glas of niet?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:
glas of niet?

Bericht door 100%Kraal » di 26 apr 2005 15:54

Hoi iedereen!

Ik loop nou al drie dagen met een idee voor een “riem” in mijn hoofd die ik graag zou willen realiseren, maar daarvoor heb ik alleen voor de voorkant(*) ca. 250 facetkralen(6mm) van een kleur nodig. En dan komt er nog het een of andere bij zoals een stuk of 50 facetkralen van een andere kleur en 50 van die “rijgstrassdingen”. Allemaal geen probleem, maar ik ben dus bang dat het te zwaar wordt als ik glaskralen gebruik, wat denken jullie? En wat zou dan een alternatief zijn. Gütermann?
nixweiss
Bedankt voor het meedenken
Groetjes,
Dagmar
(*) de achterkant wordt niet geregen
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 26 apr 2005 16:51

Ik heb een riem gemaakt van alleen maar glaskralen, 2 rijen breed en erg lang (ben nogal een Rubensvrouw :wink: ). Hij is zwaar, maar het is wel te doen.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

sonja-b
Bead Starter

Bericht door sonja-b » di 26 apr 2005 17:45

Dat lijkt me wel een hele aparte riem worden. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken.
Groetjes Sonja.

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 26 apr 2005 18:19

het wordt ook best apart, maar ik kan het niet omschrijven: als't af is laat ik hem wel zien. maar dat zal nog wel even duren :relax:
-xxx-
Dagmar

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 26 apr 2005 21:49

je kan eventueel kunststof facetkralen bij mij kopen, die zijn heel licht, maar ja je wilt het vast zo perfect mogelijk qua kwaliteit. ;) anders rijg je een deel, weeg je het, reken uit hoeveel het totaal zou moeten wegen? tis wel zo dat het lastig te schatten is of het dan ook te zwaar dragen is...

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » wo 27 apr 2005 08:46

nee, ik vind die kunsstof van jou ook heel mooi, dus heb ik daar meteen naar gekeken, maar: ik zoek eigenlijk melkwit, opaque zwart en goud, allemaal kleuren die jij niet hebt :cry: en de vorm van jou facetkralen is meer dit: Afbeelding terwijl ik dus voornamelijk deze zoek: Afbeelding
maar die tip met het wegen vind ik wel heel erg goed, hartstikke bedankt, Sandra :bedankt:
(of ik doe alle kralen in een zakje en hang ze even aan mijn riem, dan voel ik het meteen, toch?)
-xxx-
Dagmar

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » wo 27 apr 2005 08:51

ik dacht dat sandra laatst zei dat ze ook de andere meer rond vormen zou krijgen alleen dan niet in jou kleuren :D
Groetjes Kruimel

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » wo 27 apr 2005 08:55

ow, dat is leuk, want die gebruik ik idd veel vaker dan die andere vorm...
en, tja, hellaas ben ik dan wel weer zo dat als ik een keer de kleuren heb bedacht, dat ik dat dan ook echt wil, en niks anders :oops: ...
-xxx-
Dagmar

Gesloten