verkoper

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
elsbeth
Bead Interested
verkoper

Bericht door elsbeth » vr 16 feb 2007 16:17

hoi hoe raak ik mijn zelfgemaakte sieraden kwijt?
:shock: gr. elsbeth :D

Mystica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mystica » vr 16 feb 2007 16:20

Je kan misschien eens proberen via beurzen of sieradenparty's.

Ook is het handig om je familie even je collectie te laten bewonderen :wink:.

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 16 feb 2007 16:46

Je kunt even kijken in het subforum sieraden verkopen, daar vind je heel veel tips. Ik verplaats je topic daar ook even naar toe, past het iets beter :wink: Mochten mensen nog tips extra voor je hebben :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

moniek81
Bead Fan

Bericht door moniek81 » ma 19 feb 2007 10:36

Je kunt het beste beginnen met de verkoop aan familie, vrienden en kennissen... ook raad ik ja aan op koninginnedag bijvoorbeeld op een marktje te gaan staan... op deze dag zijn er veel marktjes die niet zo duur zijn om op te staan en er zijn altijd veel mensen :D Ik verkoop dan meestal wel goed! Verder zou je kunnen kijken naar visitekaartjes en die overal en nergens achterlaten bij potentiele klanten, je hebt dan wel een website nodig ik weet niet of je die hebt?? verder zou je party's kunnen houden maar daar heb ik zelf geen ervaring mee... succes met je verkoop!

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » ma 19 feb 2007 16:39

moniek81 schreef:Je kunt het beste beginnen met de verkoop aan familie, vrienden en kennissen... ook raad ik ja aan op koninginnedag bijvoorbeeld op een marktje te gaan staan... op deze dag zijn er veel marktjes die niet zo duur zijn om op te staan en er zijn altijd veel mensen :D Ik verkoop dan meestal wel goed! Verder zou je kunnen kijken naar visitekaartjes en die overal en nergens achterlaten bij potentiele klanten, je hebt dan wel een website nodig ik weet niet of je die hebt?? verder zou je party's kunnen houden maar daar heb ik zelf geen ervaring mee... succes met je verkoop!
over koninginnendag ben ik nooit enthousiast geweest, het heet niet voor niets een rommelmarkt, mensen zoeken naar goedkope dingen en ze vinden 5 euro voor een paar oorbellen als snel teveel :shock: maar andere markten kan je natuurlijk ook proberen, in het bejaardentehuis misschien?

ga naar de bieb en vraag of je daar je sieraden mag tonen in een vitrine ofzo, en daar dan visitekaartjes bijleggen zodat mensen contact met je op kunnen nemen.

wat ook goed helpt is altijd je eigen gemaakte sieraden dragen, en als mensen zeggen wat een mooie ketting heb je om! dan meteen zeggen, ow dankje, die heb ik zelf gemaakt. heeft bij mij veel geholpen :wink:

hang een affiche op bij de supermarkt op het prikbord met je naam en een adres ofzo waar mensen contact mee kunnen opnemen :wink: het is dan natuurlijk wel handig als je een website hebt :wink:

succes :D
Groetjes Marit

elsbeth
Bead Interested

verkopen

Bericht door elsbeth » ma 19 feb 2007 22:02

tja.. dat is niet echt het antwoord die ik zoek he.. ik begrijp heus we ldat bijna iedereen met dit probleem zit..mocht iend toch nog een tip hebben mail gerust !gr. elsbeth

Gerjanne
Bead Believer

Bericht door Gerjanne » ma 19 feb 2007 23:05

Welk antwoord zoek je dan? Beetje rare vraag om zelf te moeten antwoorden, maar ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
Groetjes Gerjanne

sieraden maken is mijn uitlaatklep

elsbeth
Bead Interested

Bericht door elsbeth » ma 19 feb 2007 23:16

ik zoek verkopers voor mij sieraden maar goed,, ik vroeg niet naar tips zoals van party houden en op markten staan maar ik zoek iemand die mijn partij sieraden wilt overnemen. of mag ik die niet stellen? :oops:

groet elsbeth :roll:

Gerjanne
Bead Believer

Bericht door Gerjanne » ma 19 feb 2007 23:23

die mag je wel stellen die vraag. Maar zoals in de andere topic van jou is geantwoord. Meerdere mensen zouden dat graag willen. Wie weet als je op zoek gaat bij winkels o.i.d. dat ze voor je willen verkopen, maar echt van je overkopen. Helaas ben ik nog niet iemand tegen gekomen die dat willen doen. Maar je weet maar nooit.

