Hoi Bea
Ik vraag me af wat voor beadrelease je gebruikt, vlamdrogend of luchtdrogend? Als je een hebt die zowel vlam als luchtdrogend is kun je nog eens proberen om ze niet in de vlam te drogen maar eerder te dopen en aan de lucht te laten drogen. Het kan ook nog dat je beadrelease te dik of te dun is (ik gebruik zelf de SBR van Sansiera en die kan je heel gemakkelijk verdunnen of als ie te dun is een nachtje open laten staan). Hoop dat je nog wat aan mijn reactie hebt, er is niets zo frustrerend als een aantal mooie kralen maken die je niet meer van de mandrel afkrijgt...
Zelf gebruik ik ook nog wel eens de popnageltang van mijn lief (zijn halve gereedschapskist ligt bij mijn brander en sieradenspullen haha

), al moet ik zeggen dat ik er niet zo'n ster in ben en dat kralen dan regelmatig breken. Ik gebruik die dan ook alleen als we ze er écht écht écht niet afkrijgen.
Oh, en wat ik altijd klaar heb liggen is een tangetje en de binnenband van een fiets. Met t tangetje de mandrel beethouden vlak bij de kraal en dan met de fietsband de kraal vasthouden en draaien, dat werkt ook nog al eens.
Succes ermee!