Misschien heb je hier wat aan:

Mijn beste vriendin in Oostenrijk is kleuterjuf, en dus altijd op zoek naar leuke activiteiten. Dit jaar had ze ook een wisseldag(kinderen van de kleuterschool een dag naar de 1e klas basisschol en de scholieren een dag spelen in de kleuterschool). Ik heb een aantal van de scoubidou touwtjes en plastic kralen(1cm) met grote gaten voor haar meegenomen.
Ze begonnen in het midden met een kraal, links en rechts een knoop en dan weer een kraal links en eentje rechts, weer knoopjes,? Tot ze ca. 15 kralen hadden geregen, toen eindigden ze met een knoop. Om de ketting te sluiten moest je gewoon een knoop strikken en om het extra leuk te maken heeft ze aan elk uiteinde nog een kraal vastgemaakt, die hing er dan gewoon aan. Voor kerst is het misschien leuk om glittertouwtjes te gebruiken?

Een ander idee is om HAMA strijkkralen te gebruiken: een simpel ?brick stich? patroon of zo en dan een armbandje ervan maken.

En omdat het kerst is is het misschien ook leuk om een grote ster als hanger te maken (met bijvoorbeeld HAMA kralen en draad) en die aan een geregen ketting te bevestigen(kunnen ze het voorbeeld gebruiken om versiering voor de kerstboom te maken?)

Kinderen vinden het volgens mij ook heel leuk om kralen zelf te maken(bijvoorbeeld uit papier, klei,?)

Je kunt ook met ze gaan vingerhaken met grote houte kralen ertussen?