staafjes rijgen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Fairy
Bead Designer
Contacteer:
staafjes rijgen

Bericht door Fairy » zo 04 jul 2004 16:35

Wie heeft er een tip voor mij betreffende het rijgen met staafjes? Ik rijg het liefst met draad (o.a. C-lon) omdat het lekker soepel is. Nu zijn staafjes scherp aan de einden en schuren de draad na verloop van tijd stuk. Op staaldraad natuurlijk geen probleem maar dan kan ik niet de figuurtjes maken die ik in mijn hoofd heb. Bijvoorbeeld vierkantjes rijgen en in de kruispunten een leuke strass inrijgen. Snap je dit :? ? Recht toe recht aan is geen probleem bij staaldraad.Maar dan had ik mijn probleempje niet.

Lieve groet van Fairy

ellytje
Bead Believer

Bericht door ellytje » zo 04 jul 2004 16:57

Is het niet handig om nylondraad te gebruiken?
Dat schuurt niet kapot, denk ik....
groetjes Elly

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » zo 04 jul 2004 17:24

Of gecoat staaldraad?
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » zo 04 jul 2004 21:11

Oh wat heerlijk, zo snel antwoord! :D
Nylondraad had ik inderdaad nog niet aan gedacht omdat ik er niet zo'n liefhebber van ben, o.a. door het afwerken (het breekt zo snel bij knijpkraaltjes). Zal het toch nog eens proberen met knopen en nagellak.
Het gecoate staaldraad bedoel ik ook maar daar kan ik dus geen scherpe bochtjes mee rijgen, dan gaat het knikken, maar dat weten jullie ook wel.

Lieve groet van Fairy

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 05 jul 2004 13:54

En als je misschien rijgt met dubbele draad c-lon. Bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zijn nu ook staafjes te koop in goede kwaliteit ( alleen nog niet zo veel keus) de myuki bugle beads zijn niet zo scherp vind ik.

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » ma 05 jul 2004 22:18

Ik ben bang dat een dubbele draad te dik wordt voor de kleine rocailles. Verder moet ik eerst m'n aanwezige vooraad staafjes nog opmaken. Ik heb wel al gekeken bij die site en er zijn inderdaad nog niet zoveel kleurtjes. Toch erg bedankt voor het meedenken! :yes:

Lieve groet van Fairy

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 05 jul 2004 22:29

Als je delica's neemt die heben een groot gat en zijn toch klein en de myuki kralen zijn ook heel erg goed, ik rijg erg veel en dat zijn de kraaltjes die ik het meest gebruik.

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » ma 05 jul 2004 22:38

Laat ik streng zijn voor mezelf: eerst mijn oude (soms antieke!) kraaltjes op en daarna mag ik van mezelf mooie, nieuwe kwaliteitskraaltjeskopen.
Ik heb je website bezocht en ben onder de indruk van wat jij allemaal maakt! Is het je beroep?

Lieve groet van Fairy

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 05 jul 2004 22:57

ha, ha,...nee een uit de hand gelopen hobby. Ik heb heel veel geleerd dankzij http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;, dit forum en veel van allerlei sites op internet en boeken en ik vind het natuurlijk ontzettend leuk om te doen en om steeds weer iets nieuws te bedenken en om het weer aan anderen te leren.

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » ma 05 jul 2004 23:11

Bedankt, ik kom je vast nog wel weer eens tegen in de antwoorden op mijn vragen :wink: . Sowieso heb ik al veel van je geleerd voordat ik op dit forum kwam.

Lieve groet van Fairy

Gesloten