eerste workshop, waar en hoe begin ik?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:
eerste workshop, waar en hoe begin ik?

Bericht door Jacqie » ma 08 nov 2004 14:24

Ik ben gevraagd een workshop te geven bij een bedrijf, ik heb hier al rond gekeken maar waar en hoe begin ik? Nu dacht ik een aantal modellen te maken en dat ze daar uit kunnen kiezen. Maar wat is nu makkelijk en wat is te moeilijk? Jullie horen het al ik heb totaal geen idee maar het lijkt me wel heel leuk om te doen en ik heb hard jullie hulp hierbij nodig!!!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 08 nov 2004 14:38

tipje: tis misschien wel leuk als ze meerdere keuzes hebben, maar het is dan wel lastig om het bij te houden. als je 1 techniek kiest leg je het aan iedereen uit en hoef je vervolgens alleen nog uit te leggen als iemand vragen heeft, als je meerderen kiest moet je het zowat per persoon uitleggen.
wat ik altijd doe is 1 techniek met kralen in meerdere kleuren. wat anderen vaak doen is heel veel kralen meenemen en ze zelf leuke uit laten zoeken, dan rijgen of kettelen ze het.
succes!

PS: ikzelf deed tot dusver jasseron armband en wire kettingen, was iedere keer niet ervaren kralenfans en ze hadden het iedere keer binnnen 2 a 3 uur af.
naomi heeft ook weer workshop gegeven op haar werk, dat was met plakstenen, volgens mij was dat toen ook prima te doen. oftewel iets is niet snel te lastig volgens mij....heb ook keer gewoon kralen uit laten zoeken bij workshop voor vriendinnen van mijn zus, en zij hadden het ook prima gered. oftewel volgens mij moet je vooral plannen wat voor jou het makkelijkst is, niet zozeer wat ze wel / niet kunnen.

Gebruikersavatar
Kamelot
Bead Chatter
Berichten:3648
Lid geworden op:wo 07 jul 2004 20:07
Locatie:Leuven

Bericht door Kamelot » ma 08 nov 2004 15:28

Ik heb (nog) geen ervaring met workshops geven, Jacqie, maar 'k wil je alvast veel succes wensen met je eerste workshop!!

'k zou doen zoals Sandra zegt: niet te veel verschillende technieken tegelijk geven om het voor jezelf wat overzichtelijk te houden...
Beady Greetzzz,

Kamelot

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » ma 08 nov 2004 15:29

Heel erg leuk Jaqui!
Veel plezier en succes, maar het lukt je vast!
Ik zou aan het begin een praatje houden met hoe je moet beginnen en het slotje moet aanhechten en net zoals Sandra zegt niet te veel soorten technieken door elkaar doen. Dan komt het vast wel goed. Volgens mij helpen de dames ook vaak...
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » ma 08 nov 2004 15:56

Bedankt meiden, ik ga eens heeeeeeeeeeel goed nadenken hoe ik dat ga aanpakken, idd niet teveel technieken! :doubt:

Gebruikersavatar
Ezther
Bead Professional
Berichten:1613
Lid geworden op:do 03 jun 2004 19:43
Locatie:Leusden

Bericht door Ezther » ma 08 nov 2004 17:49

Hoi Jacqie,
leuk voor je zeg!

Ik heb as. woensdagavond ook mijn 1e workshop!!

Ik weet er verder ook niks van en misschien vind ik het wel 3x niks :wink: , maar ik doe het als volgt:

Ik bied 1 techniek aan.Omdat ik die zelf leuk vind en die goed kan uitleggen. En omdat ik dan de uitleg centraal kan houden.
Het zijn eenvoudige handelingen die makkelijk zijn te onthouden en dan kunnen ze lekker zelf aan de slag.
Het enige wat ik lastig vond was het inslaan van het materiaal.
Je moet natuurlijk voldoende tangetjes hebben en omdat ze zelf de kralen mogen uitkiezen, moest ik heel veel kleuren kralen aanschaffen.
En jasseron en nietstiften en ringetjes en...en...en...
Dat is nogal een investering geweest.
Omdat iedereen uiteindelijk dezelfde soort armband maakt, heb ik 1 prijs.
Er komen dan geen extra kosten bij, dus iedereen weet van te voren wat hij kwijt is.
Ik doe het bij iemand thuis. De planning is van 19:30 tot max. 22:00

Hopelijk heb je hier iets aan?!
Bye bye, Ezther.

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » do 11 nov 2004 19:56

Bedankt dat je het met me wilde delen, vertel hoe is het je vergaan???

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » do 11 nov 2004 23:00

Ik geef veel workshops, kijk eens op mijn site daar staat van alles van makkelijk tot moeilijk. De meeste mensen vinden rijgen op staaldraad met eventueel een gekettelde hanger of zwevende ketting heel leuk om te doen : niet te moeilijk en toch een leuk resultaat.

