tips en ideeen?? bijv. hoe doe ik dat met gereedschappen

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
mmc
Bead Believer
Berichten:240
Lid geworden op:do 28 aug 2003 07:44
Locatie:'s hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door mmc » ma 06 sep 2004 14:27

dank je voor de tips, alleen zit er in den bosch el geteld 1 kralenwinkel en die gaat zelf al workshops verzorgen. daar kan ik dan wel voor gaan werken maar dan zit ik met vaste avonden en dat is nu net niet handig.
het is juist zo fijn dat je je eigen tijd kunt indelen.
die pakketjes is misschein wel handig, neem het mee in de overweging
grtz michelle

Gebruikersavatar
Ezther
Bead Professional
Berichten:1613
Lid geworden op:do 03 jun 2004 19:43
Locatie:Leusden

Bericht door Ezther » ma 06 sep 2004 17:06

Zo'n basispakketje is wel handig, maar 1 van de leukste dingen is toch wel het graaien in en het uitzoeken van kralen die je zelf hebt gekozen, vind ik. Dan is je creatie echt van jezelf. Stel je voor dat je een zakje krijgt met kralen die jij heel ugly vindt! Het is toch veel leuker om zelf uit te zoeken!
Bye bye, Ezther.

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » ma 06 sep 2004 17:14

geef je helemaal gelijk- kralen uitkiezen is het leukste. maar als je 2 uur workshop geeft, dan wil je toch niet 45 min met het uitzoeken van kralen doorbrengen, tenminste dat is de gedachte achter de pakketjes. Je kunt natuurlijk ook een "boodschappenlijstje" aan je cursisten meegeven, dan kunnen ze het en zelf uitzoeken EN jij hebt tijd genoeg voor alle uitleg. Dat met die winkel is inderdaad jammer. maar zoals iemand al zei: misschien kun je wel een techniek bedenken waar je niet zo veel gereedschap nodig hebt...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
juliet
Bead Dreamer
Berichten:547
Lid geworden op:ma 03 mei 2004 18:10
Locatie:Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door juliet » ma 06 sep 2004 19:18

Ik geef sinds kort ook workshops. Na heel wat zoek en denkwerk ben ik het volgende gaan vragen. 7.50 euro incl. draad,knijpkraaltjes ,sluitingen en koffie/thee + wat lekkers. Daarover heen komen de kralen. Gemiddeld is men tussen de 10 en 15.00 euro kwijt. Afhankelijk natuurlijk welke kralen men kiest.
Van te voren is het wel even flink investeren en deze investering heb ik er nog lang niet uit. Nadeel vind/vond ik wel als je bij een groothandel koopt de hoeveelheden wel ruim zijn en je lang met dezelfde kralen bezig bent. Bij de praxis heb ik een setje tangen gekocht van alle tengetjes heb ik er nu twee. De groepsgrootte is min. 4 en max. 8 personen.
De reactie's zijn heel positief en ikzelf vind het reuzeleuk om te doen.
Veel succes met je voorbereidingen.
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 07 sep 2004 07:25

Leuk om te lezen dat het goed gaat Julliet! Die investering is idd ook waar ik tegen aan hang, maar wat lijkt het me leuk volg deze topics dus ook op de voet...vinden mensen het geen probleem om samen te doen met de tangetjes? En hoe bereken je wat iemand bij moet betalen, ik bedoel zit je dan op zo'n avond van elke ketting de kralen te tellen of heb je de kralen geprijst of.....hoe moet ik me dat voorstellen? :? :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Zus
Bead Lover
Berichten:499
Lid geworden op:wo 21 apr 2004 10:51
Locatie:Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Zus » di 07 sep 2004 09:44

Mar-JoYa schreef:Leuk om te lezen dat het goed gaat Julliet! Die investering is idd ook waar ik tegen aan hang, maar wat lijkt het me leuk volg deze topics dus ook op de voet...vinden mensen het geen probleem om samen te doen met de tangetjes? En hoe bereken je wat iemand bij moet betalen, ik bedoel zit je dan op zo'n avond van elke ketting de kralen te tellen of heb je de kralen geprijst of.....hoe moet ik me dat voorstellen? :? :D
Ik heb de kralen allemaal in dozen zitten en in die dozen heb ik stickertjes met prijzen geplakt. Ik zit echt aan eht eind van zo'n avond de ketting/kralen te tellen die ze gebruikt hebben.
Ik heb nog niet meegemaakt dat de mensen het vervelend vinden om te moeten delen met de tangetjes. Ik heb voor 8 personen 3 soorten tangetjes en het zal gek zijn als er meerdere mensen zijn ze allemaal tegelijk de tangetjes gebruiken. Ze wachten netjes en kijken wat de andere maken.
Groetjes, Zus

