(Ik heb overal gezocht naar de juiste info over het maken van fimo kralen, maar helaas ben ik niet verder geholpen).
Door allerlei sieraden die ik hier heb gezien van fimo, begint het toch wel te kriebelen om er zelf ook wat mee te doen.
In ieder eval voor mij zelf (ik ben allergisch voor kettingen met zilver, nikkel, nikkelvrij), maar nooit echt heb ik leuke kettingetjes gezien. Nu heb ik van mijn moeder een truitje gehad uit Turkije, 1 met knalkleuren; groen, roze en geel.
en bedacht dat ik een ketting wilde voor bij dat truitje, draag ik ook eens kettingen

Maar hoe gaat dat fimo nu een beetje in zijn werk. ik had al begrepen dat het in de oven moest (of combi magnetron) en dat je er daarna lak over heen moet of kan doen. ik heb gelezen dat ik er bakpapier voor nodig heb en de oven moet voorverwarmen op 180 graden.
Maar wat gaat er vooraf, hoe krijg ik de kralen in de juiste vorm dat ze op elkaar aansluiten?
Gebruiken jullie daar een speciaal apparaatje voor, om de kralen te maken? of draaien jullie de fimo in een balletje tussen de handen..
en wat moet ik doen voor ik ze in de oven zet.
wie kan mij helpen, of heeft er eventueel een site om naar door te verwijzen?
Alvast bedankt,
Gwen