Klant vindt ketting niet mooi

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » ma 22 aug 2005 11:27

**Baant zich een weg door al die info's**
en nog ben ik de draad ervan kwijt :)
'Mijn verhalen zijn niet bizar, de werkelijkheid is bizar!' "Virginia Andrews"
groetjes coby

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 11:30

Dat is duidelijk taal! Daar hebben we wat aan.

Maar wat ik wel weet is dat ik als consument het recht heb om een aankoop binnen 48 uur ongedaan te laten maken... tenminste, dat was vroeger zo. Misschien is het inmiddels veranderd? Dat weet ik niet, staat misschien ook op die site (gaat trouwens gelijk de favorieten in :wink: )

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » ma 22 aug 2005 12:00

N schreef: Nietes! Een winkelier HOEFT NIET te ruilen, en al helemaal geen geld terug te geven. Ruilen, een tegoedbon of geld terug is een service van de winkelier.
Ik heb dit nagevraagd bij het ministerie van huppeldepup. :wink:
Kijk hier maar eens op:
http://www.staiksterk.nl/StaIkSterk/Con ... ruilen.htm
Ik heb die site een beetje doorgespit. Het is allemaal heel duidelijk, maar ik ben er niet mee geholpen want het gaat (uiteraard) alleen over consumenten en (internet)winkels met KVK nr enz.

Vraag aan Jewel: wat zou jij doen als iemand je sieraad wil terugsturen ?
Zou jij je als hobbyist beroepen op je voorwaarden ? (ook al zijn die misschien in strijd met de wet)
Want jij hebt dus eigenlijk in de kleine regeltjes staan: verkocht is verkocht. Ook al verwoordt je het wat vriendelijker.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 12:57

char schreef: Vraag aan Jewel: wat zou jij doen als iemand je sieraad wil terugsturen ?
Zou jij je als hobbyist beroepen op je voorwaarden ? (ook al zijn die misschien in strijd met de wet)
Want jij hebt dus eigenlijk in de kleine regeltjes staan: verkocht is verkocht. Ook al verwoordt je het wat vriendelijker.
Ik beroep mij zeker op mijn voorwaarden.
Ik verwijs de klanten nog eens duidelijk naar mijn voorwaarden voor ze een bestelling plaatsen. En daarbij geef ik mijn klanten ook nog de mogelijkheid om een eventuele aankoop niet via de website te doen, maar gewoon bij mij thuis waar ze de sieraden zelf kunnen beoordelen. Wil men dit niet,omdat het te ver weg is, kunnen ze een (kleur) monster toegestuurd krijgen van de gebruikte materialen.
Dus genoeg mogelijkheden om zichzelf te behoeden voor een 'miskoop'.

Dus bij mij worden er geen artikelen retour genomen! :wink:

m@rlies

Bericht door m@rlies » ma 22 aug 2005 13:09

Jewel schreef:
char schreef: Vraag aan Jewel: wat zou jij doen als iemand je sieraad wil terugsturen ?
Ik beroep mij zeker op mijn voorwaarden.
Ik verwijs de klanten nog eens duidelijk naar mijn voorwaarden voor ze een bestelling plaatsen. En daarbij geef ik mijn klanten ook nog de mogelijkheid om een eventuele aankoop niet via de website te doen, maar gewoon bij mij thuis waar ze de sieraden zelf kunnen beoordelen. Wil men dit niet,omdat het te ver weg is, kunnen ze een (kleur) monster toegestuurd krijgen van de gebruikte materialen.
Dus genoeg mogelijkheden om zichzelf te behoeden voor een 'miskoop'.

Dus bij mij worden er geen artikelen retour genomen! :wink:
Maar dat maakt volgens mij nog niks uit hoor Jewel, je kunt wel zelf voorwaarden maken maar de wettelijke voorschriften moeten aangehouden worden.
Dus als het wettelijk verplicht is zijn jouwn voorwaarden niet geldig.
Voorbeeld: Mies krijgt een halfjaarcontract met een proeftijd van 3 maanden, zij gaat accoord met het contract en ondertekend hem; na 2 maanden wordt ze ontslagen, maar zij gaat hier niet mee accoord omdat het bedrijf wettelijk maar 1 maand proeftijd mag geven.
Conclusie: Mies mag blijven werken bij het bedrijf totdat haar contract is afgelopen, of het bedrijf moet ontslaf aanvragen.

Ik zou de ketting terugnemen, het is jammer dat mevrouw hem niet wilt, maar als je hem niet terugneemt zal ze nooit meer wat bij je bestellen en negatieve mond to mondreclame gaat 3 keer sneller dan positieve.

