fimo kralen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
GjD
Bead Reader
fimo kralen

Bericht door GjD » zo 08 mei 2005 18:50

Hallo,

(Ik heb overal gezocht naar de juiste info over het maken van fimo kralen, maar helaas ben ik niet verder geholpen).

Door allerlei sieraden die ik hier heb gezien van fimo, begint het toch wel te kriebelen om er zelf ook wat mee te doen.
In ieder eval voor mij zelf (ik ben allergisch voor kettingen met zilver, nikkel, nikkelvrij), maar nooit echt heb ik leuke kettingetjes gezien. Nu heb ik van mijn moeder een truitje gehad uit Turkije, 1 met knalkleuren; groen, roze en geel.
en bedacht dat ik een ketting wilde voor bij dat truitje, draag ik ook eens kettingen :)

Maar hoe gaat dat fimo nu een beetje in zijn werk. ik had al begrepen dat het in de oven moest (of combi magnetron) en dat je er daarna lak over heen moet of kan doen. ik heb gelezen dat ik er bakpapier voor nodig heb en de oven moet voorverwarmen op 180 graden.
Maar wat gaat er vooraf, hoe krijg ik de kralen in de juiste vorm dat ze op elkaar aansluiten?
Gebruiken jullie daar een speciaal apparaatje voor, om de kralen te maken? of draaien jullie de fimo in een balletje tussen de handen..
en wat moet ik doen voor ik ze in de oven zet.

wie kan mij helpen, of heeft er eventueel een site om naar door te verwijzen?
Alvast bedankt,
Gwen

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 08 mei 2005 18:54

Ik denk dat als je de zoekfunctie gebruikt je heel wat te weten komt. Er zijn hier al veel topics over geweest.

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » zo 08 mei 2005 18:54

Hoi GjD! Misschien 'moet' je even de zoekfunktie gebruiken ... fimo ... en dan krijg je een waslijst voor je neus, ook onderwerpen die onder technieken vallen. Succes! :wink:
Groetjes Wendy

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 08 mei 2005 18:55

Tweeling :wink:

meggie
Bead Addict

Bericht door meggie » zo 08 mei 2005 18:56

whahahah precies tegelijk, precies tzelfde antwoord :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
hennie schreef:Tweeling :wink:
idd!

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » zo 08 mei 2005 18:57

Goed van ons he? P'cies tegelijkertijd! Hennie ... :biertje:
Groetjes Wendy

GjD
Bead Reader

Bericht door GjD » zo 08 mei 2005 20:01

de zoekfunstie heb ik gebruikt, maar zie eigenlijk in geen van al die topics wat je vooraf moet doen enz. :?

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 08 mei 2005 20:07

http://www.kralenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan je een hoop info vinden over het werken met klei. NOOIT je oven voorverwarmen op 180 graden. Je bakt de klei ook niet zo hoog.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Gwen
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Gwen » zo 08 mei 2005 20:43

Ik en computers dus een heel grote ramp. Ik zocht verkeerd :oops:

Ria, bedankt! ik ben namelijk in Word aan het opstellen hoe ik het nu vanaf begin tot eind moet maken en ik had dus wel 180 graden...

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » ma 09 mei 2005 10:31

Ria schreef:www.kralenforum.nl kan je een hoop info vinden over het werken met klei. NOOIT je oven voorverwarmen op 180 graden. Je bakt de klei ook niet zo hoog.
Maar moet je de oven wel voorverwarmen? Gewoon op 130 graden? Ik las in een tijdschrift dat je de oven niet moet voorverwarmen. Ik dacht eerst van wel dus ik heb het wel gedaan. En nu weet ik het dus niet meer :x Dus, wel of niet voorverwarmen....

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » ma 09 mei 2005 10:46

Dat ligt gewoon aan je oventje eigenlijk. Als je er eentje heb die er lang over doet om de temp te bereiken dan wel maar als je er 1 heb die snel goed is dan hoeft het niet.

groetjes Ria

iedje
Bead Lover

Bericht door iedje » ma 09 mei 2005 12:35

probeer eens te zoeken met google. Bijv op fimo kralen maken, of canes.
ik heb zo veel kunnen vinden. zelfs hoe je canes moet maken enzo :D

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » ma 09 mei 2005 13:04

Ria schreef:Dat ligt gewoon aan je oventje eigenlijk. Als je er eentje heb die er lang over doet om de temp te bereiken dan wel maar als je er 1 heb die snel goed is dan hoeft het niet.
:lol: Dan moet ik dus wel voorverwarmen..... Mijn oventje is heel oud en wordt niet zo snel warm! :shock: Thanks!

GjD
Bead Reader

Bericht door GjD » ma 09 mei 2005 17:04

ik heb op google gezocht op het maken van fimo kralen. maar de informtie die ik zoek kan ik niet vinden, alles wat ik vind is wat algemeen.
sate prikker door de klei doen op een schaal leggen en dan in de oven leggen.
ik kan verder niets vinden over hoe je ze het beste kunt maken, hoe je mengd, en wat je mot doen VOOR je ze in de oven zet.
:)

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » ma 09 mei 2005 17:14

Ja Gwen je kan niet verlangen dat mensen al hun geheimen gaan prijs geven :) het is gewoon een kwestie van proberen en tijd/geld erin steken als je wilt leren hoe je echt mooie kralen maakt. zo hebben we het allemaal moeten leren :)

groetjes Ria

Gesloten