27.11 'kantwerk', geknoopt en geregen + UPDATE Mayra!!

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
pluisje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door pluisje » zo 27 nov 2005 21:47

oooooooh jeetje wat mooi weer allemaal!!!! :(L) :(L) :(L)
AfbeeldingAfbeeldingGroetjes SilviaAfbeeldingAfbeelding

CJ
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door CJ » zo 27 nov 2005 21:57

samira schreef:CJ ... je blijft verrassen!
Hoe dat zo???
Groeten,
Corriejanne

ooooooooooooooooooooooooooo

Gezondheid is de schoonste parel.

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » zo 27 nov 2005 22:37

CJ schreef:Hoe dat zo???
De kettingen die je laat zien zijn behoorlijk gevarieerd qua techniek ... dat is verrassend ... vind ik erg leuk trouwens die variatie. Je begon op het forum zeer bescheiden en het is volgens mij nog niet eens zo lang geleden dat je voor het eerst creaties toonde ... je komt inmiddels met hele kunstwerkjes ... dat is ook verrassend. Need I say more? lachen1
Groetjes Wendy

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » zo 27 nov 2005 22:45

Oeoeoeoe :shock: , ik vind die kantwerkjes prachtig-de-super-de-helemaal-toppie-de-luxe! Ik zou dat patroon ook graag willen hebben. Dat is rijgwerk wat ik ook heerlijk vind om te maken. Of ik het draag is een tweede maar het prutst zo lekker weg. Ben ook een borduurster(14-draads kaaslinnen), misschien verklaard dat wat.

Lieve groet van Fairy

EllenV
Bead Believer

Bericht door EllenV » zo 27 nov 2005 23:18

Wow! :applaus2:
Groeten Ellen

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 27 nov 2005 23:52

Ik heb zo'n soort patroon uit een russisch kralenboek maar dat mag ik hier niet zo maar neerzetten. In feite is het volgens mij (vertikaal ) netting. Doordat er verschillende maten kralen zijn gebruikt kun je varieren. Mooi gedaan hoor. En voor iedereen: op het eerste gezicht zeg je dat je zoiets niet draagt maar als je eenmaal eens zoiets hebt gemaakt en draagt zul je zien hoe mooi het is en hoe leuk het is om te dragen. Is echt bijzonder!

sweety
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door sweety » ma 28 nov 2005 08:09

:shock: :o mooi!!!!!!!

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » ma 28 nov 2005 08:23

CJ ze zijn prachtig maar hoe krijg je het gedaan dat alles mooi plat blijft
bij mij krullen de onderste kralen omhoog en ik heb ook een ketting gemaakt met lange slierten en onderaan een parel maar die blijven niet mooi recht naar beneden hangen ze krullen naar rechts of naar links.
mocht je het patroon van je eerste ketting mogen geven ben ik ook wel geinteresseerd want hij is prachtig.
liefs frietje :wink:

ps. ik hoop dat het wat beter met je gaat griep hebben is niet erg leuk je kunt er doodziek van zijn.
kralengek

Hilde
Bead Intelligent

Bericht door Hilde » ma 28 nov 2005 08:32

Natuurlijk moet je eerst vragen of je het patroon v erder mag geven. Dat is wel zo netjes.
Het idee om het dan naar Sandra te sturen zodat iedereen die het wil er gebruik van kan maken slim2 is super.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

ekster35
Bead Dreamer

Bericht door ekster35 » ma 28 nov 2005 09:48

Ze zijn PRACHTIG!!!!!!!!!!! Vooral die laatste vind ik superdesuper!! :D
het leven is fijn als er kralen zijn!

