Verschil tussen seed beeds en rocailles?????
- sandra_aero
- Bead Interested
- Contacteer:
Hallo,
Aangezien ik hier redelijk nieuw ben en ik hier reeds verschillende termen heb moeten opzoeken zou ik graag weten wat het verschil is tussen seed beeds en rocailles. Of is er geen verschil.
Groetjes,
Sandra
Aangezien ik hier redelijk nieuw ben en ik hier reeds verschillende termen heb moeten opzoeken zou ik graag weten wat het verschil is tussen seed beeds en rocailles. Of is er geen verschil.
Groetjes,
Sandra
Groetjes,
Sandra
Sandra
-
- Bead Believer
- Contacteer:
Re: Verschil tussen seed beeds en rocailles?????
Zover ik weet is er geen verschil.......
Gisteren is geweest, morgen moet nog beginnen, LEEF VANDAAG!!!!
- sandra_aero
- Bead Interested
- Contacteer:
OK bedankt omdat ik op verschillende sites afwel schrijven ze over rocailles ofwel over seed beads daarmee begon ik te twijfelen maar heb nog verder zitten googelen en heb nu ook gezien dat er geen verschil inzit.
Topic mag gesloten worden
Topic mag gesloten worden
Groetjes,
Sandra
Sandra
uhm ik laat hem toch nog open voor het geval iemand weer vragen heeft.
Nog even voor de duidelijkheid, het is eigenlijk heel simpel: rocailles is de Nederlandse naam, seed beads de Engelse naam. Rocailles zijn in ronde vorm. Er bestaat ook delica's, die zijn in cilindervorm. Ik zou haast zeggen dat daar nog geen Nederlandse naam voor is, hoewel je misschien ook cilinder rocailles zou kunnen zeggen?
Nog even voor de duidelijkheid, het is eigenlijk heel simpel: rocailles is de Nederlandse naam, seed beads de Engelse naam. Rocailles zijn in ronde vorm. Er bestaat ook delica's, die zijn in cilindervorm. Ik zou haast zeggen dat daar nog geen Nederlandse naam voor is, hoewel je misschien ook cilinder rocailles zou kunnen zeggen?
Iemand vroeg mij vanmiddag naar 'mini staafjes', na een vragende blik....bleek dat ze delica's bedoelde. Maar over het algemeen blijven delica's delica's en krijgen de seed beads verschillende namen. Best grappig als je erover nadenkt.
Als U werk maakt van Uw hobby.
En om het extra verwarrend te maken: "delica's" is de naam die Miyuki aan deze kraaltjes geeft, bij Toho heten ze "treasures" 

Ha ja, da's waar Toho noemt ze Treasure beads, en onze Zuiderbuurtjes vragen om delicatten/delicats.
Als U werk maakt van Uw hobby.