succes ermee
Groetjes Gerjanne

sieraden maken is mijn uitlaatklep

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » ma 19 feb 2007 23:30

Dan zit je hier gewoon verkeerd want hier maken we allemaal zelf onze sieraden en proberen we die te verkopen. Zet je sieraden dan in 1 grote partij op marktplaats misschien dat je dan iemand vindt die het in 1x wil overnemen.
Als het verkopen zo makkelijk zou gaan waren we nu allemaal al stinkend rijk en waren we lekker op het strand in een warm land met een leuke cabana boy ofzo ;) hahaha
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Re: verkopen

Bericht door flapflap » di 20 feb 2007 00:10

elsbeth schreef:ik zoek verkopers voor mij sieraden maar goed,, ik vroeg niet naar tips zoals van party houden en op markten staan maar ik zoek iemand die mijn partij sieraden wilt overnemen. of mag ik die niet stellen? :oops:

Dan zou je je vraag toch iets duidelijker moeten stellen, want dit was niet echt uit je berichtje te halen.

Mensen doen nu hun best om een antwoord op je vraag te geven en jij zegt alleen maar:
elsbeth schreef:tja.. dat is niet echt het antwoord die ik zoek he.. ik begrijp heus we ldat bijna iedereen met dit probleem zit..mocht iend toch nog een tip hebben mail gerust !gr. elsbeth
Dat komt niet echt leuk over bij de meeste mensen.

Verder denk ik net als Ria dat je hier aan het verkeerde adres bent. We maken allemaal zelf onze sieraden dus niemand zal die van jou over willen nemen.

Het enige dat we je kunnen geven is wat tips over hoe je het beste kan verkopen enzo, maarja die wil je niet :roll:
~Audrey~

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » di 20 feb 2007 00:19

Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat er iemand naar aanleiding van dit berichtje van jou ineens jouw hele collectie over wil nemen. Sieraden verkopen is een vak apart, waar je toch echt wat moeite in zult moeten steken. Ik vind het nogal onrealistisch om te verwachten dat je zonder enige inspanning iemand vind die al jouw sieraden wil opkopen.

Als je echt wilt proberen om een hele partij ineens te verkopen, probeer het dan op marktplaats, ebay etc. Of ga met je collectie (of een fotoboek van je collectie) bij verschillende winkels langs.

Ik wens je verder heel veel succes, maar ik ben bang dat het niet zal komen aanwaaien.

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 20 feb 2007 07:29

dutch_dayz schreef:Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat er iemand naar aanleiding van dit berichtje van jou ineens jouw hele collectie over wil nemen. Sieraden verkopen is een vak apart, waar je toch echt wat moeite in zult moeten steken. Ik vind het nogal onrealistisch om te verwachten dat je zonder enige inspanning iemand vind die al jouw sieraden wil opkopen.
Je verwoordt precies mijn gedachten. En zelfs met heel veel inspanning is het nog moeilijk om kopers te vinden. Vooral in door sieradenmaaksters overbevolkte gebieden.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » di 20 feb 2007 09:16

reken ermaar op dat het makkelijker is om op markten te gaan staan en party´s te gaan houden dan iemand vinden die jou sieraden wil overkopen. je kan wel iemand vinden die het voor jou wil verkopen, een kapper of zoiets.. maar de kans dat die jou sieraden eerst wilt kopen en dat ze die dan zelf, met winst, verder verkopen is erg klein....
Groetjes Marit

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » di 20 feb 2007 16:32

elsbeth schreef:ik zoek verkopers voor mij sieraden maar goed,, ik vroeg niet naar tips zoals van party houden en op markten staan maar ik zoek iemand die mijn partij sieraden wilt overnemen. of mag ik die niet stellen? :oops:

Hoi Elsbeth. Ik begrijp dat je graag je sieraden wilt (laten)verkopen, maar dit forum is voor sieradenmaaksters ( om inspiratie over deze hobby uit te wisselen) en niet bedoeld als oproep-medium voor sieraden-opkopers.

Je zou het kunnen proberen bij marktkooplieden, of winkels die iets met mode te maken hebben (bijvoorbeeld kappers, kleding-reparatie, etc).

Ik denk dat je genoeg reacties hebt gekregen met goede ideeën om je sieraden te kunnen verkopen. Daarom sluit ik dit topic nu, om verdere discussie te voorkomen.

(Overigens hebben meer mensen moeite met het verkopen van hun sieraden. Tja, het is ook zo'n leuke hobby dat er zoveel mensen mee bezig zijn. :mrgreen:)

Gesloten