veterketting

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Mechie
Bead Reader
veterketting

Bericht door Mechie » do 19 aug 2004 19:31

Haai

ik heb echt een ontzettende mooie veterketting gemaakt met in het midden 1 grote hanger en dan kralen en nog 2 iets kleinere kralen en daarlangs ook weer kralen.
Nu was ik aan het denken, hoe werk ik hem nu af want na die kralen komt dus de veter.. :P
Hoe doen jullie dat meestal?
Door de veter gewoon te knopen in je hals?
Heb nu mijn kralen/hangers geregen en dan op de uiteindes een ringetje
(vind ik ook niet echt mooi maar goed weet dat dus ook nog niet!! :?
En dan heb ik dar de veter er door heen gehaald...
Wie ow ie kan me helpen!! :D

xx mechie
Een vis en een vogel kunnen verliefd worden, maar waar gaan ze wonen?

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » do 19 aug 2004 20:01

Ik kan eigenlijk niet volgen: bedoel je dat je kralen en hangers niet op de veter geregen worden?
In dat geval heb ik het eens zo gedaan, dan wel met geketteld maar het principe is hetzelfde: dus dat stukje geregen en afgewerkt met lusje of met kalotje (lusje is wel fijner, kan je heel klein maken) en dan met een veterkapje aan dat lusje vastgemaakt aan een kant. Aan de andere kant van het geregen stuk ook een lusje doen en aan de veter een veterkapje, maar daaraan de sluiting bevestigen. Zodat je sluiting eigenlijk opzij is. Ik vind dat mooier (als het een kleine sluiting is) omdat je dan niet nog eens achteraan je veter in twee moet knippen.

Hopelijk kan je eraan uit :oops: en hopelijk helpt het je h

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » do 19 aug 2004 22:15

Je kunt veterklemmetjes gerbuiken, ik kan uit je verhaal niet opmaken of je de kralen aan de veter hebt geregen of een stukje hebt geregen/ geketteld.
Je kunt aan het uiteinde een klemmetje doen zodat je deze kunt bevestigen aan je gekettelde/ geregen stuk. Dan kun je aan de achterkant waar de sluiting moet komen nog 2 klemmetjes gebruiken, of gewoon knopen.
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gesloten