fimo verkleurt

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » wo 16 feb 2005 13:23

Nee was geen grapje hoor :D
Ik heb met een paar amerikanen gechat die erbij zweren omdat de binnenkant zo wel hard word....er is ook een site over,zal eens kijken of ik die kan vinden voor je...

/Edit: Aha gevonden,....de site: http://www.garieinternational.com.sg/cl ... _beads.htm
en
http://www.garieinternational.com.sg/cl ... _beads.htm
Grtx Angelique

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » wo 16 feb 2005 14:47

Ferretangel schreef:Nee was geen grapje hoor :D
Ik heb met een paar amerikanen gechat die erbij zweren omdat de binnenkant zo wel hard word....er is ook een site over,zal eens kijken of ik die kan vinden voor je...

/Edit: Aha gevonden,....de site: http://www.garieinternational.com.sg/cl ... _beads.htm
en
http://www.garieinternational.com.sg/cl ... _beads.htm
en werkt dat echt?! :shock: ziet er best aannemelijk uit eignlijk :?
ipoingtudut

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » wo 16 feb 2005 22:18

Volgens mij wel,maarja ik heb zelf geen magnetron meer dus ik kan het niet met zekerheid zeggen...
Grtx Angelique

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » za 12 mar 2005 19:33

ik heb een combi magnetron daar bak ik ze gewoon in zoals in een oven maar net als met alles is de combi qua temp hoger dan een gewone oven ik zet hem met alles 20 graden lager

maar als dat in water bakken :? of koken ook werkt :lol: gaat dat stukke sneller
ga het van de week eens proberen voor de lol
Groetjes Kruimel

Mandy
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mandy » zo 13 mar 2005 20:50

Ja ja, dames.....je kunt fimo klei en sculpey wel degelijk in de magnetron "bakken"....hahaha...het klinkt absurd en het lijkt in de verste verte meer op het koken van aardappelen dan op het "bakken" van kralen...

Het staat in verschillende amerikaanse boeken over polymeerklei en op verschillende sites beschreven.

Enne, dames...het KAN...dat wil niet zeggen dat het aan te raden is...misschien is het wel hartstikke giftig of zo...ik doe het zelf dan ook niet. Een vriendin van mij wel...in een bakkie water in de magnetron. Haar kralen zijn altijd heel mooi en stukken harder dan mijn kralen. Maar goed, ik durf het gewoon niet aan.

Maar...'t KAN dus wel degelijk!
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » ma 14 mar 2005 11:02

Maar als je ze in een oventje bakt, worden ze toch ook wel hard en goed gebakken? :?

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » ma 14 mar 2005 11:14

Ik zal het ook maar zeggen tuurlijk kan het maaaar je kookt in feite water water bereikt een niet hogere temperatuur dan het kookpunt. Kookpunt voor water is 100 graden. Dus je bakt je klei op 100 graden en je klei wordt dus niet goed gebakken, met als resultaat dat je kralen na een poosje uitelkaar vallen (ervaring van Amerikanen die het wel hebben geprobeert) Het enigste waar amerikanen die onderweg zijn het gebruik van een magnetron bij aanraden is om even de kralen de juiste vorm te geven zodat ze tijdens het vervoer niet vervormen maar thuis worden de kralen gewoon op de tijd/temperatuur gebakken die op de verpakking staat en in een oven.

Als andere methodes zouden kunnen dan zouden de fabrikanten die mogelijkheden er echt wel bijzetten, want dat zou het gebruik ervan alleen maar kunnen vergroten! En aangezien ze dat niet doen zou je je daar misschien is bij op je hoofd kunnen krabbelen met hmm wat zou nou waar zijn en wat niet ;)

B :) als je ze gewoon in je oven bakt worden ze goed hard en goed gebakken en is er niets aan de hand. De klei is gemaakt om gebakken te worden in een oven.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » ma 14 mar 2005 11:31

So hee! De expert heeft gesproken! Bedankt Ria! :bedankt: Jouw uitleg heeft alles duidelijk gemaakt voor mij! Klinkt logisch en het is ook logisch :)

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » ma 14 mar 2005 11:50

:oops: nou dat zou ik niet zo hard willen zeggen ook ik leer iedere keer bij ;) maar er is toevallig ook wat gepraat erover geweest op het amerikaanse forum. En aangezien het een erg pijnlijk topic is voor de mensen die meer willen dan gezien worden als iemand die speelt met kinderklei worden dat soms erg heftige discussies ;)

En ook ik denk dat je beter je werk meer aandacht kan geven want als je kralen verkoopt wil je toch niet dat ze uit elkaar vallen. Kijk breken kan het altijd wel, maar als het gewoon ergens ligt en het valt uitelkaar ja dan gaat er iets goed fout ;) LOL
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Gesloten