Workshop op school!!??

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom
Workshop op school!!??

Bericht door Ellen » ma 04 okt 2004 18:10

Vandaag ben ik gebeld of ik interesse heb, om op een basisschool voor kinderen van groep 3/4/5 naschoolse workshops te geven.
Wel helemaal leuk, natuurlijk, maar ook ontzettend spannend. Want wat maak je met die kindertjes. De voorkeur van school was iig een ketting + armband voor de kerst.
Volgende week komt een juf kijken, wat ik zoal heb, en of we samen tot een afspraak kunnen komen. En hoe de kosten geregeld gaan worden :? :?:
Net nog gauw een bestelling gedaan bij Sandra, met de kunststof kralen, zodat ik wat voorbeelden kan maken.
Hebben jullie nog tips voor mij?? Dan hoor ik die graag!
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Crystalinspiration
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:za 02 okt 2004 16:10
Contacteer:

Bericht door Crystalinspiration » ma 04 okt 2004 18:19

Ik zou de voorkeur geven aan een leren veter of elastiek Laat die kinderen lekker kralen rijgen. Niet moeilijk doen met sluitingen en andere dingen.

Het is wel heel leuk hoor. Ik heb dat ook wel eens gedaan voor kinderen.

succes er mee


groetjes

Bianca
Inspired by Crystals

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 04 okt 2004 18:23

ik denk dat ze het zo goedkoop en zo eenvoudig mogelijk willen. gewoon rijgen zou ik zeggen en dat jij het dan voor hen afwerkt. misschien heeft kruimeltje nog tips met haar kids-creaties? ;)
esther en ik gaven ook zo pas workshop aan kleine kinderen, ze gingen toen 2delige kralen rijgen, ging erg leuk.
ik heb ook binnenkort letterkralen, wie weet is dat ook leuk voor zo een workshop?
rode facetkralen is misschien ook wel een idee, hoewel het wel misschien een beetje klein is voor ze.

Kruimeltje
Bead Addict
Berichten:2102
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:54
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » ma 04 okt 2004 18:52

hihi die Sandra :oops:

maar voorbeelden staan op mn site de Hello Kitty setjes zijn er populair en als je ook jongens in je groep hebt zijn de kikkers en clouwntjes van Sandra erg leuk met een zilver kleurig kraaltje ertussen(staan ook op mn site)

en de naam sieraden doen het ook erg goed

veel succes en ik ben benieuwd of het doorgaat
Groetjes Kruimel

Gebruikersavatar
Ezther
Bead Professional
Berichten:1613
Lid geworden op:do 03 jun 2004 19:43
Locatie:Leusden

Bericht door Ezther » di 05 okt 2004 18:13

Ik heb met mijn klas (groep 5) geregen met de kunststof kralen van Sandra. Met nylondraad en kalotjes en alles.
Ze vonden het hardstikke leuk. Een "?cht slotje" vonden ze helemaal cool.
Je moet ze toch helpen met afhechten, dus of je nou elastiek moet knopen, of een slotje moet bevestigen, maakt dan ook niet uit.

Groep 4 had met de chinese kralen armbandjes geregen op elastiek. Dat was ook een succes. De jongens vonden het ook geweldig.

En als het "kerstig"moet zijn, dan kom je met zilver en goud en rood en groen al heel ver!
Bye bye, Ezther.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » wo 06 okt 2004 17:13

Dank jullie wel voor jullie tips :!:
Ik laat jullie weten hoe het afloopt :!: :)
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » wo 06 okt 2004 17:36

Succes Ellen, het klinkt me allemaal heel leuk in de oren!

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 07 okt 2004 10:48

supetr leuk, ik moet in december ook op een school staan, bij een openhuis... met sieraden en workshops geven... maar veel succes. wat ga je maken?
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » do 07 okt 2004 11:21

Misschien heb je hier wat aan:

:doubt: Mijn beste vriendin in Oostenrijk is kleuterjuf, en dus altijd op zoek naar leuke activiteiten. Dit jaar had ze ook een wisseldag(kinderen van de kleuterschool een dag naar de 1e klas basisschol en de scholieren een dag spelen in de kleuterschool). Ik heb een aantal van de scoubidou touwtjes en plastic kralen(1cm) met grote gaten voor haar meegenomen.
Ze begonnen in het midden met een kraal, links en rechts een knoop en dan weer een kraal links en eentje rechts, weer knoopjes,? Tot ze ca. 15 kralen hadden geregen, toen eindigden ze met een knoop. Om de ketting te sluiten moest je gewoon een knoop strikken en om het extra leuk te maken heeft ze aan elk uiteinde nog een kraal vastgemaakt, die hing er dan gewoon aan. Voor kerst is het misschien leuk om glittertouwtjes te gebruiken?

:doubt: Een ander idee is om HAMA strijkkralen te gebruiken: een simpel ?brick stich? patroon of zo en dan een armbandje ervan maken.

:doubt: En omdat het kerst is is het misschien ook leuk om een grote ster als hanger te maken (met bijvoorbeeld HAMA kralen en draad) en die aan een geregen ketting te bevestigen(kunnen ze het voorbeeld gebruiken om versiering voor de kerstboom te maken?)

:doubt: Kinderen vinden het volgens mij ook heel leuk om kralen zelf te maken(bijvoorbeeld uit papier, klei,?)

:doubt: Je kunt ook met ze gaan vingerhaken met grote houte kralen ertussen?
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » do 28 okt 2004 18:16

Yes, het gaat door. :D Vandaag is er een juf wezen kijken, en ze vond het leuk en betaalbaar ( :? ). Voor 45 kinderen verdeeld over ong. 7x mag ik komen. Ben er blij mee, en vind het erg spannend. Heb de veterkettingen met de kittykralen, engeltjes gecombineerd met de bloemetjes en de facetkralen van Creadream gemaakt. Oh, ja en ook nog de chinese kralen. Dus groep 3 gaat rijgen, en groep 4 mag kiezen tussen rijgen of knopen met de veters of scoobidoodraadjes. Scanner is helaas kaduuk, dus kan mijn voorbeelden niet laten zien, maar er zijn er al veel van voorbij gekomen, dus ik denk dat jullie er wel een voorstelling van kunnen maken.
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 28 okt 2004 20:06

:banaan:

Gebruikersavatar
Sofieke
Bead Fanatic
Berichten:1840
Lid geworden op:zo 25 mei 2003 19:21
Locatie:Poelkapelle (W-VL, Belgi

Bericht door Sofieke » di 02 nov 2004 20:04

Proficiat zeg!!

groetjes
Sofie

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » wo 03 nov 2004 08:23

Jippie! :banaan: Dat klinkt wel goed!
Heel veel succes!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Bead Addict
Berichten:2232
Lid geworden op:wo 28 mei 2003 18:17
Locatie:Hemiksem-België
Contacteer:

Bericht door Saartje » wo 03 nov 2004 08:45

Proficiat, dat klinkt goed!!! :wink:
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 07 nov 2004 19:14

superrrrrrrr zeg :olifant:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten