OrnamentoPuella
Bead Dreamer

Re: Miyuki geeft af?

Bericht door OrnamentoPuella » zo 17 jun 2012 18:58

Wat is eigenlijk het verschil tussen miyuki en een gewone rocaille? :roll: :oops:
Carpe Diem
Leer uit je fouten

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 17 jun 2012 19:00

Over het algemeen blijven alle miyuki kralen goed. Er zijn alleen bepaalde kleursoorten, bv galvanized, die kunnen slijten. Het geeft niet af volgens mij, dus niet zo dat je kleding er vlekken door kan krijgen. Het is meer dat het kleurlaagje los kan laten waardoor het niet mooi blijft. Tegenwoordig hebben ze iets van duracoat galvanized, die zou niet los moeten laten, is wel stuk duurder.

Miyuki is trouwens merknaam, net zoals je rayher rocailles en gutermann rocailles heb, maar dan veel betere kwaliteit. Zie evt http://www.kralen.com/Instructies/Speci ... ralen/471/" onclick="window.open(this.href);return false;

OrnamentoPuella
Bead Dreamer

Bericht door OrnamentoPuella » zo 17 jun 2012 19:06

Sandra schreef:Miyuki is trouwens merknaam, net zoals je rayher rocailles en gutermann rocailles heb, maar dan veel betere kwaliteit. Zie evt http://www.kralen.com/Instructies/Speci ... ralen/471/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks! :oops: :D :wink:
Carpe Diem
Leer uit je fouten

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » zo 17 jun 2012 19:07

Ok bedankt Sandra. Is dit met Toho dan hetzelfde?
Altijd aan het kralen...

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door SandraM » zo 17 jun 2012 19:09

Ik gebruik altijd Miyuki, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het afgeeft of kleur loslaat ofzo. En ik heb toch wel alle kleuren en soorten in mijn sieraden verwerkt.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 17 jun 2012 20:00

Ik heb zelf geen ervaring met toho.
@SandraM: ik heb het zelf ook nog nooit gehad. Wel had ik 'n keer 'n klant waarbij de miyuki cubes (grotere kralen) met kleur galvanized silver erg snel kleurlaagje stukje losliet. Ik heb erover gemaild met mijn leverancier, hij raadt aan alleen duracoat galvanized te gebruiken. Hij zei wel dat je evt nog gewone galvanized kan gebruiken bij hele kleine kralen zoals 11/0 en 15/0: daar gaat niet veel wrijving overheen waardoor je het ook minder snel ziet. Velen gebruiken liever galvanized omdat de kleur nog net wat anders lijkt (wat sommigen dus mooier vinden). Als bij 'n grote kraal zoals kubus wat wrijving is zie je het veel sneller, bij hele kleine kralen gebeurd het minder snel en als het al gebeurd kan je het bijna niet zien.

Ben zelf ook galvanized fan en blijf het dus ook graag gebruiken....

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » zo 17 jun 2012 23:10

Ik heb het met zowel Miyuki als Toho meegemaakt met een kleur. Het gaat dan vooral om de plekken waar je regelmatig langswrijft met bijvoorbeeld een slotje. Bij die Toho was het al tijdens het verwerken in het sieraad dat ik de kleur er zo af kon vegen bij wijze van spreken (een gele milky kleur) en andere milky kleuren hadden het weer niet, dus waar het nou precies aan ligt is mij een raadsel. Bij de Miyuki-armband was bij het slotje een gedeelte gewoon wit geworden, dus de hele laag eraf. Dat is dan wel jammer vind ik. Als je zeker wilt zijn dat het niet gebeurt, dan zou je inderdaad de duracoat kleuren kunnen nemen. Op de site van Miyuki staat trouwens een hele uitgebreide lijst bij welke kleuren het kan voorkomen en wat je bij welke kleuren moet vermijden (dus wrijving enz.).
Groetjes van Monica

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » zo 17 jun 2012 23:23

Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd dacht dat het glas zelf gekleurd was joh! Maar er zit dus om alle kraaltjes een laagje? :o :shock:
Altijd aan het kralen...

sanegdokter
Moderator
Contacteer:

Bericht door sanegdokter » ma 18 jun 2012 06:54

Hier de link naar Miyuki, stond nog onder mijn favorieten; http://www.miyuki-beads.co.jp/english/seed/07_db01.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door SandraM » ma 18 jun 2012 07:02

Bedankt voor de tip!

Gesloten