staafjes rijgen
- Fairy
- Bead Designer
- Contacteer:
Wie heeft er een tip voor mij betreffende het rijgen met staafjes? Ik rijg het liefst met draad (o.a. C-lon) omdat het lekker soepel is. Nu zijn staafjes scherp aan de einden en schuren de draad na verloop van tijd stuk. Op staaldraad natuurlijk geen probleem maar dan kan ik niet de figuurtjes maken die ik in mijn hoofd heb. Bijvoorbeeld vierkantjes rijgen en in de kruispunten een leuke strass inrijgen. Snap je dit
? Recht toe recht aan is geen probleem bij staaldraad.Maar dan had ik mijn probleempje niet.

Lieve groet van Fairy
- Fairy
- Bead Designer
- Contacteer:
Oh wat heerlijk, zo snel antwoord!
Nylondraad had ik inderdaad nog niet aan gedacht omdat ik er niet zo'n liefhebber van ben, o.a. door het afwerken (het breekt zo snel bij knijpkraaltjes). Zal het toch nog eens proberen met knopen en nagellak.
Het gecoate staaldraad bedoel ik ook maar daar kan ik dus geen scherpe bochtjes mee rijgen, dan gaat het knikken, maar dat weten jullie ook wel.

Nylondraad had ik inderdaad nog niet aan gedacht omdat ik er niet zo'n liefhebber van ben, o.a. door het afwerken (het breekt zo snel bij knijpkraaltjes). Zal het toch nog eens proberen met knopen en nagellak.
Het gecoate staaldraad bedoel ik ook maar daar kan ik dus geen scherpe bochtjes mee rijgen, dan gaat het knikken, maar dat weten jullie ook wel.
Lieve groet van Fairy
En als je misschien rijgt met dubbele draad c-lon. Bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zijn nu ook staafjes te koop in goede kwaliteit ( alleen nog niet zo veel keus) de myuki bugle beads zijn niet zo scherp vind ik.
ha, ha,...nee een uit de hand gelopen hobby. Ik heb heel veel geleerd dankzij http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;, dit forum en veel van allerlei sites op internet en boeken en ik vind het natuurlijk ontzettend leuk om te doen en om steeds weer iets nieuws te bedenken en om het weer aan anderen te leren.