beschrijving ringen maken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
auntieshortie
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:do 18 nov 2004 18:56
beschrijving ringen maken

Bericht door auntieshortie » do 18 nov 2004 19:11

Hallo,
ik ben een tweetal maand geleden begonnen met ringen maken, vooral swarovski en facetkralen op nylondraad. Ik heb een paar boeken en tijdschriften gekocht om te starten en me daarna zowat gek gezocht op internet maar ik vind nergens beschrijvingen van de grotere modellen ringen. Ik heb mezelf al geleerd hoe je bv een vierkante basis maakt van facetkralen en daar gewoon bovenop "bloemetjes" rijgt , maar ik zou graag eens een ingewikkelder model maken , iets dat meer bol staat.
Ik heb het forum al eens nagepluisd maar vind niet echt beschrijvingen.
Kan dit evt via het forum door uitwisselen van idee?n met andere hobbyisten of hoe komen jullie aan de modellen. Ik wil gerust de mijne beschikbaar stellen op de ??n of andere manier

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » do 18 nov 2004 19:45

Er is een boekje uit Belgie waar volgens mij grotere ringen in staan. Het heet geloof ik iets van Charl 'Stone. Je kunt het via een e-mail bestellen, maar ik weet het adres niet meer. Wie weet het wel???? Of staan daar geen ringen in???? Ik weet het niet precies.
Ik heb wel twee boekjes waar ringen in staan, namelijk Kralenmagie en Kralenfantasie en nog het tijdschrift Parels en Creaties. Daar staan ook wel wat grotere ringen in. Misschien heb je deze al, maar anders zeg je het maar. Ik heb wel zin in een patronen-ruil :)

Groetjes Baukje

Gebruikersavatar
allema
Bead Producer
Berichten:1221
Lid geworden op:di 13 jul 2004 14:48
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door allema » do 18 nov 2004 19:49

ik heb alleen de ring beschrijfing die op mijn site staat maar ik weet niet of je die wil hebben.
deze ring kan je met iedere gewenste kraal maken.
ik heb inderdaad ook een beschrijfing met een vierkantje als bodem zou maar zegge sorry ben niet goed in uitleggen :oops:
ik heb hier ook nog een tijdschrift met een uitleg van speciaal ringen gemaakt met facet kralen.
maar zeg ut maar hoor welke je wil hebben dan pb ik die uitleg wel naar je toe.

groetjes sharon

auntieshortie
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:do 18 nov 2004 18:56

Bericht door auntieshortie » do 18 nov 2004 21:27

ik heb van tijdschriften parels en creaties nr 1 en 2 en sieraden zelfmaak special. Verder de boekjes kralenfantasie en ringen. De tijdschriften zijn al ingescand maar vrij groot van formaat. Ik kan wel specifiek een blad mailen als je zegt wat je interesseert

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » do 18 nov 2004 22:39

Hi,
Ik weet niet of dit lijkt op iets wat je zoekt...
http://jewelrymaking.allinfoabout.com/f ... etcab.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vond het zelf wel grappig alleen de kleuren niet echt, maarja die kunnen natuurlijk altijd veranderd worden!

Succes,
Roos

Gebruikersavatar
allema
Bead Producer
Berichten:1221
Lid geworden op:di 13 jul 2004 14:48
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door allema » vr 19 nov 2004 13:08

auntieshortie je hebt mail terug !!
veel plezier er mee
de foto van hoe het moet worden staan op mijn site.

groetjes sharon

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » vr 19 nov 2004 21:39

in de boeken van kristallijn staan ook wel grote ringen hoor
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

auntieshortie
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:do 18 nov 2004 18:56

Bericht door auntieshortie » za 20 nov 2004 13:04

Sharon, bedankt voor de info

Hadewijch wat zijn de boeken van kristallijn of zijn het tijdschriften ?

auntieshortie
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:do 18 nov 2004 18:56

Bericht door auntieshortie » za 20 nov 2004 13:05

auntieshortie schreef:Sharon, bedankt voor de info

Hadewijch wat zijn de boeken van kristallijn of zijn het tijdschriften ?
Roos, het is een leuke beschrijving maar nog niet echt wat ik zoek maar het is wel een goed ideetje

Gesloten