de 1 weg de ander niets over gezegd

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 05 mar 2005 22:46

ja ik weet dat velen het jammer zouden vinden. ik dacht er al eerder aan ermee te stoppen omdat ik al weleens vaker klachten heb gekregen en het me veel tijd kost om het allemaal bij te houden. ik heb al 'n keer de regels pagina gewijzigd maar dat helpt niet echt. ik zal er nog even over nadenken, maar ik weet dus in ieder geval dat jullie er graag gebruik van maken.

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » za 05 mar 2005 22:51

nee tis zonde dat men de regels niet leest
deden ze het wel was dit jammer genoeg niet nodig :?

debsdebs
Bead Believer

Bericht door debsdebs » zo 06 mar 2005 00:15

en degene di enieuw zijn hebben dan die pech, dat ze er elke keer buiten vallen?
och wat is redelijk?
mis is het dan iets om een topio ofzo te hebben waar mensen kunnen aangeven dat ze restjes hebben op marktplaats of op hun site?
ik weet het niet ,

ik lees het wel hoe het af loopt, het is niet mijn bedoeling geweest, dat het zover gaat, want ik maak ook graag gebruik van deze manier van uitwisselen.

groetjes debby

gootje
Bead Intelligent

Bericht door gootje » zo 06 mar 2005 09:40

ik zou het toch wel heel erg jammer vinden als mensen hun kleine restjes hier niet meer zouden kunnen proberen te verkopen :cry:
het gaat dan tenslotte om een paar kralen of tussenzetsels :?
ik zelf zou het niet snel via marktplaats doen......heb al te vaak gelezen dat het dan niet altijd goed gaat.. :cry:
ik vertrouw de mensen die hier op het forum komen " de vaste klanten " toch wel.....
moet het topic verdwijnen alleen omdat er af en toe een keer iemand tussen zit die er misbruik van wil maken ????
zou het toch wel erg jammer vinden dat een overgroot deel van de forumgebruikers hierdoor " de dupe " wordt..........

gootje
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groetjes gootje

mip
Bead Fan

Bericht door mip » zo 06 mar 2005 10:10

sandra schreef:ik wilde ook zeggen dat grote restjes verkopen en samen inkopen 2 losse dingen zijn. samen inkopen gaat altijd per grote hoeveelheden, net zoals samen inkopen bij kralenbulk, ook grote hoeveelheden.
daar dacht ik dus ook aan toen ik dit onderwerp las. het is een heel verschil als je met zijn alle iets besteld en dat 1 persoon zich aanbied om alles voor iedereen te regelen (scheelt een hoop verzendkosten!) of dat 1 persoon een heleboel aanbied tegen een kleine winst. mijn persoonlijke mening: ik denk dat samen inkopen moet blijven bestaan, en dan vooral de inkopen in het buitenland, niet iedereen 'durft' daar te bestellen en als dan iemand iets mee wil bestellen is er niets aan de hand toch? en net zoals bij kraleninbulk (ik heb zelf niet meegedaan) iedereen kan daar gewoon bestellen alleen is het makkelijker en vooral goedkoper (ook door verzendkosten) als er in 1 keer veel wordt besteld, zo help je elkaar dus alleen maar. ook vind ik dat restjes verkopen gewoon moet blijven kunnen, alleen dan inderdaad niet in grote aantallen want dan zijn het geen echte restjes meer. maar als je een keer iets over hebt wat je niet meer gebruikt zou je het gewoon moeten kunnen aanbieden aan iemand die hier wel blij mee is. of anders als het restjes verkopen niet meer kan, misschien restjes ruilen??? iedereen heeft wel nietstiften of slotjes of iets dergelijks nodig, ruil het dan daar mee ofzo, zo maak je geen winst en kom je toch van de spullen die je niet meer kunt gebruiken af en je maakt er iemand anders blij mee!
zo, beetje lang verhaal geworden :oops: hoop dat ik het een beetje duidelijk onder woorden heb kunnen brengen :?
groetjes mip

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » zo 06 mar 2005 10:31

Ik vind eigenlijk dat samen inkopen zonder winstoogmerk eigenlijk wel wat anders, degene die dat doet heeft er alleen maar een hoop werk aan om alle dames een groot plezier te doen en dat is natuurlijk super ! Maar samen inkopen bij een groothandel omdat zo iemand dan toevallig een KvK nr. heeft is niet zo eerlijk denk ik tov de webshops, dus dat zou eigenlijk niet moeten mogen (hahaha is dat nog nederlands :D ). Maarre, snappen jullie wat ik bedoel :wink: Dus alleen samen inkopen bij webshops die ook daadwerkelijk aan particulieren verkopen, dit bv om porto te besparen of om aan een minimum bestelbedrag te komen (zoals bij kraleninbulk). Ik zou het iig jammer vinden als dit onderwerp helemaal zou verdwijnen :(
groetjes
Brigitte

mip
Bead Fan

Bericht door mip » zo 06 mar 2005 10:35

Brigitte schreef: Dus alleen samen inkopen bij webshops die ook daadwerkelijk aan particulieren verkopen, dit bv om porto te besparen of om aan een minimum bestelbedrag te komen (zoals bij kraleninbulk). Ik zou het iig jammer vinden als dit onderwerp helemaal zou verdwijnen :(
groetjes
Brigitte
dat is dus ook wat ik bedoelde (en dan het verhaal over buitenlandse sites) ik heb het alleen wat omslachtiger omschreven hahaha
groetjes mip

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » zo 06 mar 2005 10:38

En als je een webshop hebt, kun je je restjes toch daar ook gewoon in de aanbieding gooien :wink: Als je een goede webshop hebt, weten wij je heus wel te vinden :D
groetjes
Brigitte

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » zo 06 mar 2005 10:41

ik sluit me 100 % bij Mip aan
ik vind ook dat wat Eelke doet anders is teneerste kwam ze erop omdat ze voor zich zelf wilde bestellen
toen warne de aantallen te groot(net als bij kraleninbulk) en zo is het balletje gaan rollen

maar ze verdiend er niets aan heeft er alleen een heleboel werk aan denk dat Daar het verschil zit
Groetjes Kruimel

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » zo 06 mar 2005 11:28

Phoe wat een gezeik weer, ik zou het jammer vinden als restjes verkopen en samen inkopen weggaat :cry:
Maar wat ik mij afvroeg is vooral een vraag aan Debby wat wil je er mee bereiken om zo'n topic als deze op te starten?

