15-09 allerlei haak creaties

Alle overige creaties die niets met kralen te maken hebben maar die je wel graag wil laten zien kan je hier posten.
Forumregels
1) Show hier alleen zelfgemaakte creaties die niets met kralen te maken hebben. Heb je ook een zelfgemaakte kralencreatie? Ga dan naar subforum Show je eigen kralencreaties.
2) Upload je foto's NIET via Kralen.com maar via een eigen website of gratis site zoals http://www.mijnalbum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.imageshack.com" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
4) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
15-09 allerlei haak creaties

Bericht door Sandra » wo 15 sep 2010 11:25

Haken is toch wel 1 van mijn nieuwe hobbies. :D Het voelt bijna als vreemdgaan, het niet bezig zijn met kralen terwijl er bij mij thuis zoveel te vinden is, maar het fijne van haken is dat je er niet zo bij na hoeft te denken en wel snel resultaat ziet. Na een dag hard werken vind ik het heerlijk om op de bank neer te ploffen met kop thee en haakwerk tussen de handen. ;)

Dit is een grote vierkant voor een kussenhoes. Het moet nog 'recht gespannen' worden en ik moet nog uitzoeken hoe ik lapje stof voor achterkant eraan kan bevestigen, maar ja, geen tijd...
Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Dit zijn mijn creaties die ik maak als ik zin/tijd heb iets nieuws uit te proberen.
Afbeelding

En dit is waar ik nu mee bezig ben. Toen ik stofjes ging kopen voor mijn eerdere creaties zag ik dit lapje stof :(L) . Was even flink zoeken op het internet voor een granny square waarvan de ronde uit 3 toeren bestaat, zodat ik 3 kleurcombinaties kan maken. Dit wordt dus ook een kussen, moet nog kijken of het 3x3 of 4x4 wordt....Ga de buitenkant (turqoise of groen) steeds om en om doen en proberen iedere vierkant 'unieke' kleurcombinatie, dus wel steeds dezelfde kleuren maar niet dezelfde combinatie. Voorkant dan dus het haakwerk, genaaid op witte stof, achterkant van de kussen het mooie lapje stof.
Afbeelding

Pauli
Bead Starter
Contacteer:

Re: 15-09 allerlei haak creaties

Bericht door Pauli » wo 15 sep 2010 11:28

Wat leuk, lekker vrolijke kleurtjes!
En voel je niet schuldig dat je eens iets anders wilt doen dan kraaltjes, verandering van spijs doet eten, toch!
Groetjes, Pauli

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 15 sep 2010 11:29

:lol: da's waar, ging laatst weer eens een keer met delica's rijgen en dat was toch ook wel erg leuk om te doen.

Mayella
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Mayella » wo 15 sep 2010 12:42

Nou hardstikke leuk hoor. Ik kan dat dus echt niet, haken. Breien trouwens ook niet. Al vaker geprobeerd, maar ik krijg die slag maar niet te pakken.

Kralenannie
Bead Designer

Bericht door Kralenannie » wo 15 sep 2010 13:07

Erg leuk en vrolijk. Zal m'n broer eens vragen of hij binnenkort voor zijn op komst zijnde kleine een mooie grannyblanket wil voor in de kinderwagen. Ze houden beide zo van frisse en vrolijke kleurtjes [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]
Groetjes, Anita

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 15 sep 2010 13:27

Mayella schreef:Nou hardstikke leuk hoor. Ik kan dat dus echt niet, haken. Breien trouwens ook niet. Al vaker geprobeerd, maar ik krijg die slag maar niet te pakken.
Ik zat een zondag te prutsen, prutsen, prutsen, alsof het steeds onduidelijk was waar de haaknaald doorheen moest. Uiteindelijk heeft mijn zus de 'oma's vierkantje' geleerd die alleen met losse en stokjes is, en toen ging het ineens heel makkelijk. Daar haak je ook steeds ergens omheen zeg maar, dus hoef je niet uit te zoeken waar de haaknaald doorheen komt. Als je het echt wil leer je het volgens mij zo, echt veel makkelijker dan macrame. ;)

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » vr 17 sep 2010 18:20

Wat een super leuke haakcreaties, Sandra!!! :(L) en mooie kleurtjes!! :(L) Ben zelf ook nog steeds aan de haak, idd heerlijk voor 's avonds nog even op de bank. Ben nu de laatste hand aan het leggen aan mijn boodschappentassie. Zal 'm ook even showen als ie echt af is, duurt soms even bij mij... :oops:

Vengy
Bead Fanatic

Bericht door Vengy » vr 17 sep 2010 22:03

vind t ook heel leuk om te haken
ben zelf bezig met de kleine amigurumi haken zeer verslavend werkt dat hoor

