nylonDraad aan/afhechten

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
blackflier
Bead Interested
Contacteer:
nylonDraad aan/afhechten

Bericht door blackflier » do 19 apr 2012 16:32

Is het mogelijk om nylondraad aan/af te hechten bij rijgwerk? Als ik met peyote werk lukt het wel, dan kan ik goed terug rijgen, maar bij gewoon rijgen lukt dit niet. Knopen zitten niet zo strak met nylondraad....
Every bunny needs somebunny.

JMHols
Bead Monster

Re: nylonDraad aan/afhechten

Bericht door JMHols » do 19 apr 2012 19:29

Ik knoop het altijd wel, en dan doe ik het een eind door de kralen terug. Maar, ik gebruik wel heel dun draad, 0,15.

blackflier
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door blackflier » do 19 apr 2012 19:51

Ik heb 0.20, dat is niet zo veel verschil. Ik heb in het verleden vaak gehad dat mijn werkjes uit elkaar vielen, maar ik zal het eens proberen met goed terug te rijgen. Als het bij jou lukt....

JMHols
Bead Monster

Bericht door JMHols » vr 20 apr 2012 09:26

blackflier schreef:Ik heb 0.20, dat is niet zo veel verschil. Ik heb in het verleden vaak gehad dat mijn werkjes uit elkaar vielen, maar ik zal het eens proberen met goed terug te rijgen. Als het bij jou lukt....
Vroeger gebruikte ik nylondraad zonder naald, wel dikker draad trouwens, en toen lukte het me zelfs. Je zou evt. voor alle zekerheid een drupje lijm op de knoop kunnen doen. Maar het daarna terug door de kralen doen lijkt me wel een noodzaak, anders knip je het draad bij de knoop af en ja, dan zal die knoop snel open gaan.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 20 apr 2012 10:31

aanhechten van nieuw draad met de chirurgenknoop en de 2 draadeinden in verschillende richtingen terugrijgen.
Dat betekend dat soms een draad teruggeregen moet worden in het toekomstige rijgwerk, dus kun je je draad niet gelijk bij het aanhechten helemaal afwerken.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

blackflier
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door blackflier » vr 20 apr 2012 13:37

Bedankt, die chirurgen knoop werkt perfect.
Hiervoor stak ik ook wel terug hoor, zo achterlijk ben ik nou ook wwet niet 8) , maar toch bleven ze losgaan. :? Maar Dat probleem is nu opgelost!

Gesloten