En ook ik ben besmet met vilt- en mozaïekvirussen, haha!!kralenliesje schreef:Hi hi, mijn drie nieuwe hobby's: mozaieken, haken en vilten.
Waar wil je de lossen strak op krijgen? En welke knopen bedoel je met strak krijgen?Suzanne1804 schreef:Ik heb ook materialen gekocht voor een tasje van zpagetti, alleen lukt het me al niet om de lossen er strak op te krijgenIk snap niet goed hoe je die nu moet maken.
Kan iemand mij misschien stap voor stap duidelijk uitleggen hoe ik die knopen strak kan krijgen?
Ik heb 'm niet gevoerd, maar op de kreadoe waren ook tassen die wel waren gevoerd. Ik weet eigenlijk niet hoe ik 'm zou moeten voeren, dat moet ik eens aan m'n moeder vragenEllen schreef:De tas.....![]()
, dat wil ik ook een keer doen
![]()
![]()
Heb je die dan ook gevoerd, of is dat niet nodig??
De lossen zijn gelukt, nu ben ik bezig met de vasten. Maar volgens mij doe ik dat niet goed...Moon schreef:
Waar wil je de lossen strak op krijgen? En welke knopen bedoel je met strak krijgen?
Je haakt eerst een hele sliert lossen en dan in de teruggaande toer begin je met de steken volgens patroon. Als je op you tube eens rondkijkt (intypen: 'how to crochet'), dan wordt het misschien duidelijker.
kralenliesje schreef:Bedankt voor alle enthousiaste reacties!
Ik heb 'm niet gevoerd, maar op de kreadoe waren ook tassen die wel waren gevoerd. Ik weet eigenlijk niet hoe ik 'm zou moeten voeren, dat moet ik eens aan m'n moeder vragenEllen schreef:De tas.....![]()
, dat wil ik ook een keer doen
![]()
![]()
Heb je die dan ook gevoerd, of is dat niet nodig??Ookal gelooft niemand mij meer als ik het zeg, maar ik ben eigenlijk niet zo handig
![]()
Ik durf nu in ieder geval geen kleine dingetjes in de tas te stoppen, want die raak ik vast kwijt.
Foto:Suzanne1804 schreef:De lossen zijn gelukt, nu ben ik bezig met de vasten. Maar volgens mij doe ik dat niet goed...Moon schreef:
Waar wil je de lossen strak op krijgen? En welke knopen bedoel je met strak krijgen?
Je haakt eerst een hele sliert lossen en dan in de teruggaande toer begin je met de steken volgens patroon. Als je op you tube eens rondkijkt (intypen: 'how to crochet'), dan wordt het misschien duidelijker.
Ik ben op internet bezig geweest met het zoeken naar een andere uitleg dan die van hoooked.nl, maar die kan ik niet vinden.
Van het patroon van hoooked (tasje Ventimiglia: http://hoooked.nl/index.php?option=com_ ... Itemid=127" onclick="window.open(this.href);return false;) snap ik de eerste 2 stappen van vasten wel, maar de derde niet...
Ik zal straks eens een foto maken van wat ik nu heb, misschien dat iemand van jullie kan zien wat er goed/fout gaat.
Krijg je met dit patroon trouwens 2 losse flappen die je tot slot aan elkaar moet zetten, of krijgt de tas meteen vorm? (jullie merken vast dat ik nog nooit gehaakt heb...)