Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
-
Saartje
- Bead Addict
-
Contacteer:
Bericht
door Saartje » ma 16 jun 2003 18:53
Ik gebruik eigenlijk nooit van die kalotjes. Ik doe mijn draden vast met een knijpkraal, knip overige af tot ik ??n draad overhoudt en maak d.m.v. een lusje het ringetje eraan vast en zet vervolgens weer vast met een knijpkraal. Ieder z'n eigen manieer natuurlijk.

Kralengroetjes, Saartje

-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » ma 16 jun 2003 19:51
zo kan het ook inderdaad:

makkelijker, voordeliger en misschien zelfs sterker ook, ikzelf ben toch weleens bang dat kalot stuk gaat.
-
Piërra
- Bead Believer
Bericht
door Piërra » ma 16 jun 2003 20:22
Ik vind een kalot altijd erg handig werken en ik doe dat zoals Sandra. Ik rijg ook knijpkralen op nylondraad, nog nooit problemen gehad. Maar ik gebruik toch het liefste gecoat staaldraad, daar werk het ook prima bij.
Liefs,
Pi?rra
-
~love~
- Bead Dreamer
Bericht
door ~love~ » ma 16 jun 2003 21:54
Zoals sandra het doet doe ik het ook,maar
meestal buig ik het ook terug door een knijpkraal.
Heb namelijk nare ervaringen met kalotjes ik
kan er gewoon niet goed mee omgaan

-
Marlies
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door Marlies » ma 16 jun 2003 23:03
Op de manier zoals ik het doe (zelfde als Sandra), vind ik het af en toe eng om dat met grote en zware kralen te doen en heb ik af en toe toch de neiging om zoals hierboven te doen. Trouwens zoals hierboven ben ik ook begonnen, toen ik besmet raakte met het kralenvirus.
Veel liefs,
Marlies
-
Gast
Bericht
door Gast » di 17 jun 2003 08:52
Ja ik deed het ook altijd met een knijpkraal, maar mag nu sieraden voor iemand gaan maken en die wl dat ik het afmaak met een kalot, nou kan geregeld worden maar moest ik wel eerst weten hoe het moet.
Bedankt voor jullie hulp. denk dat het me nu wel gaat lukken.
-
Carola
- Bead Believer
Bericht
door Carola » di 17 jun 2003 13:01
Bij mij is vooral afhankelijk wat voor ketting ik maak. Als ik helemaal rijg, dan gebruik ik geen kalot en doe het zoals boven, maar bij een zwevende ketting ziet dit er niet zo mooi uit en het gaat nog prikken ook.
Liefs Carola