tips en ideeen?? bijv. hoe doe ik dat met gereedschappen

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
angel
Bead Starter
Berichten:97
Lid geworden op:di 23 mar 2004 20:13
Locatie:hilversum
Contacteer:

Bericht door angel » wo 08 sep 2004 07:15

mijn kralen reken ik net zo duur als waar ik ze voor koop, dus daar verdien ik dan niets aan, het is die 10,- die het m doet maar daar gebruiken ze dan ook weer draad voor dus ja......
*** groetjes Jessica*** Afbeelding

Gebruikersavatar
Naomi
Bead Producer
Berichten:1143
Lid geworden op:wo 03 dec 2003 23:35
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Naomi » wo 08 sep 2004 22:45

mmc schreef:naomi, wanner had de lidl die aanbieding van de tangetjes, want ik kan het op de site niet vinden?????
Het was de folder van 2 september. Bij ons in Hendrik Ido Ambacht was nog een bak vol.
liefs,

Naomi

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » zo 12 sep 2004 15:39

Ik laat mensen de keuze. Een basis pakket kost 7,50, dat is incl. draad, veter, kettelstiftjes, slotjes, knijpkralen etc, ook duurdere slotjes overigens. Als ik echt hele speciale slotjes heb neem ik die gewoon niet mee.
De kralen rekenen ze dan apart af, en daar reken ik uiteraard meer voor dan dat het mij gekost heeft.

Een luxe pakket kost 25 euro, en daar mogen ze alles voor gebruiken.

Tot nu toe heb ik pas ??n keer gehad dat een groepje koos voor het basis pakket. Het voordeel van het luxe pakket is dat je van te voren weet wat je kwijt bent en zeker met vrijgezellenfeestjes is dat natuurlijk ideaal. Ook hoor ik regelmatig dat ik er zo goedkoop mee ben :).

Net 5 workshops achter de rug in 2 weken tijd dus nu ga ik even op adem komen haha!

Oh en ik heb in principe 15 tangetjes van elke soort (knip, platbek en rondbek) maar ik heb gemerkt dat het helemaal niet nodig is om er zoveel te hebben hoor. Je kan makkelijk met minder toe.

kraaltje fideraaltje
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:zo 26 sep 2004 18:51
Locatie:Dodewaard
Contacteer:

workshops

Bericht door kraaltje fideraaltje » wo 10 nov 2004 16:42

Hallo allemaal, Ik ben kraaltje Fideraaltje en ik geef al langere tijd workshops. Ik doe het op de volgende manier:
Ik reken per persoon 5.00 euro, en bij meer dan 5 personen hoeft de gastvrouw zelf geen 5.00 euro te betalen. Daarna reken ik gewoon de materialen die ze gebruiken. Ik geef wel een richtlijn per ketting. Omdat ze zelf de bedragen noteren hebben ze zelf in de hand wat ze uitgeven. Dure kralen of goedkope. Ze kunnen kiezen uit een 7tal technieken en ik heb heel veel bakken met kralen bij me. Ook ornamenten om te plakken en veel tangen en lijm en alles wat je nodig kan hebben.. Ik heb een maximum van 10 personen. Zijn de groepen groter, dan kunnen ze kiezen uit maximaal 3 technieken, en geven ze de voorkeur voor kleur aan mij door. Ik maak dan voor iedere deelnemer een zakje met alle materialen en een werkbeschrijving. Tevens hanteer ik dan een vast bedrag per persoon. Ik weet dat ik laat reageer, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb die tangetjes ook gekocht, maar dan bij de Aldi, wel een gammele kwaliteit, maar ja, beter dan niets.. Succes, vragen mail me dan
Kraaltje Fideraaltje

Gesloten