Mijn webwinkel3

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 09 feb 2005 10:20

Mandy schreef:hoezo ben je te zenuwachtig?
papegaai......

Mandy
Bead Believer
Contacteer:

oscommerce

Bericht door Mandy » wo 09 feb 2005 10:49

Pfff...net zip bestand van os commerce gedownload...ik vermoed dat het allemaal scripts zijn...ken er niets mee!!! Ja, pas als ik weet hoe je die in een bestaande pagina invoert.

De voorbeeldsites - inlcusief jouw webwinkel ria - zijn wel mooier dan zo'n standaardwinkel..echt wel. Maar misschien is zo'n kant en klaar programmaatje voor mij toch wel makkelijker.

Ach ja, ik kijk wel wat ik er mee kan...
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 09 feb 2005 10:55

zoek anders naar een handleiding, daar staat het vast uitgelegd.
groot kans dat je de bestanden moet uploaden naar server waar php werkt en vervolgens allerlei dingen moet instellen, je zal ook wel database aan moeten maken denk ik.

Mandy
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mandy » wo 09 feb 2005 11:05

Hai Sandra,

Ja, weet je wat het is? Ik denk dat ik het best kan leren, hoor. Maar ik moet hier weer even mijn prioriteiten stellen. Ik heb afgelopen maandag dus als een bezetene uit lopen zoeken hoe dat nu zat met die belastingtoestanden en zo. Dat wilde ik al heel lang, dus op zich prima, maar ik heb mijn dochter echt de hele tijd afgescheept met: ga maar tv kijken, ga maar boekje lezen, enz. En vervelend dat ze 's avonds was. En ik raar opkijken!

En zo is het nu ook een beetje. Ik wil gewoon veel te veel. Een nieuw systeem leren, kan wel, maar dat kost heel veel tijd en energie en dat vergeet ik voortdurend. Waarschijnlijk ben ik dat 10 min. na deze reply alweer vergeten en zit ik handleidingen voor oscommerce te zoeken :oops:

Als ik op de korte termijn iets wil bereiken, moet ik misschien maar met minder genoegen nemen dan met een superduperwebwinkel. Ik heb tenslotte ook niet zulke grote ambitities. Zowel jouw webwinkel (vooral met het te gekke verlanglijstje!!!) als die van Ria zijn echt te gek. Maar goed, jullie zijn dan ook professioneel bezig.

Ik eis van mezelf in alles wel een professioneel resultaat, maar laten we eerlijk zijn: ik ben een kralenverslaafde hobbyist die graag iets verkoopt. En met mijn nabije toekomst als mama van twee kleine kindjes, moet ik ook gewoon even niet meer willen. Gisteren en vandaag groeit me alles gewoon boven het hoofd en dat is denk ik wel logisch.

Wie weet als ik de puf 's avonds kan opbrengen de komende weken om eens zo'n handleiding in te kijken en bij mijn provider te informeren, dat ik dat wel even zal doen. Maar ik ga mezelf nu maar eens heel stevig vertellen dat ik dat niet hoef te doen.

Och...pff...wat voel ik me vandaag een ouwe zeur!!!
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 09 feb 2005 11:20

Ja maar Mandy als je er alleen je sieraden op wilt verkopen dan kan je toch goed uit de voeten met mijnwebwinkel3! Je rekent dan een vast bedrag aan verzendkosten( wat ik trouwens ook doe met sieraden omdat ik ze wel goed en netjes wil verpakken, mensen hoeven niet te vragen of het als kadootje kan want het is altijd al als kadootje ingepakt ;) En dan kan je volgens mij met mijn webwinkel best uit de voeten. Je moet alleen even kijken of je alles kan draaien thuis.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » do 17 feb 2005 10:14

Ik heb vorige maand Webwinkel 3.5 gekocht. Ben er al een beetje mee bezig geweest, maar wel gemerkt dat je de handleiding nodig hebt. Ik wil het liefste alles kunnen zonder handleiding. Marliesje toch eigenwijs.......
Ziet er in iedergeval goed uit en nog iets uitgebreider als webwinkel 3
Ik zal jullie wel op de hoogte houden van mijn ervaringen.
Veel liefs,
Marlies

Mandy
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mandy » do 17 feb 2005 10:49

hee, leuk! Ik ben benieuwd naar je webshop...heb je al een deel online dat je met versie 3.5 hebt gemaakt?
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » do 17 feb 2005 11:22

Nee, nog niet. Ben er wel mee bezig.
Ik heb een hele waslijst die ik nog moet afwerken.....

*Letterkast opschuren en lakken
*Sieraden maken (bestellingen)
*Foto's maken en bewerken
*Website maken
*Schoonmaken huis
*Boodschappen
*Administratie

Aaargh! Wat een berg he. Maar ik zal jullie laten weten als er iets te zien is.............
Veel liefs,
Marlies

Mandy
Bead Believer
Contacteer:

Ha, dat ken ik

Bericht door Mandy » do 17 feb 2005 11:25

Goh, waar herken ik dat nou toch van?

