fimo ramp 06-11

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
milebla
Bead Dreamer
fimo ramp 06-11

Bericht door milebla » di 07 nov 2006 13:15

Hallo dames!

Ik heb deze vraag op het forum van Ria gesteld. Ria geeft het antwoord
Ja ik gebruik zelf geen fimo dus ik snap die mengtabellen niet helemaal. Maar om paars te krijgen kan je altijd blauw met een beetje rood mengen. En lichter maken met wit en roze klei.
Ik weet dat Ria dé expert is op dit gebied maar omdat zij zelf niet met Fimo werkt hoop ik dat iemand van jullie me kan helpen.

Is iemand die ervaring heeft met die mengtabellen en kan iemand me svp helpen met onderstaand probleem?

Gisteravond 06-11 ben ik in gevecht geweest met de 2 kleuren klei om de paarse kleur te krijgen die er volgens de kleurenkaart uit moest komen. Nou mooi niet dus. Ria ik heb je raad opgevolgd en dus de pm flink zijn werk laten doen. Ben ruim 1 uur bezig geweest en de kleur is inderdaad minder blauw al richting paars maar bij lange na nog niet de paars die het moet zijn. Volgens de beschrijving heb ik maar een halve staaf van kleur 29 nodig maar tot op heden heb ik deze paarsige kleur gekregen van 4 staven roze. Wat ow wat doe ik toch verkeerd?

Ria, het is zeker NIET mijn bedoeling op je te passeren!

groetjes
Mirelle
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 07 nov 2006 13:17

Dat weet ik Mirelle ;) Geen probleem. Maar ik zou echt meer rood en een beetje wit gebruiken. Het wit om de blauw erin wat afte zwakken :) maar ik hoop dat er iemand hier is die er meer van weet.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

milebla
Bead Dreamer

Bericht door milebla » di 07 nov 2006 13:23

DMBijoux schreef:Dat weet ik Mirelle ;) Geen probleem. Maar ik zou echt meer rood en een beetje wit gebruiken. Het wit om de blauw erin wat afte zwakken :) maar ik hoop dat er iemand hier is die er meer van weet.
pffff gelukkig maar Ria. Nog meer rood erin? Ik snap echt die tabellen niet hoor. Er staat 1 halve staaf rood (kleur 29) en ik heb er al 4 staven inzitten. Snap er echt geen jota meer van. Is er IEMAND die meer ervaring heeft met die mengtabellen? Vanavond zal ik er in ieder geval eens een beetje wit doorheen smijten hihi. Natuurlijk laat ik jullie mijn beleving dan weer weten. Half staafje wit?

:D

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 07 nov 2006 13:25

Zou gewoon kleine beetjes wit nemen.

Weet je het kan best zijn dat er een fout in de tabel zit? Niet alles is helemaal vlekkeloos ;) LOL

groetjes Ria

milebla
Bead Dreamer

Bericht door milebla » di 07 nov 2006 13:38

DMBijoux schreef:Zou gewoon kleine beetjes wit nemen.

Weet je het kan best zijn dat er een fout in de tabel zit? Niet alles is helemaal vlekkeloos ;) LOL
Oke, gaan we vanavond proberen. Dat meen je toch niet he, dat is dan wel een flinke fout hoor. Zou het dan alleen deze kleur betreffen of zouden er meer kleuren niet kloppen dan? Dat niet alles vlekkeloos is ben ik helemaal met je eens hoor :D

miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miss-chris » di 07 nov 2006 14:35

ik zou niet weten hoe die mengtabel werkt, ik koop alle gewone kleuren (roze, rood, geel, blauw, groen, paars enz. enz.) en door zwart of wit erbij te doen maak ik ze donkerder of lichter....ik meng nooit bv rood met blauw om paars te krijgen omdat ik zeker weet (vind ik) dat het geen mooie kleur paars wordt....

maar succes ermee!