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » zo 06 mar 2005 11:50

sharon schreef:Phoe wat een gezeik weer, ik zou het jammer vinden als restjes verkopen en samen inkopen weggaat :cry:
Maar wat ik mij afvroeg is vooral een vraag aan Debby wat wil je er mee bereiken om zo'n topic als deze op te starten?
Ik denk dat Debby hiermee niets wilt bereiken alleen maar even aanwilt geven dat (om het heel grof te zeggen) en een beetje met 2 maten gemeten wordt.
Wie zegt dat dat meisje (Sydney) er winst mee wilde maken ? Ik (geen kvk-nummer) koop soms hele grote hoeveelheden bij een normale winkel, dus dan zou ik die niet te koop kunnen zetten omdat ik er dan winst mee wil maken? Beetje belachelijk.

Het zou inderdaad zonde zijn als de topic verwijderd wordt. Als er leuke dingen worden aangeboden heeft iedereen daar baat bij.

En ik ben het met Debby eens dat Eelke ook best veel aanbied. Tuurlijk is dat erg leuk en makkelijk maar een beetje raar dat zij het wel mag en Sydney niet. Sydney post iets 1x en Eelke wel wat vaker. (en dit is niet om Eelke aan te vallen want ik heb zelf ook eens iets besteld bij d'r)

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 06 mar 2005 11:59

Nou ik vindt het gewoon onzin om hier over te gaan zeuren! Die meiden zijn gewoon slim bezig dat ze met zijn allen ergens groot inkopen. En om er dan zo'n heibel over te maken jeetje dan kan je van iedere mug wel een olifant maken.

Je kan toch zelf ook meedoen aan die inkoop aktie Debby?? Ik heb ook de prijzen ontvangen omdat ik altijd REUZE nieuwsgierig ben en ik heb er voor gekozen om het niet te doen omdat ik zelf bij de groothandels dit voor soms lagere prijzen kan halen. Dus vindt het niet erg proffi vanje als ik eerlijk mag zijn. Snap dat als beginnende webshop het erg moeilijk is om hier mee te concureren maar misschien moet je je dan afvragen of je wel de juiste beslissing hebt genomen? Want als je straks iets langer bezig bent zal je zien dat er iedere week wel een webshoppie bij komt en die dan weer net een paar cent onder jou prijs gaat zitten.

maar ja zoals altijd is dit mijn mening :) en die is alleen belangrijk voor mij zelf ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » zo 06 mar 2005 12:19

Beetje jammer dat jouw mening een soort van hatelijk overkomt. Als je het onzin vind hoef je ook niet zo?n reaktie te geven.
Debby doet dit echt niet omdat ze bang is voor concurrentie. Ze heeft een juiste beslissing genomen met d?r webshop en dat staat hier volgens mij ver buiten. (correct me if i?m wrom Debs)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 06 mar 2005 12:21

Dag allemaal,
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik heb nu besloten dat "restjes verkopen" mag blijven maar dat "samen inkopen" weggaat. De reden dat "samen inkopen" weggaat is dat ik al meerdere keren klachten heb gekregen van andere bedrijven.

Ook wil ik zeggen dat het forum mij extra kosten heeft opgeleverd. Wegens het vele gebruik en het vele dataverkeer heb ik een nieuwe, snellere server gekocht en zal ik die plaatsen bij een hosting bedrijf dat veel dataverkeer beter aankan. Ik vind dat helemaal niet erg, maar het geeft wel een wrang gevoel dat ik voor de kosten moet opdraaien en dat andere bedrijven grote bestellingen krijgen dankzij "samen inkopen".

Het subforum "restjes verkopen" zal blijven staan. Wel is het zo dat dat dus alleen mag worden gebruikt voor kleine restjes van particuliere kralenfans, en niet voor grote restanten van bedrijven. Het is ook niet de bedoeling dat je ergens veel inkoopt omdat het dan goedkoper is en je de restjes via het subforum probeert kwijt te raken. Het is dus alleen bedoeld voor kleine restjes waar je niets meer mee kan en een ander misschien blij mee kan maken.

Iedereen is vrij om incidenteel restjes aan te bieden, maar als ik van mening ben dat het om te grote hoeveelheden gaat, dan zal ik het bewuste topic verwijderen. Discussie hierover is niet mogelijk. Als je hier problemen mee hebt, dan moet je een andere manier zoeken om je restjes kwijt te raken.

Alvast bedankt voor jullie begrip. Ik sluit deze topic om verdere discussie te voorkomen.

groetjes,
Sandra

PS: de 'samen inkopen' topics die er nu al zijn, mogen afgemaakt worden, maar er mogen dus geen nieuwe meer gestart worden. Ik wil vragen of degene die het samen inkopen regelt mij een e-mail kan sturen zodra de topics verwijderd kunnen worden.

Gesloten