30/08 Zwart met grijze halsketting (micromacramé)
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Wauw, gaaf zeg! Hoe lang zijn de draden waarmee je werkt?
Re: 30/08 Zwart met grijze halsketting (micromacramé)
Het ligt aan de lengte van de halsketting of armband. Als ik me niet vergis komt er binnenkort op de site onder 'Instructies' wat instructies en tips en algemene informatie over micro-macramé (wat heb je nodig, algemene tips, links naar sites, en 2 volledige tutorials voor armbandjes). Sandra zou het, zodra ze er tijd voor heeft, op de site zetten.Anneroos schreef:Wauw, gaaf zeg! Hoe lang zijn de draden waarmee je werkt?
Maar om je vraag hier te beantwoorden: ik ga uit van de lengte van de ketting, en dan dat vermenigvuldigen met 4 of 5, en dat weer x2. Wat uitleg: je begint met het opzetten van het project en dat doe je met 1 streng die je dubbel pakt, waardoor je 2 draden krijgt waar je mee gaat knopen. Vandaar die x2. En verder ligt het een beetje aan het ontwerp of het soort knopen of de hoeveelheid kralen of 4x of 5x moet pakken.
Een voorbeeldje: voor een armbandje met een uiteindelijke lengte van 20 cm heb je dus 20cm x 4 = 80 cm nodig per draad waar je mee werkt. En omdat je meestal de draad dubbel legt, heb je dus 1 lange draad van 1.60 m nodig. Wil je een armbandje van 20 cm, en je wil qua breedte met 12 draden werken, dan heb je dus 6 lange draden (12 : 2) van elk 1.60 m nodig.
Maar het is mogelijk om, als een draad te kort blijkt of als je draden te weinig blijkt te hebben, er later draden bij te doen (of af te halen). In een van de instructies die ik had gemaild staat hoe je draden kunt toevoegen of eraf halen.
Gaaf zeg!!!!
groetjes Monique

groetjes Monique
Veel kraalplezier :O))
Wauw!! Wat prachtig! Erg mooie combinatie om trots op te zijn! 

Music was my first love, beads are my second
-
- Bead Hysteric
- Contacteer:
en dat is precies hetgaan ik ook dacht.........tijd voor een workshoppie!Kralenbloempje1 schreef:jeetje wat mooi zeg!! Ik denk dat ik me toch maar eens ga verdiepen in het macrame. Je maakt er zulke prachtige sieraden mee!
groetjes
Elly
Oooooh! Wat een mooie ketting!
Echt een kunstwerk! 

- bonte285
- Bead Dreamer
- Contacteer:
Chique zeg, wat een werk zul je daaraan gehad hebben! 

*~ Groetjes van Yvette ~*
- Czechglaskralen
- Bead Lover
- Contacteer:
- Hannelies
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Wow, mooi zeg! 

- Mirjam Borger
- Bead Addict
- Contacteer:
heel erg mooi!
- estherwijma
- Bead Monster
Ik vind het een bjoetie
Hier wordt ik toch echt even stil van
Wat een kunstwerkje!