Groetjes Christa
Groetjes Christa

milebla
Bead Dreamer

Bericht door milebla » di 07 nov 2006 14:41

miss-chris schreef:ik zou niet weten hoe die mengtabel werkt, ik koop alle gewone kleuren (roze, rood, geel, blauw, groen, paars enz. enz.) en door zwart of wit erbij te doen maak ik ze donkerder of lichter....ik meng nooit bv rood met blauw om paars te krijgen omdat ik zeker weet (vind ik) dat het geen mooie kleur paars wordt....

maar succes ermee!

Groetjes Christa
Helaas wilde ik graag donkerpaars voor een nieuw paars shirtje. Achteraf heb ik spijt van mij idee maar ik geef niet op hoor! Ondanks dat je opmerking niet erg optimistisch klinkt :(

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 07 nov 2006 15:48

Heb je al wel paars? Want bij mij wrekt het om een klein beetje zwart erdoor te doen. Altans dat werkte bij rood om er donkerrood van te maken.
Voor de rest zou ik het niet weten :oops: bij verven moet ik ook altijd aanklooien voordat ik ookalweer weet welke kleur samen bruin of dus paars maken.
:engel: Groetjes Eveline

milebla
Bead Dreamer

Bericht door milebla » di 07 nov 2006 16:01

Kraaltjes schreef:Heb je al wel paars? Want bij mij wrekt het om een klein beetje zwart erdoor te doen. Altans dat werkte bij rood om er donkerrood van te maken.
Voor de rest zou ik het niet weten :oops: bij verven moet ik ook altijd aanklooien voordat ik ookalweer weet welke kleur samen bruin of dus paars maken.
hmmm paars kan ik het nog niet echt noemen, het is al wel minder blauw dan het oorspronkelijk was. De kleur die ik moet mengen is roodachtig/roze. Maar het is zeker niet de kleur paars die het zou moetne zijn. Het is nu blauw/paars terwijl het juist rood/paars moet zijn. Hoop dat jullie het snappen :(

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 07 nov 2006 16:04

milebla schreef: hmmm paars kan ik het nog niet echt noemen, het is al wel minder blauw dan het oorspronkelijk was. De kleur die ik moet mengen is roodachtig/roze. Maar het is zeker niet de kleur paars die het zou moetne zijn. Het is nu blauw/paars terwijl het juist rood/paars moet zijn. Hoop dat jullie het snappen :(
Zo ongeveer wel ja, kan alleen niet zo een twee drie een oplossing bedenken. Heb zelf totaal geen ervaring met paars omdat ik het persoonlijk niet z'on mooie kleur vindt :wink:
:) Hoop dat iemand je kan helpen.
:engel: Groetjes Eveline

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 07 nov 2006 16:16

Als het roodpaars moet zijn zal je VEEL meer rood moeten mengen erdoorheen.

groetjes Ria

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » di 07 nov 2006 17:20

als ik ga mengen neem ik altijd eerst hele kleine beetjes.....even om te proberen, en als dat stukje dan mijn juiste kleur is neem ik meer klei in dezelfde verhoudingen. Ik ga nooit uit van mengtabellen, doe dat gewoon op mijn gevoel. En nooit gelijk van die hele grote stukken nemen, dat is toch zonde als het resultaat niet is wat je wilt?
Overigens....als je toch tekort komt...pipoos heeft een actie nu; 10 pakjes halen en 9 betalen :D
What's life whithout beads

leapme
Bead Anonymous

Bericht door leapme » di 28 nov 2006 08:15

primaire kleuren (dit zijn de enige kleuren die niet door menging verkrijgbaar zijn) -> rood, blauw en geel
secundaire kleuren. Deze verkrijg je door de primaire kleuren te vermengen.
rood+blauw= paars
rood+ geel = oranje
geel+blauw= groen

dan heb je ook nog tetaire kleuren en dat zijn de kleuren die je krijgt als je de secundaire kleuren mengt.

Loura!
Bead Fan

Bericht door Loura! » di 28 nov 2006 23:12

Ik werk ook "uit de hand", geen mengtabel. Maar rood en blauw samen maakt paars. Meer blauw, meer blauwe gloed. Moet het meer rood worden, meer rood er in gooien! En wat er eerder al geschreven is: kleine beetjes mengen!
Groetjes,
Loura

Sieraden maken is geen hobby maar een verslaving...

Gesloten