Nu ik zelf weleens wat bestel uit het buitenland, vooral amerika, dacht ik laat ik mijn ervaringen met jullie delen.
us ground mail en us airmail is de standaard post uit amerika, net zoiets als tpg hier, ook weleens usps genoemd. Dan heb je ook nog dhl, fedex, ups.
Via us ground mail is het goedkoopst maar erg langzaam, kan soms wel een maand duren. US Airmail is veel sneller, van 4 dagen tot anderhalve week. Dhl is duurder maar wel snel, duurt ongeveer een week. Ups raad ik niemand aan, het is duur en de vorige moest ik naast de importkosten ook nog een soort servicekosten betalen, heel vaag. Dit was nog wel een express verzending maar die duurde langer dan de us airmail.
Onder de 100 euro hoef ik bij de us ground en airmail nooit importkosten te betalen, bij ups wel.
Bestel je wel over de 100 euro, dan zijn de import kosten 20 procent. De dollar staat op 80 cent. Omgerekend ben je dus geen extra kosten kwijt. Je kunt je dollar prijs dan als euro prijs zien.
Als je over de 100 euro besteld moet je bij de ground en airmail langer wachten omdat deze dan wel een paar weken bij de douane kan liggen.
Mischien heeft iemand er wat aan