Hoe maak ik een cabochonarmband?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
christinabeverlo
Bead Starter
Re: Hoe maak ik een cabochonarmband?

Bericht door christinabeverlo » do 03 dec 2009 14:36

hallo mensen :)

ik heb gekeken op de site waar ze alles verkopen voor zo mooie armband maar begrijp er weinig van hahah wat heb je nu precies allemaal nodig en voor de gene die het al eens heeft gemaakt hoe lang ben je gemiddeld bezig met zo armband.

gr christina

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » do 03 dec 2009 14:43

Als je dit topic een beetje gelezen hebt kun je lezen dat er bij Trudy ook pakketjes te koop zijn, anders mail je haar eventjes en dan zeg je met welke kleuren je aan de gang wilt gaan.
Ja wat heb je nodig, stiff-stuff, naalden, garen, verschillende kleurtjes rocailles of delica's (of andere kraaltjes!) cabochonnetjes, als je er een armband aan de binnenkant wil in doen moet je die ook hebben, leer of ultra suede voor aan de binnenkant v.d. armband, lijm om de cabochonnetjes vast te lijmen en de stiff-stuff op de armband te plakken en op het suede.
Ik denk dat je het zo wel zult hebben.

Kun je hier iets mee?

Normaal zou je zo'n twee weekjes zoet kunnen zijn maar ja er zijn er ook bij die hem in 2 dagen afhebben of die een maand (of langer bezig zijn!).

Zijn er nog geen armbanden af?
De Kralenprutser

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » do 03 dec 2009 15:19

Nee, ik heb mijn armband bnog steeds niet af...Werk wer ook niet heel veel aan, af en toe als ik ergens wat tijd over heb... Hij begint trouwens wel heel erg op te schieten! Zodra hij klaar is, zal ik hem showen hier :D
Groetjes Esther

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » do 03 dec 2009 15:50

Ook ik ben, na 2 proeflapjes waar ik vast nog wel hangers van kan maken, nu echt met een armband bezig. Elke avond doe ik wel een paar rondjes cabochon :-) Hij wordt wit met blauw en voor de kerstvakantie ligt er materiaal klaar voor een 'boskleuren-cabochon' armband.

Voor mij geld: uit mijn werk snel een rondje huishouden/was wegwerken/koken/kinderen naar bed en dánnnnnn..... gauw met mijn broddelwerkje verder!

:-)
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » do 03 dec 2009 16:12

claudy schreef:Ook ik ben, na 2 proeflapjes waar ik vast nog wel hangers van kan maken, nu echt met een armband bezig. Elke avond doe ik wel een paar rondjes cabochon :-) Hij wordt wit met blauw en voor de kerstvakantie ligt er materiaal klaar voor een 'boskleuren-cabochon' armband.

Voor mij geld: uit mijn werk snel een rondje huishouden/was wegwerken/koken/kinderen naar bed en dánnnnnn..... gauw met mijn broddelwerkje verder!

:-)
Heerlijk hè. :banaan:
De Kralenprutser

christinabeverlo
Bead Starter

Bericht door christinabeverlo » do 03 dec 2009 16:43

ik ben benieuwd vind het erg leuk heb internet even wat rond gesnuffeld maar t valt mij op de mensen die zo armband verkopen dat het niet bij tientjes werk blijft sommige zie ik voor 100 euro voorbij schieten is dit normaal,
en het aanschaf ik heb dus nog helemaal niets is dat prijzig?
ik vind het erg mooi om te zien en zou het zelf ook willen proberen iedergeval bedankt voor de mensen die reacties terug sturen

gr christina

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » do 03 dec 2009 18:25

Ja dat is wel normaal. De materialen voor een cuff zijn nou eenmaal niet goedkoop, en er gaat ook zeker heel erg veel werk in zitten
groetjes ikke
Afbeelding

christinabeverlo
Bead Starter

Bericht door christinabeverlo » do 03 dec 2009 18:29

en waar moet ik aan denken als je zulke spulletjes wilt kopen om een begin te maken aan welke prijzen. maar rekenen ze denk ik ook uurloon voor een hun armband of niet

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 03 dec 2009 19:15

christinabeverlo schreef:ik ben benieuwd vind het erg leuk heb internet even wat rond gesnuffeld maar t valt mij op de mensen die zo armband verkopen dat het niet bij tientjes werk blijft sommige zie ik voor 100 euro voorbij schieten is dit normaal,
en het aanschaf ik heb dus nog helemaal niets is dat prijzig?
ik vind het erg mooi om te zien en zou het zelf ook willen proberen iedergeval bedankt voor de mensen die reacties terug sturen

gr christina
Tja..... ik werk met edelstenen en vaak zijn mijn kale cabochons al bijna 100,- per stuk ...

