Grootte gat kraal voor veter

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
TheAnt
Bead Discoverer
Grootte gat kraal voor veter

Bericht door TheAnt » di 06 mei 2008 16:47

Hallo allemaal,

Ik wil graag een paar boekenleggers gaan maken met veters. Nu is alleen de vraag hoe groot moet het gat zijn van de kraal :? , zelf gok ik op 3,5mm, maar misschien dat 1 van jullie hier ervaring mee heeft, en komt met een goede tip. Leuk adresje misschien ook met de juiste formaat kralen.

Alvast bedankt, groetjes Ant

ester k.
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door ester k. » vr 09 mei 2008 15:49

Hoi, dat ligt aan de dikte van je koord/veter. Hoe dikker en hoe meerdraden de veter hoe groter het gat in je kraal. Ik maak mijn glaskralen zelf en ik kijk dan even wat de grote moet zijn, van de binnen kant. (metem met een schuifmaat, gaat het beste)

Groetjes Ester.

nienja
Bead Fan
Locatie:"ik heb getwijfeld over Belgie....." ergens in de Noorderkempen!

Re: Grootte gat kraal voor veter

Bericht door nienja » zo 13 jul 2008 21:37

TheAnt schreef:Hallo allemaal,

Ik wil graag een paar boekenleggers gaan maken met veters. Nu is alleen de vraag hoe groot moet het gat zijn van de kraal :? , zelf gok ik op 3,5mm, maar misschien dat 1 van jullie hier ervaring mee heeft, en komt met een goede tip. Leuk adresje misschien ook met de juiste formaat kralen.

Alvast bedankt, groetjes Ant
ik maak er maar een klein gaatje in waar 1 waxdraad en 1 organza lint doorkunnen! dit in de leggerzelf, en de kralen steek ik gewoon op een sateprikker !! in het midden zo!! dan kan er best een naald door met het lint en daarna nog de waxkoord!!!$
doei nienja
"ik werd deze morgen wakker met de zon in mijn gezicht en een licht briesje bracht bloemen mee binnen"
met deze uitspraak worden vele creatie's geboren!!!

Gesloten