Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
-
Lisette
- Bead Reader
weven
Bericht
door Lisette » di 05 okt 2004 14:34
Ik hoop dat ik bij het goede onderwerp zit en dat jullie mij kunnen helpen. Ik moet (op verzoek van mams) een ketting maken, die ik maak met het weefrekje. Snappen jullie het nog???
Nu heeft ze in een tijdschrift gezien dat als je de ketting hebt gewezen dat je er dan door middel van lussen grotere en metalen kralen op kunt weven met lussen, zodat ze er zeg maar op komen te liggen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het moeilijk? HELP het uitlegje in het boekje is niet zo duidelijk?????

-
Pee
- Bead Aholic
-
Contacteer:
Bericht
door Pee » di 05 okt 2004 15:11
Ik wacht ff met je mee af.... heb ook zo'n rekje gehad met de hint van mijn moeder om er eens wat mee te maken... top op heden niets...
Liefs, Petra
Just bead it!

-
Muiser
- Bead Discoverer
-
Contacteer:
Bericht
door Muiser » di 05 okt 2004 15:24
Ik wens je er veel succes mee
Heb het in de hobbyhandig special zien staan. Het ziet er erg leuk uit maar of het ook eenvoudig is om te maken........
Groetjes,
Marloes
-
Lisette
- Bead Reader
Bericht
door Lisette » di 05 okt 2004 15:29
Ja het stond inderdaad in de Hobby Handig special. Op zich weet ik wel hoe je moet weven, toevallig heb ik dat ooit op de basisschool geleerd en op de een of andere manier is dat bij gebleven dus dat gaat best makkelijk en snel, maar nu nog het "opmaken van de ketting"maarja met een beejte moeilijk doen zal het misschien wel lukken.
-
bibi
- Bead Believer
Bericht
door bibi » di 05 okt 2004 16:01
Je moet eerst een armband weven en daarna de lussen erop maken. Als je bijv. een armband van 7 kralen breed hebt gemaakt, dan doe je in de 1e de 3e en de 6e kraal een lus maken. Dit doe je met een aparte draad waarop je steeds 5 tot 7 kraaltjes aan rijgt alvorens je hem door de kraal van je geweven armband steekt. Op die manier krijg je allemaal lussen. Ik hoop dat je de uitleg snapt.

Uitleggen is moeilijker dan maken.
Ik vond het helemaal niet moeilijk om te maken, maar het was een zeer tijdrovend werkje. Het resultaat is wel mooi.

Groetjes Bibi