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » ma 22 aug 2005 13:20

zo trug nemen vindt ik echt geen optie sorry
bij sommige winkels als je met iets terug gaat krijg je een tegoed bon of ruilen

en laten we wel wezen ,. mocht dit de "klant"lukken , wie garandeert mijn dat ze het met de volgende sieraad niet weer doet ?

ik heb altijd het idee erom heen hangen mss draagt ze het voor 1x ( speciale gelegenheid mss) en zegt dan dat de ketting nix is

en er zijn nog meer redenen te bedenken
groetjes coby

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 13:24

m@rlies schreef: Maar dat maakt volgens mij nog niks uit hoor Jewel, je kunt wel zelf voorwaarden maken maar de wettelijke voorschriften moeten aangehouden worden.
Wettelijk gezien ben ik geen ondernemer en ook geen echte winkel. Voor de wet en belasting kan ik ook aantonen dat ik werk op een non-profit basis en dus geen winsten behaal uit mijn aangeboden goederen/diensten. Dat ik werk op basis van non-profit, is ook te lezen in mijn voorwaarden, ebenals te lezen is dat ze dus met een particulier te maken hebben.

Nu kan ik er natuurlijk helemaal naast zitten, maar uitgaande van deze feiten en dat ik aantoonbaar kan maken geen winst te behalen uit mijn goedere/diensten, kan men zich volgens mij ook niet beroepen op deze wet.

Maar dat weet ik niet zeker. Het was net al voorbij gekomen, maar volgens mij is het toch een beetje hetzelfde als dat een particulier spullen verkoopt op marktplaats etc. etc. Daar gaat die wet volgens mij ook niet voor op.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 13:34

http://www.jurofoon.nl/forum/forum_post ... ID=39&PN=1" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink:

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » ma 22 aug 2005 13:38

ja maar dat gaat in principe over verkoop op marktplaats
maar geldt dit ook voor verkoop vanaf je eigen privé site
daar gaat het om
groetjes coby

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 13:42

coby schreef:ja maar dat gaat in principe over verkoop op marktplaats
maar geldt dit ook voor verkoop vanaf je eigen privé site
daar gaat het om
Ik weet niks zeker, maar ik denk het wel als jij als 'verkopende partij' duidelijk laat weten dat je dus een particulier bent.

Ik zie namelijk het verschil niet als jij als particulier je goederen aanbiedt op je eigen website of op de site van marktplaats.

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » ma 22 aug 2005 13:47

ik namelijk ook niet hoor
tis puur een hobby , maak weinig winst op iets
dus echt een "winkel"is het niet
groetjes coby

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » ma 22 aug 2005 13:47

Ik heb wel eens op een sieradenwebsite gelezen; Sieraden kunnen niet te geruild worden in verband met hygiëne :wink: . Nou, dit zou misschien ook een optie kunnen zijn.
groetjes Sannie.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 13:55

sanny schreef:Ik heb wel eens op een sieradenwebsite gelezen; Sieraden kunnen niet te geruild worden in verband met hygiëne :wink: . Nou, dit zou misschien ook een optie kunnen zijn.
Aan zoiets heb ik ook al zitten denken, maar in hoeverre strekt dit dan weer..... (zo blijf je bezig :lol: )

Maar om ook nog even terug te komen op die marktplaats en dergelijke....

Ik adverteer ook met mijn sieraden op marktplaats. Dus als ik een set verkoop via marktplaats, dan ben ik dus als particulier verder niks verplicht aan de koper (zoals je kunt lezen in de bovenstaande link die ik gegeven heb :wink: )
Maar zou ik als particulier een zelfde bestelling via mijn eigen site binnen krijgen, dan zou ik als particulier dus ineens wel plichten hebben ?

Ik denk dat er eigenlijk geen goede wetgeving voor is :lol:

Is er mischien hier een jurist in de zaal???? :gek:

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » ma 22 aug 2005 13:57

Ik denk dat er eigenlijk geen goede wetgeving voor is
das ook mijn idee als ik alles zo beetje na lees
groetjes coby

Lavanda
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Lavanda » ma 22 aug 2005 14:05

Ik zou gewoon terug betalen,nadat je de ketting retour hebt ontvangen. Wel of geen wetgeving. Je verliest er immers niets mee (de ketting verkoop je later echt wel), je wint alleen een klant terug. Deze mevrouw houd nl. wel in haar achterhoofd hoe jij hebt gereageerd, en zal positieve reclame voor je maken en dat levert misschien nog wel meer tevreden klanten op.

Gesloten