CJ
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door CJ » ma 28 nov 2005 11:44

Nogmaals iedereen hartelijk bedankt voor al jullie vriendelijke woorden :bedankt:: letterlijk hartverwarmend! En dat is wel nodig ook, want nog steeds een koud lijf, een hoofd vol watten en een prullenbak vol zakdoekjes :love:
@ Hennie: Mayra heeft de ketting die ik als voorbeeld heb gebruikt, jaaaren geleden gemaakt; ze ging toen elke week naar 'kralenles' bij een oudere mevrouw. Het Russische kralenboek dat je noemt kennen we allebei pas kort: ik had het gezien op de één na laatste meeting, en toen dit voorjaar in New York weer, waar ik het gekocht heb. En trouwens, als ik iets 'namaak', doe ik het altijd net een beetje anders. Dat kun je ook zien aan de derde ketting, waarvan ik het patroon heb gevonden op een Franstalige Belgische site (dankzij een link van jou, geloof ik). Het voorbeeld is in één kleur, maar omdat ik niet voldoende parels had van één kleur, heb ik 'm in 2 kleuren gemaakt. Ook heb ik in de binnenste rij bovenaan kleinere parels gebruikt, waardoor de ketting mooier rond valt.
En inderdaad, ik heb alledrie de kettingen met veel plezier gedragen!
@ Frieda
hoe krijg je het gedaan dat alles mooi plat blijft
het enige wat ik kan bedenken is dat 't misschien aan het soort draad ligt??
Groeten,
Corriejanne

Gezondheid is de schoonste parel.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 28 nov 2005 11:57

CJ schreef:@ Hennie: Mayra heeft de ketting die ik als voorbeeld heb gebruikt, jaaaren geleden gemaakt; ze ging toen elke week naar 'kralenles' bij een oudere mevrouw. Het Russische kralenboek dat je noemt kennen we allebei pas kort: ik had het gezien op de één na laatste meeting, en toen dit voorjaar in New York weer, waar ik het gekocht heb. En trouwens, als ik iets 'namaak', doe ik het altijd net een beetje anders. Dat kun je ook zien aan de derde ketting, waarvan ik het patroon heb gevonden op een Franstalige Belgische site (dankzij een link van jou, geloof ik). Het voorbeeld is in één kleur, maar omdat ik niet voldoende parels had van één kleur, heb ik 'm in 2 kleuren gemaakt. Ook heb ik in de binnenste rij bovenaan kleinere parels gebruikt, waardoor de ketting mooier rond valt.
En inderdaad, ik heb alledrie de kettingen met veel plezier gedragen!
@ Frieda
hoe krijg je het gedaan dat alles mooi plat blijft
het enige wat ik kan bedenken is dat 't misschien aan het soort draad ligt??
Ik bedoel er ook helemaal niets mee hoor dan komt het verkeerd over, ik zat gewoon voor mezelf te bedenken waar ik zoiets gezien had. Dit soort patronen zijn inderdaad al heel oud en het zijn variaties op het netting patroon. Varvara heeft ook zoiets ( gratis patroon) maar dan is het bovenstukje weer wat korter. Ik vind dat je deze en de onderste ketting prachtig hebt aangepast.
Wat je antwoord aan Frieda betreft : daar zou je volgens mij wel gelijk in kunnen hebben. Voor patronen die "slap" moeten vallen kun je het beste c-lon of nymo gebruiken. De onderste ketting komt inderdaad van een franse site maar ik denk dat je die ook wel weer overal van internet kan plukken :wink:

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » ma 28 nov 2005 11:58

ja dat kan best mogelijk CJ want ik gebruik visdraad van 0,25 mm.
wat gebruik jij voor draad dan :?:
ook heb je het over een frans belgische site die je via hennie gekregen heb die ken ik helemaal niet terwijl ik toch in belgie woon :lol:
weet je nog de naam van die site anders vraag ik het wel aan hennie.
liefs frietje :wink:
kralengek

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 28 nov 2005 13:34

Heel erg mooi CJ!
Ik hou daar wel van, van dat fijne werk. Ook om zelf te maken. Ben je wel effe zoet mee!
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Addicted Patty
Bead Dreamer

Bericht door Addicted Patty » ma 28 nov 2005 14:08

Wow! Echt supercreaties! :applaus2:
Be creative!

Gesloten