armband voor geboorte

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
badeend
Bead Interested

Bericht door badeend » za 12 mei 2007 20:38

Wat een supergaaf concept zeg.

ik sta dan niet op het punt te bevallen, maar ik vind het echt een geweldig idee.

Als ik iemand ken die gaat bevallen dan ga ik zeker zo'n armband maken!

Heel gaaf!!
Groetjes Michelle

Saskia
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Saskia » ma 18 jun 2007 22:28

Ik zie nu de toppic pas weer terug. Ik heb het inderdaad niet gehaald om nog te maken. Ik ben 2 mei wel bevallen van weer een mooie zoon. Het idee van de armband zal ik zeker onthouden. Ook erg leuk als kraamcadeautje!

Er staan wat eerste foto's op mijn site http://www.prachtig-mooi.nl/ruben" onclick="window.open(this.href);return false;

anita73
Bead Believer

Bericht door anita73 » di 19 jun 2007 06:08

wat een prachtige kinderen hebben jullie!
groeten anita

Goudvis
Bead Starter

Bericht door Goudvis » wo 20 jun 2007 19:47

Wat een superidee die voedingsarmband! Ik wilde dat ik er eerder van had geweten, dan had ik een voor mezelf gemaakt!
Maar gelukkig genoeg zwangere dames in mijn omgeving dus ik wil wel aan de knutsel.

Even een vraagje over de constructie:
- is het een ijzerdraad dat in een spiraal gebogen is? Of koop je een dergelijke vorm kant en klaar?
- met wat voor soort slotje hangt het bedeltje aan de armband? Het moet lijkt mij wel makkelijk te verstellen zijn. Haal je het los of schuif je het door?
- hoe bevestig je het kralenkapje een beetje netjes aan het begin en einde van het draad?

Saskia
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Saskia » wo 20 jun 2007 21:23

anita73 schreef:wat een prachtige kinderen hebben jullie!
Dank je, ben ook erg trots op ze natuurlijk :(L)

Siemie
Bead Interested

Bericht door Siemie » do 21 jun 2007 15:09

Goudvis schreef:Wat een superidee die voedingsarmband! Ik wilde dat ik er eerder van had geweten, dan had ik een voor mezelf gemaakt!
Maar gelukkig genoeg zwangere dames in mijn omgeving dus ik wil wel aan de knutsel.

Even een vraagje over de constructie:
- is het een ijzerdraad dat in een spiraal gebogen is? Of koop je een dergelijke vorm kant en klaar?
- met wat voor soort slotje hangt het bedeltje aan de armband? Het moet lijkt mij wel makkelijk te verstellen zijn. Haal je het los of schuif je het door?
- hoe bevestig je het kralenkapje een beetje netjes aan het begin en einde van het draad?
volgensmij heet dat memory wire, als je daar naar zoekt moet je het wel vinden, heb je in fomaat voor armbanden en kettingen.
Volgensmij kun je gewoon een karabijntje gebruiken. en als afhechting buig je aan elke kant van de spiraal een oogje, daar kun je dan eventueel met een nietstift een kraaltje aan hangen, en voordat je het oogje maakt kun je er natuurlijk ook eerst nog een kralenkapje op rijgen :wink:

Goudvis
Bead Starter

Bericht door Goudvis » do 21 jun 2007 16:05

Dank je Siemie!

joyas
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door joyas » do 21 jun 2007 17:48

Doen het altijd goed de voedingsarmbanden, heb er zelf ook al een aantal gemaakt!

Ik heb gewoon memory wire gebruikt en het bedeltje aan een karabijn slotje gehangen.
eyes are the windows of your soul

Goudvis
Bead Starter

Bericht door Goudvis » vr 22 jun 2007 17:25

Ik heb alle spullen al besteld dus kan hopelijk binnenkort aan de slag. De cijferkralen waren lastig te krijgen, maar het is gelukt! Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Daantjuhhh
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » vr 29 jun 2007 23:02

Wat een gaaf idee zeg.. Ik heb een aantal vrouwen van collega's die binnenkort moeten bevallen dus ik ga ook eens aan de slag denk ik ;)
...zoekt een geldboom

fröbelkoningin
Bead Interested

Leuk idee die voedingsarmband, maar een speenketting kan ook

Bericht door fröbelkoningin » za 30 jun 2007 17:57

Zo'n voedingsarmband is erg leuk voor de mama in de kraammand. Ik doe zelf vaak een zgn. speenketting in de mand, soms met de naam van het kindje.

Dus misschien ook leuk voor in een kraammand de zgn. speenkettingen. Met houten kralen, bv. de setjes van de Hema met Jip en Janneke of van de Action.

Het lukt helaas niet om de foto's mee te versturen, maar op de voorbeeldenpagina van kralen.com, heb ik twee voorbeelden staan bij maker Simonet Metselaar. Ik heb een bretel als clip gebruikt ( je hebt soms op markten zelf ook deze clips met leuke houten applicaties erop).
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd..........

Saskia
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Saskia » za 30 jun 2007 21:50

Speenketting is ook altijd leuk, alleen duft ik het niet om een eigen gemaakte te gebruiken. Doodeng als het knoopje losschiet en de kralen nos komen. Ik gebruik echt alleen maar 'officoele' van het merk speen zelf. Wel jammer want er zijn wel hele leuke te koop, die van jou trouwens ook erg leuk!

fröbelkoningin
Bead Interested

Bericht door fröbelkoningin » zo 01 jul 2007 08:46

Tip van flip........Ik doe aan het eind nog een extra drup met lijm, dan moet het al heel raar gaan willen de kralen eraf schieten.

Saskia
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Saskia » zo 01 jul 2007 21:28

fröbelkoningin schreef:Tip van flip........Ik doe aan het eind nog een extra drup met lijm, dan moet het al heel raar gaan willen de kralen eraf schieten.
Blijft wel zitten alleen soppen kinderen op alles, ook op de lijm. Haha, ik ben waarschijnlijk een 'overbezorgde moeder' :lol:

fröbelkoningin
Bead Interested

Bericht door fröbelkoningin » zo 01 jul 2007 21:45

Daarom zit de lijm ook in de kraal, waar ook het einde van het draad zit.

Gesloten