dubbele ringetjes

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
marapoes
Bead Starter
dubbele ringetjes

Bericht door marapoes » za 16 aug 2003 13:53

Ik heb een klein probleempje.
Ik heb een aantal slotjes gekocht (Cartier-slotjes), en hierbij zitten dubbele ringtjes. Ik bedoel ringetjes zoals aan een sleutelring, maar dan klein.

Het probleem is, dat ik deze ringetjes niet open krijg om het slotje eraan te doen. Of om de ringetjes ergens aan te hangen. Ze zitten zo strak, dat de openingen niet van elkaar af gaan.... :twisted:

Wie weet een manier om deze ringetjes open te krijgen zodat ik ze toch kan gebruiken?

Waarschijnlijk doe ik gewoon iets fout... :oops:
Ben benieuwd naar jullie tips!
Groetjes, Miriam.

Piërra
Bead Believer

Bericht door Piërra » za 16 aug 2003 14:13

Ik heb daar ook wel eens last van, maar meestal lukt het mij door mijn nagel ertussen te pielen. :lol: Misschien een gekke tip en ik weet niet of het altijd lukt. Succes!
Liefs,
Pi?rra

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » za 16 aug 2003 15:13

Ik heb er ook een paar, heel irritant. Sommige krijg je gewoon niet uit elkaar ook al offer je al je nagels op ;). Ik gebruik dan meestal maar een montageringetje waar ik dan ook dat dubbele ringetje aan doe...
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » za 16 aug 2003 15:24

Ja inderdaad, het probleem is herkenbaar, ook ik heb het hetzelfde op gelost als St?phanie.

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » za 16 aug 2003 16:24

Er zijn speciale tangetjes voor te koop, daar zit een klein frutseltje aan dat je tussen de 2 ringetjes moet doen, en dan knijpen zodat de ringetjes van elkaar gaan. Ik heb er een, en het bevalt me heel goed want het spaart mijn toch al niet zo stevige nagels.

Esther
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

NicoleZw
Bead Anonymous

Bericht door NicoleZw » ma 18 aug 2003 20:55

Een kniptangetje kun je ertussen doen en dan knippen en dan schiet ie open. (Beetje duidelijk uitgelegd?)
Groetjes
Nicole

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 18 aug 2003 21:01

Als je een kniptangetje gebruikt dan loop je het risico dat je het ringetje kapot knipt, je kunt beter een "split ring plier" kopen (weet niet hoe het in het Nederlands heet). Ze hebben ze o.a. bij The Bead Shop in Londen, http://www.beadworks.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; maar ik neem aan dat iedere goede kralenwinkel ze wel heeft. Suc6!

Esther
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

marapoes
Bead Starter

Bericht door marapoes » di 19 aug 2003 11:25

Bedankt allemaal voor jullie tips!

Ik ga denk ik maar op zoek naar zo'n speciaal tangetje. Ik heb van mezelf mooie lange nagels, dus vind het een beetje zonde om die op te offeren. Ze zijn trouwens (die nagels) heel handig om kleine kraaltjes of kleine kristalletjes mee op te pakken.... Moet er dus maar zuinig op zijn!

Ik heb bergen van die ringetjes, ze zitten altijd bij de slotjes die ik koop. Als ik zo'n tangetje heb, kan ik ze ook aan bedels en zo hangen. Scheelt weer ringtjes kopen....

Thanks!! :lol:
Groetjes, Miriam.

Gesloten