Neem nou dit collar:

Afbeelding

De grote middelste cab is speciaal voor mij geklieft en is Morrisonite en kost 85,-
De drie druppels die er omheen liggen, zijn de betere klasse zonnestenen en kosten bijna 20,- per stuk!
Tel de rest van de materialen erbij ( Swarovski, parels, goud, zilver en overige edelsteentjes en vergeet niet het draad wat ik gebruik: Fireline..... een rolletje à 8,50 verwerk je minimaal in zo'n ketting ) en je komt al over de grens van 200,- heen
Ik reken een symbolisch bedrag van gemiddeld 1,- per uur aan handwerk, dus wil ik voor deze ketting tenminste 275,- hebben ( dan lever ik dus in op die ene euro die ik per uur vraag :wink: ) als ik hem verkoop en dat krijg je er zelfs nog een halsje bij en zitten de verzendkosten erbij inbegepen.... ik denk dat ik dan zelfs nog op toeleg.... weet het eigenlijk wel zeker :(

Maarrr..... er zijn er ook die voor 3 tientjes materiaal gebruiken en makkelijk 150,- vragen.

Als het voor elkaar krijgen, zijn goed zakelijk bezig, maar ik ben nou eenmaal niet zo zakelijk [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

en als je wilt weten wat je nodig hebt, in mijn tutorial staat alles netjes op een rijtje en die is hier te vinden:
http://jewel-art.hyves.nl/blog/14352334 ... band/gLVl/" onclick="window.open(this.href);return false;

of hier: http://www.sieradenforum.nl/phpBB2/view ... hp?t=13320" onclick="window.open(this.href);return false; waar trouwens ook een heel topic onder hangt waar vragen zijn beantwoord.

Hier nog wat werk van mij voor de inspiratie: :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 03 dec 2009 19:26

christinabeverlo schreef:en waar moet ik aan denken als je zulke spulletjes wilt kopen om een begin te maken aan welke prijzen. maar rekenen ze denk ik ook uurloon voor een hun armband of niet
als ik een pakket samenstel voor iemand, dan heb je ruime voldoende materialen en moet je denken tussen de 40,- en 60,- euro. Krijg je geen fireline, maar c-lon garen en ik werk alleen nog maar met Ultra Suède.

toevallig heb ik foto's van pakketjes, omdat ik een 3-daagse workshop heb gegeven aan vriendinnen:

Dit is een pakket voor een haarspeld:
3 edelsteencabs, ( ben de naam even kwijt :oops: ...sorry ), echte parels, parels met een swarovksiteentje, streng babyparels, swarovski kristallen, paarlemoer streng, echt zilver, muyiki (drops) bloemenkraaltjes van glas, kunststof enschelp en het restje zoals de basismaterialen.
Afbeelding

Dit pakket is voor een armband waar ik o.a. ook zeld foto-cabochons heb gemaakt.
Verder zit hier turqoise bij, parelmoer, echte parels, miyuki delica's , div. edelsteencabjes en glascabjes etc. etc. etc,

Afbeelding

mijn eigen pakket waar ik mee aan de slag ging, wel een hele dure, want daar zit Rhodochrosite bij, ruwe diamantjes, koraalcabs, parelmoer, vergulde delica's en quartz.

Afbeelding

ellybudding
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door ellybudding » do 03 dec 2009 19:42

ohhh wat maak jij prachtige dingen Jewel.....daar kun je uren naar kijken, werkelijk super mooi!!

groetjes
Elly

christinabeverlo
Bead Starter

Bericht door christinabeverlo » do 03 dec 2009 19:46

vind het echt super mooi allemaal echt geweldig :applaus:
maar als het zo duur is verkoopt het dan wel of maken jullie het puur voor jezelf
ik heb bijv zelf echt super veel van die kleine kraaltjes dus dan hoef je dat niet meer in je aanschaf te rekenen natuurlijk maar als je elke keer een nieuwe wilt maken moet je dan steeds een harde armband gebruiken of kan je t ook zonder zo harde armband weet even niet hoe het heet sorry ben er nog niet zo in thuis.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 03 dec 2009 19:58

een koperen vorm is niet vereist, kan ook zonder.

Verkopen doe ik het wel... niet veel, maar ik ben dan ook niet zo bezig met de verkoop.
Toevallig heb ik afgelopen week deze verkocht:

Afbeelding

was dan ook niet zo heel duur, want er zit niet echt veel bijzonder materiaal in..... tenminste...in verhouding tot het gemiddelde dan [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » do 03 dec 2009 20:44

Vraagje; Als ik een slappe cab-armband maak (dus zonder koper), wat voor slot kan ik er dan het beste op maken? Graag met voorbeelden/links/plaatjes, want ik heb echt geen idee! (lekker slim, ergens aan beginnen en niet weten hoe af te ronden...)
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » do 03 dec 2009 20:49

Ik ben dan een voorstander van een slotje wat je wegwerkt. Dit vind ik daarvoor een mooi slotje (is op vele plaatsen te koop).
http://www.suzalle.com/index.php?page=s ... &Itemid=26" onclick="window.open(this.href);return false;
deze zijn in verschillende rijen te krijgen, 2, 3, 4 oogjes.
Maar er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden. Als je een mooi slotje ziet wat je voor de sier eraan wilt zetten kan ook.
De Kralenprutser

Gesloten