Ik heb begin maart wat basis uitleg toegevoegd aan Kralen.com over speciaal rijgwerk. Je kan het op http://www.kralen.com/Instructies/Speci ... gwerk/469/" onclick="window.open(this.href);return false; vinden. Er staat basisinfo over rocailles, overige benodigdheden en hele kleine inleiding over de basistechnieken.
Graag hoor ik of jullie nog tips hebben wat ik kan toevoegen, wat handig erbij zou zijn, handigheidjes, wat je ook al te binnen schiet. Ik wil in ieder geval nog meer info gaan geven over de basistechnieken. Belangrijkste doel is de basis tips geven om het voor de beginner wat makkelijker te maken. Zodat je bv meteen met miyuki kralen begint en niet met goedkope kralen waarvan de maat varieerd, zodat je meteen juiste draad gebruikt en niet met nylondraad begint, eventueel met handig rijgmatje zodat je de kralen makkelijk oppikt ipv met je hand op te pakken en dan pas te rijgen, dat soort dingen. Zeg maar om veel voorkomende beginnersfouten te voorkomen, om het beginnen met rijgwerk net wat makkelijker te maken. Oh ja ik wil ook 'n keer wat boeken aanraden daar.
Alvast bedankt voor jullie input!
tips en basisinfo over speciaal rijgwerk,wat toe te voegen?
Re: tips en basisinfo over speciaal rijgwerk,wat toe te voegen?
Hartstikke tof dat je het doet, goed bezig!
Ik heb helaas nog te weinig ervaring om zinvolle tips vwb rijgen en zo te geven.
Bij 'cubes' opmerken: vierkante kralen met zes vlakken als bij een dobbelsteen? Anders denkt men mss dat ze plat vierkant zijn. Of, is het mogelijk bij alle types kralen een fotootje te plaatsen?
Want ook het 'driehoekige' bij de 'triangle beads' kan verwarring scheppen (dat een nieuweling denkt dat het is zoals bijvoorbeeld Tilabead, maar dan driehoekig, plat dus).
Mis ik nog de: twinbeads. En misschien bij de 'Bugles' opmerken dat er ook 'twisted bugles' zijn?
Ik zie op het forum nog wel eens gevraagd worden naar de afwerking: AB, opaque en zo.
Mss de maat van de kraaltjes, of het aantal kraaltjes per cm?

Ik heb helaas nog te weinig ervaring om zinvolle tips vwb rijgen en zo te geven.

Bij 'cubes' opmerken: vierkante kralen met zes vlakken als bij een dobbelsteen? Anders denkt men mss dat ze plat vierkant zijn. Of, is het mogelijk bij alle types kralen een fotootje te plaatsen?

Mis ik nog de: twinbeads. En misschien bij de 'Bugles' opmerken dat er ook 'twisted bugles' zijn?
Ik zie op het forum nog wel eens gevraagd worden naar de afwerking: AB, opaque en zo.
Mss de maat van de kraaltjes, of het aantal kraaltjes per cm?
Liefs en groetjes, Algante