nylondraad verlengen welke knoop

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
tweetywoman
Bead Starter
nylondraad verlengen welke knoop

Bericht door tweetywoman » za 15 mar 2003 23:41

hallo
Ik zit namelijk met een probleem, ik ben een netting aan het maken maar kom tot de conclusie dat mijn ene nylondraad te kort is.
Nu zou ik die willen verlengen door er een tweede stuk nylondraad aan vast te knopen.
Met welke knoop kan ik dat nu het best doen?
Een platte knoop komt steeds los bij mij.
groetjes rita

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 16 mar 2003 00:57

ik heb geen idee welke knopen je het beste kan gebruiken maar ik zou je toch ff willen aanraden volgende keer garen te gebruiken. dat werkt veel prettiger, je hebt geen kriebelige einde en het is dan eenvoudiger om nieuwe draad eraan te zetten. vooral nymo kan ik aanraden, nymo kan je oa bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bestellen.

wat je trouwens anders wel misschien kan doen, is 'n druppeltje lijm ofzo gebruiken? ikzelf weet het niet, ben daar niet zo goed in...

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 16 mar 2003 12:03

C-Lon garen werkt nog prettiger vind ik,ook te koop bij kralenwerk.
Groetjes Hennie

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 16 mar 2003 12:06

Hallo Rita,
Wil je het de volgende keer toch met nylondraad doen, laat dan een heel lang stuk draad uitsteken,begin je ketting te maken,niet bij het slotje maar in het midden,maak eerst de ene helft en maak dan de andere helft met het stuk draad dat je uit hebt laten steken, zo heb je geen knoopjes.
Groetjes Hennie

tweetywoman
Bead Starter

hallo

Bericht door tweetywoman » zo 16 mar 2003 14:08

ik had al een mooi stuk af maar moet alles terug herbeginnen :cry: want mijn draad is dus te kort en als ik een knoop erin leg dan geraak ik niet meer door de kraaltjes.
ga nu draad lang genoeg nemen hoor.
hoop dat het nu goed gaat :bid: .
en heb niks anders in huis dan nylondraad.
bedankt alvast voor de hulp hennie en sandra
liefs rita :wink:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 16 mar 2003 16:47

je kan de draad bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bestellen, anders stel je gewoon voor dat je het geld per post opstuurt, dan heb je geen overmakingskosten. want het rijgt echt veel prettiger hoor!

Gesloten