Wie gaat er naar de KreaDoe ?

Informatie over kralen- en sieradenbeurzen alsook over braderieën kun je hier uitwisselen. Tip: maak een gezellige gezamenlijke bezoek als meerdere kralenfans naar hetzelfde beurs gaan!
sanegdokter
Moderator
Contacteer:
Re: Wie gaat er naar de KreaDoe ?

Bericht door sanegdokter » wo 18 nov 2009 15:15

Vindt hem echt vetcoolkeigaaf joh! :kwijl: :applaus2: :thumb: Ben er helemaal weg van! :(L) :(L) :(L)
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

kralenroosje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door kralenroosje » wo 18 nov 2009 15:21

whahhhh hij is gaaf geworden :applaus:

Jeanette
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Jeanette » wo 18 nov 2009 17:01

ooooooh!! Gave tas! ik ben blij dat ik deze kraam niet zo goed heb bekeken....dat heeft me een hoop geld bespaard... haha!
Groetjes Jeanette

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 18 nov 2009 17:09

GAAF! Mooi gelukt! Vilten is ook erg leuk....doe ikzelf ook graag.

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » wo 18 nov 2009 19:36

Gaaf is je tas geworden!!!! :(L) Ik moet nog beginnen, heb nog 2 andere gewone haakwerkjes liggen, aan alles moet nog wel iets gedaan worden... So much to do, so little time...
kralenliesje schreef:Hi hi, mijn drie nieuwe hobby's: mozaieken, haken en vilten.
En ook ik ben besmet met vilt- en mozaïekvirussen, haha!! :D

Sjtal
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Sjtal » wo 18 nov 2009 19:52

Oooh die tas is echt leuk!!
Heb dat eigenlijk niet echt gezien.

Mozaieken lijkt me ook nog steeds super leuk maar ik ga er nog even niet aan beginnen want dan krijg ik weer teveel dingen die ik wil en moet doen.
Eerst er maar eens tijd voor maken.
Don't be scared you'll be back on your feet again.

sanegdokter
Moderator
Contacteer:

Bericht door sanegdokter » wo 18 nov 2009 22:15

Haha iedereen besmet met nieuwe hobby's!!! IK heb ook nog spullen gekocht voor een taart met marsepein....die had ik nog niet voorbij zien komen :lol: :lol: :lol:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » wo 18 nov 2009 23:20

De tas..... :(L) :(L) , dat wil ik ook een keer doen :D :D
Heb je die dan ook gevoerd, of is dat niet nodig??
Groetjes Ellen.

Suzanne1804
Bead Fan

Bericht door Suzanne1804 » vr 20 nov 2009 08:46

Ik heb ook materialen gekocht voor een tasje van zpagetti, alleen lukt het me al niet om de lossen er strak op te krijgen :( Ik snap niet goed hoe je die nu moet maken.
Kan iemand mij misschien stap voor stap duidelijk uitleggen hoe ik die knopen strak kan krijgen?

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » vr 20 nov 2009 09:43

Suzanne1804 schreef:Ik heb ook materialen gekocht voor een tasje van zpagetti, alleen lukt het me al niet om de lossen er strak op te krijgen :( Ik snap niet goed hoe je die nu moet maken.
Kan iemand mij misschien stap voor stap duidelijk uitleggen hoe ik die knopen strak kan krijgen?
Waar wil je de lossen strak op krijgen? En welke knopen bedoel je met strak krijgen?

Je haakt eerst een hele sliert lossen en dan in de teruggaande toer begin je met de steken volgens patroon. Als je op you tube eens rondkijkt (intypen: 'how to crochet'), dan wordt het misschien duidelijker.
Groetjes van Monica

kralenliesje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door kralenliesje » vr 20 nov 2009 21:54

Bedankt voor alle enthousiaste reacties!
Ellen schreef:De tas..... :(L) :(L) , dat wil ik ook een keer doen :D :D
Ik heb 'm niet gevoerd, maar op de kreadoe waren ook tassen die wel waren gevoerd. Ik weet eigenlijk niet hoe ik 'm zou moeten voeren, dat moet ik eens aan m'n moeder vragen :wink: Ookal gelooft niemand mij meer als ik het zeg, maar ik ben eigenlijk niet zo handig :D
Ik durf nu in ieder geval geen kleine dingetjes in de tas te stoppen, want die raak ik vast kwijt.