Afbeelding

Afbeelding
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Mayella
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Mayella » za 18 sep 2010 06:02

Sandra schreef:
Mayella schreef:Nou hardstikke leuk hoor. Ik kan dat dus echt niet, haken. Breien trouwens ook niet. Al vaker geprobeerd, maar ik krijg die slag maar niet te pakken.
Ik zat een zondag te prutsen, prutsen, prutsen, alsof het steeds onduidelijk was waar de haaknaald doorheen moest. Uiteindelijk heeft mijn zus de 'oma's vierkantje' geleerd die alleen met losse en stokjes is, en toen ging het ineens heel makkelijk. Daar haak je ook steeds ergens omheen zeg maar, dus hoef je niet uit te zoeken waar de haaknaald doorheen komt. Als je het echt wil leer je het volgens mij zo, echt veel makkelijker dan macrame. ;)
Ik zal er eens op zoeken, op 'oma's vierkantje'. Ik heb er nog nooit van gehoord. Maar ik vrees dat er bij mij iets anders aan de hand is. Bij mij worden de lussen altijd zo lelijk onregelmatig. Bij breien ook. Ik krijg het maar niet voor elkaar om gelijkmatig te breien of te haken. Het wordt spuuglelijk. Eigenlijk toch wel vreemd dat ik dat bij macramé niet heb. Misschien toch nog maar eens een nieuwe poging wagen.

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » za 18 sep 2010 09:49

Leuk Sandra dat je de smaak van het haken zo goed te pakken hebt. Het ziet er allemaal erg mooi en vrolijk uit. Dat vind ik zo leuk aan het haken, dat je allerlei vrolijke kleurtjes kunt combineren. Ik ben momenteel ook meer aan het haken dan aan het kralen rijgen. Ik heb een mobielhangertje gemaakt (zal zometeen even een foto neerzetten) en bijna de tas af van attic24.

@Vengy, wat een schattige ami's. Vooral Kitty is een snoepje.

@Mayella, oma's vierkantjes = granny squares. Misschien kun je op youtube wat filmpjes bekijken, dat helpt mij soms ook weer even op weg. Ik kon wel al haken, maar het is altijd interessant om te kijken hoe een ander het doet. Alleen sommige Amerikaanse? hakers slaan de draad anders om dan dat ik het doe.

Misschien is het leuk om eens een haakmeeting te organiseren en kunnen de hakers de niet-hakers op weg helpen. En altijd leuk om elkaars creaties te bewonderen en tips uit te wisselen.
Groetjes van Monica

moisame
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door moisame » za 18 sep 2010 09:59

Wat leuk allemaal, en zo knap ik zou het niet kunnen!

Groetjes Anne :byebye

MB
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door MB » za 18 sep 2010 22:01

Wat een mooie vrolijke haakcreaties, mooie stof :(L) past perfect bij de vierkantjes :(L)

De Kitty van Vengy vind ik heel schattig :(L)
~Groetjes Margriet~

Sylvi@
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ » zo 19 sep 2010 11:28

Oh wat leuk Sandra! Ik ben ook helemaal into the granny squares! Vooral nu 's avonds de lichten in huis weer snel aan moeten en je de juiste kleuren van de kralen niet zo goed meer kunt zien. :wink: Lekker ontspannend met een bolletje katoen en haaknaald op de bank wordt het dan om niet met lege handen te zitten....hihi.
Vind de gekleurde squares bij het stofje super! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Groetjes Sylvia :byebye

Hannelies
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Hannelies » zo 19 sep 2010 12:59

Heel erg leuk zeg! Ik vind dat kussentje juist leuk zo niet helemaal 'recht', dat geeft een extra leuk effect!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 19 sep 2010 22:06

Bedankt voor de reacties allemaal!

@Monica: zou inderdaad leuk zijn, zo 'n meeting! Tips uitwisselen over wol, boeken, patronen...

@Vengy: leuk! Lijkt me ook leuk om te doen maar ga eerst maar workshop volgen.
MB schreef:..mooie stof :(L) past perfect bij de vierkantjes ...
:mrgreen: ik vond het stofje zo mooi, kon het niet laten! hele dag aan het zoeken geweest naar een patroon en vind het nu erg leuk om te haken!

@Hannelies: haha ik snap wat je bedoelt, voelt alleen alsof ik fouten heb gemaakt als het zo scheef blijft.

@Sylvia: precies, daarom vind ik het ook zo leuk! Neem het nu zelfs soms mee als we bij iemand op bezoek gaan, bv vrienden met kinderen waar je hele middag blijft. Heel gezellig maar hele tijd stilzitten...dan maar haaknaald erbij. ;)

Gesloten