spookbestelling

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
angela
Bead Fan
Contacteer:
spookbestelling

Bericht door angela » vr 22 jul 2005 11:27

volgens mij had ik dat vorige week, er is zaterdag een bestelling via mijn site geplaatst en nu een week later geen geld over gemaakt. meestal wordt er wel binnen enkele dagen betaald of duren sommige banken zo lang? Ik heb die ketting dus ook vanaf het moment dat de bestelling is geplaats op gereserveerd staan, da's best lullig als het een spookbestelling betreft.

Wie heeft dit ook eens aan de hand gehad en hoe is daar op gereageert?
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 22 jul 2005 11:28

ik zou een e-mail sturen met de melding dat geld nog niet is ontvangen en of de bestelling nog doorgaat, gewoon netjes. het kan zijn dat ze het is vergeten of dat er wat tussen is gekomen, heb ik ook regelmatig. als ik dan reminder mail heb ik vaak de volgende dag het geld al. als je dan week later nog niets hoor zou ik het annuleren als ik jou was.

Frambiej
Bead Dreamer

Bericht door Frambiej » vr 22 jul 2005 11:35

HEb ik ook al een paar keer gehad.. en op mailtjes wordt dan niet meer gereageerd en opeens zijn ze nooit meer op msn....

m@rlies

Bericht door m@rlies » vr 22 jul 2005 11:45

Yep heb ik ook regelmatig gehad op de marktplaats als ik wat restjes wilde verkopen!
Ze bestellen iets je stuurt ze een mail met het totalen bedrag ed, zij sturen hun adres nog toe maar vervolgens maken ze niks over!
Ik had het zelfs een keer zo: een vrouw bestelde iets ik kreeg haar adres en zij mijn gegevens; een week later had ik nog niks en stuurde haar een mail,ik kreeg ik van haar een reactie dat ze druk het met het kopen van een cadeau voor haar zoontje zijn verjaardag.
Een paar dagen later krijg ik een mail van haar dat ze het geld had overgemaakt, niks dus he?!!! dus ik heb haar een week later een mail gestuurd dat als ik binnen een paar dagen geen geld had dat ik het aan iemand anders verkocht, en daar heb ik nooit een reactie meer op gehad.
Ik stuur dus ook nooit iets op naar onbekenden als ik het geld nog niet heb.

angela
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door angela » vr 22 jul 2005 12:18

heb net een email gestuurd, was nog best moeilijk om een goed geformuleerde email te sturen, ben benieuwd. Heb haar gevraagt of ze de bestelling wil annuleren of alsnog bevestigen en bij geen gehoor dan gaat de ketting zondag weer in de verkoop.
Ik wacht het rustig af.

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » vr 22 jul 2005 14:04

Ja zo had ik er laatst ook een uit belgie gewoon contact hoe ze geld zou overmaken dit zou ze per post op sturen. Na een week of 2 nog niets ontvangen dus haar gemailt maar niets meer gehoord. VInd ik wel een beetje raar. Geef dan gewoon aan dat je hem toch niet wilt ofzo.
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

angela
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door angela » vr 22 jul 2005 15:38

ja of bestel gewoon niet, nu is er toch mail contact over en weer voor Piet Snot...ik heb nog niets gehoord en ik ben bang dat dat ook zo blijft. Maar de dag is nog niet om dus wie weet :wink:

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » vr 22 jul 2005 16:51

Ja ik hoop voor je dat je nog iets hoort!!
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » vr 22 jul 2005 17:57

Ik heb het ook wel eens bij de hand gehad. Na 2 weken nog geen betaling ontvangen, nog even gewacht tot 3 weken. Toen gemaild en het antwoord was dat ze even geen geld had (bestel dan niet he) en of ik wilde wachten tot het eind van de maand.
Okee, ik ben ook de beroerdste niet maar nog niks tot in 7 dagen van de nieuwe maand. Toen heb ik gewoon de reservering eraf gehaald en het (inmiddels) aan iemand anders verkocht. Het was toen zeker 6 of 7 weken na de besteldatum en ik heb ook wel wat anders te doen dan met iemand te corresponderen over betalingen.
Kralen make the world go round!

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » vr 22 jul 2005 19:38

Dat is flink balen! Het kan altijd gebeuren dat iemand zich bedenkt en toch liever niet wil kopen, maar laat het dan even weten in plaats van op zo'n manier :?

Ik loop hier de laatste paar weken regelmatig tegenaan, maar dan op een ander terrein. Ik probeer mijn oude studieboeken te verkopen en heb nu al zeker 5 keer meegemaakt dat mensen een boek willen kopen en hun adres geven, maar geen geld overmaken. Dat is echt enorm vervelend want er komen vaak meerdere reacties binnen voor 1 boek, en dan reserveer ik het boek voor een persoon die vervolgens niet betaald :?

Er was ook 1 jongen die wilde dat ik voor €90 aan studieboeken opstuurde en dat hij wel achteraf zou betalen :shock: Ik heb heel netjes uitgelegd dat dat niet de gang van zaken is, dat het absoluut een kwestie van vertrouwen is van 2 kanten, maar dat ik dat toch echt niet kon doen! Gelukkig heeft hij besloten om me toch maar te vertrouwen en heeft gewoon vooraf betaald :wink:

Maar het is idd heel vervelend! Ik hoop dat je nog een reactie krijgt.

angela
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door angela » zo 24 jul 2005 21:09

Jippie ik kijk net en jahoor overgemaakt....dat daar nou een email voor nodig was, tja of ik was te ongeduldig.

K@
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door K@ » ma 25 jul 2005 06:48

angela schreef:Jippie ik kijk net en jahoor overgemaakt....dat daar nou een email voor nodig was, tja of ik was te ongeduldig.
Nee joh een kleine herinnering is altijd handig.

Ik heb er ook af en toe mee te maken. Als ik na anderhalve week nog niets ontvangen heb (ik ben er achter dat als het schriftelijk wordt overgemaakt en het gaat van bank naar giro, dan kan het er iets langer dan een week over doen) dan stuur ik een mail en vraag ik of ze nog steeds interesse hebben in de creatie en dat ik tot op heden nog geen betaling heb ontvangen. Meestal zijn mensen het vergeten of hebben nog geen tijd gehad.

tiffany
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door tiffany » ma 25 jul 2005 11:57

Als wij hier in Belgie geld moeten overmaken voor Nederland duurt het wel wat lang.
Maar als ik iets bestel dan stuur ik altijd mijn bewijs van betaling dat ik krijg van de bank , door bij wie ik heb besteld.
Dan kunnen zij zien op welke datum ik gestort heb.
Zo voel ik me beter . En ben ik zekerder .

groetjes Tiffany

moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » do 28 jul 2005 00:06

Ik heb het ook wel eens, eigenlijk helpt een vriendelijk reminder mailtje vaak wel. Maar soms heb ik er echt helemaal geen zin in om achter mensen aan te gaan, graag of niet denk ik dan :?
(ja ik weet het, zakelijk is anders haha)

Gesloten