idee voor een cane met restanten
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik heb iets leuks ontdekt, althans vond ik zelf.
De restjes bij het afsnijden van een cane draai ik op tot een sliert en die rol ik dan vrij dun uit.
Dan snij ik die in 3 gelijk stukken.
Dan neem ik een effen kleurtje die ook terug komt in het gedraaide rolletje...ook uitrollen op een dun rolletje en in dezelfde grootte 3 stukje snijden...en dan....stapelen:
1 ste laagje ....eerst stukje gedraaid, daar tegen aan stukje effen, dan weer stukje gedraaid
En dan het tweede laagje, net andersom...dus op gedraaid komt effe, op effen komt gedraaid.
Beetje aandrukken....alle 6 doorsijden in de breedte en op elkaar leggen.
Je krijgt zeg maar een soort dambordje...
als dat als cane weer gebruikt is het effect zo leuk...met felle kleurtjes worden het net "oilily" kralen..althans dat vind ik de meest bijpassende naam.
Ik heb er zelf vanavond een paar gemaakt die ik nog moet bakken.
Zal er woensdag een foto van maken bij daglicht.
Hoop dat jullie begrijpen wat ik zo bedoel.
De restjes bij het afsnijden van een cane draai ik op tot een sliert en die rol ik dan vrij dun uit.
Dan snij ik die in 3 gelijk stukken.
Dan neem ik een effen kleurtje die ook terug komt in het gedraaide rolletje...ook uitrollen op een dun rolletje en in dezelfde grootte 3 stukje snijden...en dan....stapelen:
1 ste laagje ....eerst stukje gedraaid, daar tegen aan stukje effen, dan weer stukje gedraaid
En dan het tweede laagje, net andersom...dus op gedraaid komt effe, op effen komt gedraaid.
Beetje aandrukken....alle 6 doorsijden in de breedte en op elkaar leggen.
Je krijgt zeg maar een soort dambordje...
als dat als cane weer gebruikt is het effect zo leuk...met felle kleurtjes worden het net "oilily" kralen..althans dat vind ik de meest bijpassende naam.
Ik heb er zelf vanavond een paar gemaakt die ik nog moet bakken.
Zal er woensdag een foto van maken bij daglicht.
Hoop dat jullie begrijpen wat ik zo bedoel.
What's life whithout beads
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Met je mudpile *dus alle beetjes die je iedere keer overhoudt) kan je echt hele mooie dingen maken
het is ook leuk om een gedeelte mudpile bij elkaar te doen en dit te mengen. Ik krijg altijd de mooiste kleuren paars. (vreemd he
hahaha)

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
dat mengen ben ik ook gek op....juist met restjes...want dan ontstaan soms kleuren waar jezelf van versteld staat...heerlijk.
Hoe meer ik bezig nu ben met fimo, hoe verslaafder ik eraan raak...want je kan steeds meer, je durft steeds meer, canes maken gaat steeds beter...en dan denk ik; gut dit is veel leuker dan kralen kopen....kost wel meer tijd om dan een sieraad af te hebben, maar het resultaat is er naar.
Ik heb net 2 nieuwe sets van armbanden met kettingen klaar gelegd om morgen bij daglicht te fotograferen, en uiteraard mijn "oilily"kralen
Hoe meer ik bezig nu ben met fimo, hoe verslaafder ik eraan raak...want je kan steeds meer, je durft steeds meer, canes maken gaat steeds beter...en dan denk ik; gut dit is veel leuker dan kralen kopen....kost wel meer tijd om dan een sieraad af te hebben, maar het resultaat is er naar.
Ik heb net 2 nieuwe sets van armbanden met kettingen klaar gelegd om morgen bij daglicht te fotograferen, en uiteraard mijn "oilily"kralen
What's life whithout beads