Weekwedstrijd, andere foto's bij uitlag?

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
Re: Weekwedstrijd, andere foto's bij uitlag?

Bericht door Sandra » ma 15 jun 2009 15:29

Tinkywinky schreef:...
Die had ik echt niet in de stemlijst gezien, anders had ik er echt wel op gestemd.
...
Natuurlijk kan het gebeuren dat je 1 foto niet ziet, maar dat is dan puur per ongeluk omdat het ontzettend veel foto's zijn. Het kan niet aan de script liggen. De script werkt heel simpel. Het haalt uit een database alle creaties waarvan de datum tussen x en y is. Als er is gestemd, haalt hij alle creaties waar de datum tussen x en y is EN waar op gestemd is. Het is dus niet mogelijk dat het de ene keer wel en de andere keer niet getoond wordt, want de zoekeis staat vast.....De datum van de creatie kan niet ineens veranderen.

Er waren dit keer overigens meer dan 100 creaties, het lijkt me logisch dat je tijdens het scrollen soms per ongeluk 1tje over het hoofd kan zien.

Enneh als er fouten zijn hoor ik het heel graag, en verbetertips zijn ook altijd welkom, maar ik weet 100% zeker dat de script altijd alle creaties van vorige week toont....

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 15 jun 2009 17:59

Ga ik ook nog even mijn mening geven ;)

Op zich zegt het denk ik ook weer wat als mensen vaak winnen, aangezien het echt de meerderheid is die dan ook op het sieraad stemt, dan is het dus ook het winnen waard :D Dat laatste kan heel veel redenen hebben natuurlijk, ik heb wel het idee dat iedereen op een verschillende manier punten geeft, voor de 1 is dit belangrijk, voor de ander iets anders...

Elke stemming is te beinvloeden als je wilt, ga er ook van uit dat dat hier niet op die manier gebeurd en dat als het wel zo is, het ook echt wel opvalt ;)

Toch kan ook de discussie hier bijvoorbeeld het stemmen beinvloeden, misschien niet bewust, maar wel onbewust.... :wink:
Er zullen mensen nu misschien niet op een sieraad stemmen om een ander ook een kans te geven, misschien zelfs op een sieraad stemmen omdat ze denken dat een ander sieraad toch de meeste stemmen krijgt en ze dit sieraad ook iets gunnen..........ook dat geeft toch niet ;) Dat maakt de "wedstrijd" misschien juist wel zo leuk :D

Wat ik dan wel eens jammer vind is dat ik vaak sieraden zie die wel geupload zijn, maar niet even door de maakster getoond op het forum zodat er ook gereageerd kan worden bijvoorbeeld.... wat vinden jullie daar van dan (ben ik benieuwd.....)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Jeanette
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Jeanette » ma 15 jun 2009 19:41

Mar-JoYa schreef:Wat ik dan wel eens jammer vind is dat ik vaak sieraden zie die wel geupload zijn, maar niet even door de maakster getoond op het forum zodat er ook gereageerd kan worden bijvoorbeeld.... wat vinden jullie daar van dan (ben ik benieuwd.....)
Dat valt mij dan weer op idd, ik kijk altijd bij het topic van de nieuwe creaties en zie bij de wedstrijd toch ooit dingen voorbij komen die ik nog niet gezien heb...
Groetjes Jeanette

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » ma 15 jun 2009 19:52

Jeanette schreef:
Mar-JoYa schreef:Wat ik dan wel eens jammer vind is dat ik vaak sieraden zie die wel geupload zijn, maar niet even door de maakster getoond op het forum zodat er ook gereageerd kan worden bijvoorbeeld.... wat vinden jullie daar van dan (ben ik benieuwd.....)
Dat valt mij dan weer op idd, ik kijk altijd bij het topic van de nieuwe creaties en zie bij de wedstrijd toch ooit dingen voorbij komen die ik nog niet gezien heb...
Joh, dat had ik ook al eens opgemerkt. Maar ik dacht dat dat aan mij lag, dat ik weer iets gemist had ofzo.
Ik snap niet zo goed hoe dat kan, wel up-loaden maar niet een topic starten. Hou je dan halverwege het starten op :oops: :? :?: :roll: Niet dat ik het ook wil proberen :wink:
Groetjes Ellen.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 15 jun 2009 19:59

Ikzelf merk het niet, wegens tijdgebrek neem ik niet de tijd alle topics te bekijken. Maar ik vind het wel een beetje jammer....het is de bedoeling inspiratie / tips uit te wisselen via het forum....kijk op zich veroorzaak je geen last door alleen te uploaden om mee te doen met de wedstrijd, maar ik zie de nut er niet van in. Het is puur voor de eer, je moet wel mazzel hebben om te winnen maar dan is het alleen nog voor de eer. De kans is klein ook nog bij de finale te winnen, er zijn zoveel mensen die mee doen...

