MiekeN
Klopt.. maar dat gaat op voor alle kleine stenen, ook de (half-)edelstenen dus. De kralen/steentje op de bovenste foto zijn niet groter dan een halve centimeter en de onderste zijn geen split maar gewoon een snoer met rare kralen die vettig aanvoelen!Vendelle schreef:Als mijn vader (hovenier) het over split heeft, gaat het meestal over van dat kleine grind. Is split niet gewoon een benaming voor kleine steentjes? Dat heb ik in elk geval altijd gedacht.
Je bent de derde die rode jaspis noemt en de twee anderen hebben de streng in hun hand gehad, dus ik denk dat dat het dan ook is.Annelies1958 schreef:Ik zie nu ook foto's ....
Via Google vond ik dit voor de bovenste foto : http://cgi.ebay.nl/ARMBAND-met-RODE-JAS ... otohosting" onclick="window.open(this.href);return false;
die op de onderste foto vind ik een beetje vreemd uitzien ...
Geen idee wat dat zijn.
Misschien inderdaad ééntje (de kleinste) kapot slaan ....
Heb je geen oosters winkeltje in de buurt waar ze ook (half)edelstenen verkopen ??? Misschien herkennen ze het daar wel ...
Erg indrukwekkend! Ik za 'm een tijdje dragen en eens kijken of ik er dapper van word!Rode Jaspis de volgende werking:
Schenk wilskracht op spiritueel gebied, maakt moedig en dynamisch. Bevordert de energie en de daadkracht. Geeft dapperheid voor het voltooien van onaangename opgaven.