Suzanne1804
Bead Fan

Bericht door Suzanne1804 » za 21 nov 2009 09:58

Moon schreef:
Waar wil je de lossen strak op krijgen? En welke knopen bedoel je met strak krijgen?

Je haakt eerst een hele sliert lossen en dan in de teruggaande toer begin je met de steken volgens patroon. Als je op you tube eens rondkijkt (intypen: 'how to crochet'), dan wordt het misschien duidelijker.
De lossen zijn gelukt, nu ben ik bezig met de vasten. Maar volgens mij doe ik dat niet goed...
Ik ben op internet bezig geweest met het zoeken naar een andere uitleg dan die van hoooked.nl, maar die kan ik niet vinden.
Van het patroon van hoooked (tasje Ventimiglia: http://hoooked.nl/index.php?option=com_ ... Itemid=127" onclick="window.open(this.href);return false;) snap ik de eerste 2 stappen van vasten wel, maar de derde niet...
Ik zal straks eens een foto maken van wat ik nu heb, misschien dat iemand van jullie kan zien wat er goed/fout gaat.

Krijg je met dit patroon trouwens 2 losse flappen die je tot slot aan elkaar moet zetten, of krijgt de tas meteen vorm? (jullie merken vast dat ik nog nooit gehaakt heb... :lol: )

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 21 nov 2009 10:06

kralenliesje schreef:Bedankt voor alle enthousiaste reacties!
Ellen schreef:De tas..... :(L) :(L) , dat wil ik ook een keer doen :D :D
Ik heb 'm niet gevoerd, maar op de kreadoe waren ook tassen die wel waren gevoerd. Ik weet eigenlijk niet hoe ik 'm zou moeten voeren, dat moet ik eens aan m'n moeder vragen :wink: Ookal gelooft niemand mij meer als ik het zeg, maar ik ben eigenlijk niet zo handig :D
Ik durf nu in ieder geval geen kleine dingetjes in de tas te stoppen, want die raak ik vast kwijt.
:lol: je bent echt niet onhandig. Ik heb er geen ervaring mee, maar je zal zeker 'n eenvoudig lapje stof (of juist mooi, je ziet het iig alleen aan de binnenkant) moeten nemen en die in dezelfde vorm als de tas maar dan maatje kleiner moeten naaien?

Suzanne1804
Bead Fan

Bericht door Suzanne1804 » za 21 nov 2009 12:38

Suzanne1804 schreef:
Moon schreef:

De lossen zijn gelukt, nu ben ik bezig met de vasten. Maar volgens mij doe ik dat niet goed...
Ik ben op internet bezig geweest met het zoeken naar een andere uitleg dan die van hoooked.nl, maar die kan ik niet vinden.
Van het patroon van hoooked (tasje Ventimiglia: http://hoooked.nl/index.php?option=com_ ... Itemid=127" onclick="window.open(this.href);return false;) snap ik de eerste 2 stappen van vasten wel, maar de derde niet...
Ik zal straks eens een foto maken van wat ik nu heb, misschien dat iemand van jullie kan zien wat er goed/fout gaat.

Krijg je met dit patroon trouwens 2 losse flappen die je tot slot aan elkaar moet zetten, of krijgt de tas meteen vorm? (jullie merken vast dat ik nog nooit gehaakt heb... :lol: )
Foto:
Afbeelding

ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » zo 22 nov 2009 11:09

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk kan zien zo op de foto waar het nu niet lukt. Heb je eerst een sliert lossen gehaakt en dan vasten helemaal rondom de lossen? Het ziet er wel heel netjes uit op de foto, maar ik zie niet goed wat er dan precies misgaat en welke stap je niet begrijpt. Voor zover ik het kan beoordelen ben je nu niet rondom de lossen gaan haken, maar aan 1 kant.

Wat ik begrijp uit de beschrijving is dat je het hele tasje uit 1 stuk haakt doordat je in het rond haakt (net als een ami eigenlijk). Je begint bij de bodem (de lossen) en door rondom te haken maak je dus beide zijden tegelijk en wordt het 1 geheel. Door te gaan minderen aan de zijkant wordt het tasje aan de bovenkant wat smaller.
Groetjes van Monica

Gesloten