wat is nou het beste draad voor beadembroidery
Ik doe het al een tijdje; beading embroidery en toch ben ik nog altijd bezig met uitzoeken wat nou het beste is om te gebruiken.
1 van de dingen waar ik niet goed uit kom is het te gebruiken draad.
Welke draadsoort is nou het best en handigst? ik kom wel tegen de benamingen c-lon, Nymo d, fireline.
Maar welk draad kan ik nou het best gebruiken als ik oa. werk met 11/0 delica's maar ook met 15/0 kraaltjes...welke dikte moet ik nou hebben om meerdere keren door de kraal te kunnen, en wat ook door de rijgnaaldjes past.
Ik kan nog uit met draad wat ik ooit gekregen heb, en wat altijd heel sterk is geweest, maar dat is draad dat verder geen merknaam heeft, althans staat niks op de klos meer.
Wie kan me goed uitleggen wat nou het verschil is in die benamingen en welke dikte ik op moet letten.
1 van de dingen waar ik niet goed uit kom is het te gebruiken draad.
Welke draadsoort is nou het best en handigst? ik kom wel tegen de benamingen c-lon, Nymo d, fireline.
Maar welk draad kan ik nou het best gebruiken als ik oa. werk met 11/0 delica's maar ook met 15/0 kraaltjes...welke dikte moet ik nou hebben om meerdere keren door de kraal te kunnen, en wat ook door de rijgnaaldjes past.
Ik kan nog uit met draad wat ik ooit gekregen heb, en wat altijd heel sterk is geweest, maar dat is draad dat verder geen merknaam heeft, althans staat niks op de klos meer.
Wie kan me goed uitleggen wat nou het verschil is in die benamingen en welke dikte ik op moet letten.
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Re: 28/2; wat is nou het beste draad voor beadembroidery
Ik pak altijd C-lon of Nymo garen, dikte D. Deze breekt niet en ik vind het erg fijn werken, ook met kraaltjes nr. 15. Daar kan deze draad toch wel 2 á 3 x doorheen. Fireline gebruik ik zelf niet voor beadwork embroidery, maar dat zou misschien ook wel kunnen. Ik ben in ieder geval tevreden over dikte D.
Groetjes, Sandra
Groetjes, Sandra
Re: 28/2; wat is nou het beste draad voor beadembroidery
bedankt voor je reactie. soms zie ik door de bomen het bos niet meer, en een hobby zaak in de buurt heb ik niet meer helaas, om eventueel iets te kunnen bedoordelen
Re: wat is nou het beste draad voor beadembroidery
Ik heb tot nu toe fireline gebruikt en dat gaat ook erg prima hoor! Ik heb bij mijn boeddha armband 0.08 gebruikt en kon ook een paar keer daar ermee door heen... daarna heb ik ook wel 0.15 gebruikt en die ging ook prima maar deze vind ik minder geschikt als je er vaker erdoor heen moet.
Verder heb ik KO draad ervaren alleen als afwerking en dit ging ook gewoon prima hoor. Erg fijn om mee te werken verder.
C-lon vind ik zelf niet fijn om mee te werken omdat het snel knoopt en rafelt (tenminste bij mij
).
Verder heb ik KO draad ervaren alleen als afwerking en dit ging ook gewoon prima hoor. Erg fijn om mee te werken verder.
C-lon vind ik zelf niet fijn om mee te werken omdat het snel knoopt en rafelt (tenminste bij mij
c lon draad gebruik ik daar alleen voor.
maar je zult zelf moeten uit proberen wat je zelf het fijnste werkt voor je.
succes ermee.
maar je zult zelf moeten uit proberen wat je zelf het fijnste werkt voor je.
succes ermee.
geniet elke dag van het leven, haal er elke dag wat moois uit!
Ja en ik vind fireline veel prettiger omdat dat niet gaat rafelen, het is heel sterk. Je hebt
ook geen bijenwax nodig.
Hihi volgens mij weet je het nu ook niet meer. Maar als ik jou was, zou ik het gewoon allemaal
eens uitproberen.
Groetjes Mariska
ook geen bijenwax nodig.
Hihi volgens mij weet je het nu ook niet meer. Maar als ik jou was, zou ik het gewoon allemaal
eens uitproberen.
Groetjes Mariska
Heel veel kralen groetjes, Mariska
haha, het wordt er inderdaad niet duidelijker op, maar ik ga maar eens het c-lon proberen..ik heb dat in veel mooie kleurtjes gezien die mij aanstaan.
dus ik heb een kleine bestelling gedaan en maar zien hoe dat bevalt...aan de kleuren zal het niet liggen.
Ik heb wel naar het fireline gekeken, zag het bij creadream, maar niet in de mooie kleurtjes waarin ik het c-lon draad kon krijgen.
en juist op de kleurtjes met alle combinaties die ik wil maken, ben ik heel kritisch
dus ik heb een kleine bestelling gedaan en maar zien hoe dat bevalt...aan de kleuren zal het niet liggen.
Ik heb wel naar het fireline gekeken, zag het bij creadream, maar niet in de mooie kleurtjes waarin ik het c-lon draad kon krijgen.
en juist op de kleurtjes met alle combinaties die ik wil maken, ben ik heel kritisch
Ik heb sinds kort KO draad ontdekt, en dat is geweldig fijn om mee te werken, dat krult niet en gaat niet snel in de knoop.
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Ik heb ook KO draad, dat gebruik ik voor de tila beads van miyuki. Maar als ik aan de KO draad trek en aan de c-lon dikte D, dan is de laatste sterker. Maar het werkt allebei fijn.JMHols schreef:Ik heb sinds kort KO draad ontdekt, en dat is geweldig fijn om mee te werken, dat krult niet en gaat niet snel in de knoop.
wat is KO draad...die ken ik nog niet?!?SandraM schreef:Ik heb ook KO draad, dat gebruik ik voor de tila beads van miyuki. Maar als ik aan de KO draad trek en aan de c-lon dikte D, dan is de laatste sterker. Maar het werkt allebei fijn.JMHols schreef:Ik heb sinds kort KO draad ontdekt, en dat is geweldig fijn om mee te werken, dat krult niet en gaat niet snel in de knoop.
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Dat draad koop ik bij bricol'art.com. Ook draad in div. kleuren.
ben direct gaan kijken bij bricolart wat het is.SandraM schreef:Dat draad koop ik bij bricol'art.com. Ook draad in div. kleuren.
jee, wat een soorten garen zijn er zo....ik begin met c-lon en vergeet even de rest. mijn vraag roept nog meer info op dan ik wist....nog meer mogelijkheden....
soms weet ik niet meer waar ik kijken moet..het lijkt wel of de afgelopen jaren er alleen maar meer bijkomt aan diverse soorten materialen.
Leuk dat wel al die keuzes....alleen daar komt ook gelijk het probleem om de hoek kijken...ik wil helemaal niet hoeven kiezen...neem het liefst alles....alleen mijn portemonnee wil dat niet echt.