en nog ben ik de draad ervan kwijt

Ik heb die site een beetje doorgespit. Het is allemaal heel duidelijk, maar ik ben er niet mee geholpen want het gaat (uiteraard) alleen over consumenten en (internet)winkels met KVK nr enz.N schreef: Nietes! Een winkelier HOEFT NIET te ruilen, en al helemaal geen geld terug te geven. Ruilen, een tegoedbon of geld terug is een service van de winkelier.
Ik heb dit nagevraagd bij het ministerie van huppeldepup.![]()
Kijk hier maar eens op:
http://www.staiksterk.nl/StaIkSterk/Con ... ruilen.htm
Ik beroep mij zeker op mijn voorwaarden.char schreef: Vraag aan Jewel: wat zou jij doen als iemand je sieraad wil terugsturen ?
Zou jij je als hobbyist beroepen op je voorwaarden ? (ook al zijn die misschien in strijd met de wet)
Want jij hebt dus eigenlijk in de kleine regeltjes staan: verkocht is verkocht. Ook al verwoordt je het wat vriendelijker.
Maar dat maakt volgens mij nog niks uit hoor Jewel, je kunt wel zelf voorwaarden maken maar de wettelijke voorschriften moeten aangehouden worden.Jewel schreef:Ik beroep mij zeker op mijn voorwaarden.char schreef: Vraag aan Jewel: wat zou jij doen als iemand je sieraad wil terugsturen ?
Zou jij je als hobbyist beroepen op je voorwaarden ? (ook al zijn die misschien in strijd met de wet)
Want jij hebt dus eigenlijk in de kleine regeltjes staan: verkocht is verkocht. Ook al verwoordt je het wat vriendelijker.
Ik verwijs de klanten nog eens duidelijk naar mijn voorwaarden voor ze een bestelling plaatsen. En daarbij geef ik mijn klanten ook nog de mogelijkheid om een eventuele aankoop niet via de website te doen, maar gewoon bij mij thuis waar ze de sieraden zelf kunnen beoordelen. Wil men dit niet,omdat het te ver weg is, kunnen ze een (kleur) monster toegestuurd krijgen van de gebruikte materialen.
Dus genoeg mogelijkheden om zichzelf te behoeden voor een 'miskoop'.
Dus bij mij worden er geen artikelen retour genomen!
Wettelijk gezien ben ik geen ondernemer en ook geen echte winkel. Voor de wet en belasting kan ik ook aantonen dat ik werk op een non-profit basis en dus geen winsten behaal uit mijn aangeboden goederen/diensten. Dat ik werk op basis van non-profit, is ook te lezen in mijn voorwaarden, ebenals te lezen is dat ze dus met een particulier te maken hebben.m@rlies schreef: Maar dat maakt volgens mij nog niks uit hoor Jewel, je kunt wel zelf voorwaarden maken maar de wettelijke voorschriften moeten aangehouden worden.
Ik weet niks zeker, maar ik denk het wel als jij als 'verkopende partij' duidelijk laat weten dat je dus een particulier bent.coby schreef:ja maar dat gaat in principe over verkoop op marktplaats
maar geldt dit ook voor verkoop vanaf je eigen privé site
daar gaat het om
Aan zoiets heb ik ook al zitten denken, maar in hoeverre strekt dit dan weer..... (zo blijf je bezigsanny schreef:Ik heb wel eens op een sieradenwebsite gelezen; Sieraden kunnen niet te geruild worden in verband met hygiëne. Nou, dit zou misschien ook een optie kunnen zijn.