vraag over RAW-techniek

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
kimvk2705
Bead Reader
vraag over RAW-techniek

Bericht door kimvk2705 » ma 27 apr 2015 19:03

Hoi allemaal,

Hopelijk kan iemand me helpen. Ik ben begonnen aan mijn eerste project met de RAW-techniek. Flink oefenen dus. Al een aantal keer overnieuw begonnen omdat het steeds niet naar mijn zin is... Mijn armbandje wordt steeds wat 'rommelig'. Ik lijk het te los te weven, of zo. Maar wanneer ik het strakker aantrek, verschuiven mijn kralen, waardoor ik dus geen nette vierkantjes krijg.
Is dit een kwestie van oefenen en geduld hebben? Of doe ik iets gewoon niet goed? Alle tips zijn wat mij betreft welkom! :)
Alvast bedankt.

AnitaD
Bead Fan

Re: vraag over RAW-techniek

Bericht door AnitaD » ma 27 apr 2015 19:59

Wat voor draad gebruik je? Soms zit er teveel rek in de draad.
Ik oefen vaak met goedkope rocailles, maar die zijn niet erg regelmatig wat je wel terug ziet in het rijgwerk.

kimvk2705
Bead Reader

Bericht door kimvk2705 » di 28 apr 2015 09:27

Bedankt voor je reactie! Ik gebruik fireline draad, dit werd me aangeraden? Heb ook al andere opties geprobeerd maar daar werd het niet beter van, haha.
Ik bem gisteren weer op nieuw begonnen, nu rijg ik de draag nog een extra keer door de kralen en nu lijkt het beter te worden. Ben benieuwd waar mijn schip strandt!

Moniek74
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Moniek74 » di 28 apr 2015 09:48

Even een vraag met een stapje terug: wat maak je precies met RAW? Als het gewoon "plat" werk is met niet alleen kleine kraaltjes kun je wellicht beter dun nylon gebruiken. Tubular RAW is wel met fireline maar plat werk vaak niet. Misschien fotootje uploaden zodat we kunnen zien wat je maakt?
Hartelijke groet van Moniek

Ingeborg76
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Ingeborg76 » di 28 apr 2015 14:48

Vaak is twee keer door alle kralen wel het beste, zo doe ik het altijd!!
Groetjes Ingeborg

Arches
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Arches » wo 29 apr 2015 13:15

Het gaat ook makkelijker met kralen die een beetje ovaal of langwerpig zijn, bijvoorbeeld met facetjes. Als ik eenvoudige RAW doe met rocailles wordt het ook schots en scheef [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

kimvk2705
Bead Reader

Bericht door kimvk2705 » wo 29 apr 2015 13:50

Haha, fijn om te horen dat ik niet helemaal de enige ben! Dacht al dat ik iets gruwelijk fout deed..
Met een extra keer rijgen kom ik nu een heel eind! Al blijft het oefenen, heb gisteren toch maar weer de helft uitgehaald omdat ik niet helemaal tevreden was.. Maar ik heb er zelfs vertrouwen in dat het goedkomt! ;-)

Gesloten