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » ma 15 jun 2009 21:03

Ik meng me niet zo snel in discussies, maar hier wil ik wel mijn mening over geven.
Het is mij ook opgevallen dat er soms sieraden tussen staan die niet in een topic getoond worden. Ik vind dat wel een beetje jammer. Juist door het plaatsen van je creatie en de reacties van iedereen op het gemaakte, krijg je een idee wie iemand is en wat voor smaak en ideeën iemand heeft en dat vind ik juist één van de leuke dingen aan het forum. Daardoor word je als het ware "herkenbaar". Dan staat er soms ineens een creatie tussen, waar ik dan helemaal geen "beeld" bij heb, klinkt een beetje raar, maar dat wat je maakt laat ook wel zien wie je bent, zoals ik al zei. Dus ik vind dat wel jammer en heel eerlijk gezegd ook wel een beetje storend. :? Hoop dat het een beetje duidelijk is. :oops:

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » di 16 jun 2009 08:28

De Sierkip schreef: Ik meng me niet zo snel in discussies, maar hier wil ik wel mijn mening over geven.
Het is mij ook opgevallen dat er soms sieraden tussen staan die niet in een topic getoond worden. Ik vind dat wel een beetje jammer. Juist door het plaatsen van je creatie en de reacties van iedereen op het gemaakte, krijg je een idee wie iemand is en wat voor smaak en ideeën iemand heeft en dat vind ik juist één van de leuke dingen aan het forum. Daardoor word je als het ware "herkenbaar". Dan staat er soms ineens een creatie tussen, waar ik dan helemaal geen "beeld" bij heb, klinkt een beetje raar, maar dat wat je maakt laat ook wel zien wie je bent, zoals ik al zei. Dus ik vind dat wel jammer en heel eerlijk gezegd ook wel een beetje storend. :? Hoop dat het een beetje duidelijk is. :oops:
Ben het er helemaal mee eens :!: :D
Groetjes Ellen.

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 16 jun 2009 17:17

Op zich is het makkelijk hoor, je hoeft geen topic te starten namelijk, je geeft gewoon geen link naar het topic en sluit het formulier ;)
@Ellen: blij dat ik je heb laten weten dat het niet aan jou lag :lol:

en Sierkip; je hebt het mooi verwoord inderdaad ;)

Tinkywinky
Bead Interested

Bericht door Tinkywinky » ma 22 jun 2009 18:14

Ben ik weer.
Ik heb zojuist gestemd en heb nu het uitslagen scherm open, waarvan ik toch echt 100% zeker ben dat ik 8991 van Sonja (dat ronde ding) echt niet in de stemlijst heb gezien.
Over de 9014 van Vann twijfel ik. Durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 22 jun 2009 18:25

Wacht je met stemmen totdat de hele pagina is geladen? Mijn vriend had een keer dat de foto's nog aan het laden waren, dat hij op 'n radiobutton klikte en de rest van de foto's toen niet meer hebben geladen.

Voor de rest kan het niet aan mijn server liggen....een server is altijd lekker stabiel, het kan niet zomaar gebeuren dat de ene persoon iets wel kan zien en de andere niet. Hij toont gewoon alle foto's van vorige week, dat zijn gegevens die vast staan, een foto valt niet de ene keer wel en de andere keer niet aan de eis.

Ander idee, kan je toevallig pagina's printen als pdf? Of misschien kan je de pagina selecteren en kopieren naar word? Of nog makkelijker, open het wedstrijd bij een venster, en open het nogmaals in een andere venster. Na het stemmen heb je nog bij het andere venster de stemformulier...zie je 'n foto bij de stemresultaten die je niet zag, dan kan je bij dat andere venster nakijken of ie er toch niet was. Gebruik bv ctrl-f voor zoeken en vul daar dan het nummer daarvan in. Je mag van mij ook tijdelijk een 2de account aanmaken en dan daarmee inloggen, dan zie je ook weer het stemformulier.

wilmadonna
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door wilmadonna » ma 22 jun 2009 18:52

Tinkywinky schreef:Ben ik weer.
Ik heb zojuist gestemd en heb nu het uitslagen scherm open, waarvan ik toch echt 100% zeker ben dat ik 8991 van Sonja (dat ronde ding) echt niet in de stemlijst heb gezien.
Over de 9014 van Vann twijfel ik. Durf ik niet met zekerheid te zeggen.

toen ik stemde zaten ze er WEL bij in ieder geval!
:lol:

Tinkywinky
Bead Interested

Bericht door Tinkywinky » di 23 jun 2009 10:19

Ja hoor, alles was uitgeladen.
Het is niet zo dat er een 2de pagina is ofzo he? Dat ik dat dan perongeluk steeds over het hoofd zie ofzo.

Zal volgende keer eens met 2 pagina's kijken. Als er dan weer iets voorbij komt waarvan ik denk dat ik het niet gezien heb, kan ik het inderdaad even nakijken.

Kan heel goed zijn dat het aan mij ligt hoor.
Liever wel, moet je zeggen, dan weet je iig zeker dat het niet in het systeem zit ergens :mrgreen:

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » ma 21 dec 2009 19:35

Ik wilde m'n stem uitbrengen deze week maar miste de cuff armband van Jewel. Hij is gemaakt op 14-12 dus zou er deze week toch bij moeten staan :?:
Veni, Vidi, Visa - I came, I saw, I shopped.

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » ma 21 dec 2009 19:43

patericia schreef:Ik wilde m'n stem uitbrengen deze week maar miste de cuff armband van Jewel. Hij is gemaakt op 14-12 dus zou er deze week toch bij moeten staan :?:
Ik denk :?: dat ze die niet via het uploadformulier geplaatst heeft, pas dan doen ze automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 21 dec 2009 19:49

Lijkt mij ook ;) kan gecheckt worden via rechtermuisknop, eigenschappen :D

Gesloten