Gebruikersavatar
tinus
Bead Designer
Berichten:959
Lid geworden op:ma 11 okt 2004 11:25
Locatie:Heerhugowaard

Bericht door tinus » vr 12 nov 2004 09:44

hennie schreef: De meeste mensen vinden rijgen op staaldraad met eventueel een gekettelde hanger of zwevende ketting heel leuk om te doen : niet te moeilijk en toch een leuk resultaat.
Tja, ik had 1,5 jaar geleden dus zo'n workshop, van rijgen, en dat vond ik zo'n enorme afknapper!!!!
Ik dacht, naar een workshop ga je om iets te leren, en kralen rijgen kan ik al sinds de kleuterschool!!!!!
Baalde er echt enorm van, en doe het dus nooooit weer!
Zou dus toch een andere techniek kiezen, want ik ben vast niet de enige.
Een zwevende ketting is natuurlijk weer een heel ander verhaal. Dat lijkt me juist een prima techniek voor een workshop!

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 12 nov 2004 10:32

ik ga vanavond een workshop doen met gehaakte kettingen. Ik heb gekozen voor expres 1 techniek, naja 2 maar de meest ehbben voor het haken gekozen. Dit zodat ik eeen algemeen praatje kan houden en iedereen kan beginnen. Mijn planning is te kijken wie er al kan vingerhaken deze kunnnen meteen kralen pakken en vervolgens de andere eerst het haken onder de knie laten krijgen. Op deze manier is ook niet iedereen tegelijk klaar en heb ik alle tijd om te helpen bij de afwerking.
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 12 nov 2004 12:48

tinus schreef:
hennie schreef: De meeste mensen vinden rijgen op staaldraad met eventueel een gekettelde hanger of zwevende ketting heel leuk om te doen : niet te moeilijk en toch een leuk resultaat.
Tja, ik had 1,5 jaar geleden dus zo'n workshop, van rijgen, en dat vond ik zo'n enorme afknapper!!!!
Ik dacht, naar een workshop ga je om iets te leren, en kralen rijgen kan ik al sinds de kleuterschool!!!!!
Baalde er echt enorm van, en doe het dus nooooit weer!
Zou dus toch een andere techniek kiezen, want ik ben vast niet de enige.
Een zwevende ketting is natuurlijk weer een heel ander verhaal. Dat lijkt me juist een prima techniek voor een workshop!
Als je het combineert met hangers kettelen is het geen afknapper - je kunt dan b.v. ook oorbellen maken, en laat zien hoe je met een kalotje kunt afwerken. Zeker als je voorbeelden laat zien. Ik laat ook altijd verschillende soorten materiaal zien en geef veel informatie. bij mij komen meestal mensen die thuis verder aan de slag willen.

Gebruikersavatar
Ezther
Bead Professional
Berichten:1613
Lid geworden op:do 03 jun 2004 19:43
Locatie:Leusden

Bericht door Ezther » vr 12 nov 2004 16:05

Jacqie schreef:Bedankt dat je het met me wilde delen, vertel hoe is het je vergaan???
:D ,nou het was een heel avontuur!!
Het was super-gezellig!
Kwebbel de kwebbel, en daardoor heb ik me goed verkeken op de tijd!
We waren pas v???l later klaar dan 22.00 uur.
Gelukkig vond niemand het erg.
Er zijn mooie armbanden gemaakt.
Op mijn site kun je wat foto's zien van de dames in aktie.

Jacqie, ben je al wat verder gekomen?

Pienjo, hoe was jouw haak-workshop?
Bye bye, Ezther.

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » vr 12 nov 2004 16:21

Dat ziet er supergezellig uit! :D en mooie resultaten ook!

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 12 nov 2004 19:02

Leuke armbanden zeg, en zo te zien was het inderdaad heel gezellig!

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » za 13 nov 2004 10:36

Ezther schreef:
Jacqie schreef:Bedankt dat je het met me wilde delen, vertel hoe is het je vergaan???
:D ,nou het was een heel avontuur!!
Het was super-gezellig!
Kwebbel de kwebbel, en daardoor heb ik me goed verkeken op de tijd!
We waren pas v???l later klaar dan 22.00 uur.
Gelukkig vond niemand het erg.
Er zijn mooie armbanden gemaakt.
Op mijn site kun je wat foto's zien van de dames in aktie.

Jacqie, ben je al wat verder gekomen?

Pienjo, hoe was jouw haak-workshop?
Wowie dat ziet er goed uit en heel gezellig! Ik heb alles al een beetje op een rijtje gezet, ik wacht nu nog even of het door gaat en voor wanneer, voordat ik alles ga bestellen! Wat een mooie armbanden zeg!

Gesloten