Ik heb gisteren de hele dag aan mijn website zitten werken...tot 23.00...en vandaag heb ik mijn dochter nog maar een dagje weggebracht. Ik ben nu sieraden aan het scannen en fotograferen voor op de site. Ik heb er haast mee, want na de geboorte kan ik het wel vergeten om hem te updaten. En bovendien heb ik heel dapper gezegd: Ik maak mijn geboortekaartjes zelf wel. Dat doe ik dan ook, maarreh...het is boel werk als je het goed wil doen. Wel leuk, hoor.

Kun je Webwinkel trouwens in een bestaande pagina invoegen? Of heb je er een nieuw domein voor nodig om weer met een index pagina te beginnen?

Wat voor letterkast heb je?

Ik ga ook gauw verder...mijn huis wordt op zijn vroegst pas morgen schoongemaakt!!! :roll:
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » do 17 feb 2005 13:23

Ik had al een domeinnaam en kan hem daar gewoon opzetten.
Ik heb hulp van m'n vader, want die heeft er iets meer verstand van.
Wat gebruik jij nou als ik vragen mag?? Ik ben zelf met Oscommerce bezig geweest, maar op een of andere manier lukte het niet zo goed.

Ik heb een letterkast bij een drukkerij in Apeldoorn gekocht. Naar aanleiding van mijn oproep op Marktplaats ben ik eraan gekomen. Zag trouwens dat jij ook een oproep daar hebt staan. Ik heb een bruine met 20 lades en een beoordelingsplateau in originele staat. Wel even een beetje schuren en lakken, maar dan heb ik een prachtstuk. Als hij klaar is zal ik een foto plaatsen.
Veel liefs,
Marlies

Mandy
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mandy » do 17 feb 2005 14:17

Fijn joh, zo'n letterkast...ik heb net een aanbod binnen gekregen, maar die meneer wil behoorlijk geld vangen voor zijn kastjes en ze zien er niet eens zo super uit...

hij zegt al een bod van 160 euro te hebben op een kast waaruit 7 lades ontbreken...zijn er maar 10 ipv 17 en dan heeft hij er nog een met 20 lades...ik geloof dat ik maar niet eens ga vragen wat hij daarvoor wil hebben.

Wat heb jij voor de letterkast betaald, als ik vragen mag?
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 17 feb 2005 14:24

ik heb zelf 1x een lade (geen kast) gekocht voor 5,- bij beadies in hilversum....170,- is dan wel erg duur inderdaad.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » do 17 feb 2005 14:52

Ik heb er ? 200,00 voor betaald, maar hij is dan ook helemaal in orde.
Die man waar jij het over hebt komt hij soms uit ouddorp? Volgens mij heeft hij mij ook gemaild. Hij heeft zelf lades bijgemaakt is niet?

Ik heb weleens losse lades gekocht, 1 via kringloop voor ? 0.35 en 1 via Marktplaats voor ? 10,00. Gemiddeld kost een antieke lade rond de ? 10,00 en ik reken dus 20 lades x ? 10,00 + de kast zelf + beoordelingsplateau. ? 200,00 redelijke prijs. Ben al zo lang opzoek en dacht dat ik zo'n misschien nooit meer tegen zou komen, heb er wel 100 vanaf gekregen want ze vroegen 300 euro.
Veel liefs,
Marlies

rina
Bead Discoverer
Contacteer:

Mijn webwinkel3.5

Bericht door rina » do 17 feb 2005 18:56

Hoi,
Ik werk nu al een tijdje met mijn webwinkel3, die is nu geupload naar 3,5.
Op zich een niet al te moeilijk programma, maar het is wel makkelijk als je er iets van weet. Er is verder een heel goed forum die je met van alles en nog wat helepen. De handleiding valt erg tegen, je blijft met een hoop vragen zitten die je daar kan stellen. Er zijn heel veel layouts waar je gratis gebruik van kan maken en ook aan kan passen (als je er wat anders van wil maken).
Verzendkosten ed zijn allemaal in te stellen, alleen een nadeel vind ik voorraadbeheer. Je zou denken dat klanten niets meer kunnen bestellen als de voorraad op nul staat, maar dat kan dus wel, maar ook daar wordt aan gewerkt.

Kijk eens op mijn site dan zie je een beetje hoe het eruit kan zien (en ik ben ook maar net begonnen) O, ja de foto's kan je aanpassen, wil je een groter formaat, dan vul je dat gewoon in.

groetjes,
Rina

Janneke
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Janneke » zo 27 feb 2005 00:10

Kan je bij MijnWebwinkel 3.5 ook een helemaal andere indeling kiezen? Dus niet de kleurtjes en plaatjes, maar het menu en winkelwagen etc. op een andere plek?
Want ik heb al zoooooo veel shops gezien met deze indeling. En als ik hier een shop mee ga maken voor mijn sieraden (scheelt weer zelf programmeren ;) want dat zou ik wel kunnen - als ik er tijd voor zou hebben haha) dan wil ik het onherkenbaar maken natuurlijk.

Maar ik vrees dat dat niet kan :( ?
groetjes! Janneke

Gesloten