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 07 sep 2004 10:37

Zus schreef:
Mar-JoYa schreef:Leuk om te lezen dat het goed gaat Julliet! Die investering is idd ook waar ik tegen aan hang, maar wat lijkt het me leuk volg deze topics dus ook op de voet...vinden mensen het geen probleem om samen te doen met de tangetjes? En hoe bereken je wat iemand bij moet betalen, ik bedoel zit je dan op zo'n avond van elke ketting de kralen te tellen of heb je de kralen geprijst of.....hoe moet ik me dat voorstellen? :? :D
Ik heb de kralen allemaal in dozen zitten en in die dozen heb ik stickertjes met prijzen geplakt. Ik zit echt aan eht eind van zo'n avond de ketting/kralen te tellen die ze gebruikt hebben.
Ik heb nog niet meegemaakt dat de mensen het vervelend vinden om te moeten delen met de tangetjes. Ik heb voor 8 personen 3 soorten tangetjes en het zal gek zijn als er meerdere mensen zijn ze allemaal tegelijk de tangetjes gebruiken. Ze wachten netjes en kijken wat de andere maken.
en dan zitten de mensen ondertussen.....koffie te drinken en te kletsen denk ik... :D ben je daar niet lang mee bezig dan bij 8 personen? :shock:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Zus
Bead Lover
Berichten:499
Lid geworden op:wo 21 apr 2004 10:51
Locatie:Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Zus » di 07 sep 2004 11:08

Nee hoor, de mensen zitten dan lekker gezellig na te kletsen en ik reken dan meteen de kettingen uit. Ik heb ook voorbeelden bij me en soms maken ze die precies na, die hoef ik dan niet uit te rekenen. Daarna de deksels op de dozen en alles in de tassen en dan ben ik klaar.
Groetjes, Zus

Gebruikersavatar
juliet
Bead Dreamer
Berichten:547
Lid geworden op:ma 03 mei 2004 18:10
Locatie:Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door juliet » di 07 sep 2004 13:17

Ik ervaar het net als Zus, als mensen even moeten wachten kijken ze bij elkaar en kletsen gezellig (daar komt onder het rijgen niks van)
Ik geef de mensen een briefje waar ze hun naam en gebruikte kralen opschrijven en dan rekenen ze het aan het eind van de avond vervolgens af. De kralen zijn ook allemaal geprijsd dus men weet direct hoe duur ze de ketting hebben gemaakt.Als ik het niet vertrouw tel ik het na maar dit is tot op heden nog niet gebeurt. Kijk anders eens op mijn site onder workshops, kun je direct zien hoe geconcentreerd er gewerkt wordt.
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 07 sep 2004 13:38

juliet schreef:Ik geef de mensen een briefje waar ze hun naam en gebruikte kralen opschrijven en dan rekenen ze het aan het eind van de avond vervolgens af. De kralen zijn ook allemaal geprijsd dus men weet direct hoe duur ze de ketting hebben gemaakt.Als ik het niet vertrouw tel ik het na maar dit is tot op heden nog niet gebeurt. Kijk anders eens op mijn site onder workshops, kun je direct zien hoe geconcentreerd er gewerkt wordt.
Da's ook een goed idee zeg...en ga meteen even kijken op je site :wink:

edit: ziet er goed uit joh, nu alleen nog over de investering heen zetten of daar nog een goed alternatief voor zoeken :wink: staatslotje kopen.. :oops:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
juliet
Bead Dreamer
Berichten:547
Lid geworden op:ma 03 mei 2004 18:10
Locatie:Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door juliet » di 07 sep 2004 13:48

Ik hoop dat het je gauw gaat lukken. Veel succes :!:
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.

Gebruikersavatar
angel
Bead Starter
Berichten:97
Lid geworden op:di 23 mar 2004 20:13
Locatie:hilversum
Contacteer:

Bericht door angel » di 07 sep 2004 15:17

hoi allemaal,
ik ga ook een workshop geven, en ik ga het zo doen: (mischien heb je er wat aan,
Mijn kralen zitten in bakken met vakjes, nu heb ik van die kleine prijs stickertjes gekocht en in die vakjes geplakt per vakje heb ik kralen van een bepaalde prijs en die schrijf ik dan op dat stickertje, ik reken euro 10,- p.p. en dan kunnen dus zelf lekker in die bakken neuzen en hun eigen kralen bij elkaar scharrelen, net als in de winkel schrijven ze de prijs op een papiertje en dat reken ze dan af.
Zilverdraad mogen ze vrij gebruiken en gewone slotjes ook maar voor b.v. een kapitel slotje kot er wat bij.
Ik doe ook ??n techniek per keer anders is het niet uit te leggen als iedereen wat anders doet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en ja de eerste aanschaf is wel het materiaal, maar dat haal je er wel weer uit en een 2e workshop is dan makkelijker omdat je alles al hebt.
ik vind persoonlijk dat als je ??n bedrag vraagt je er zelf bij inschiet en je mag er toch wel iets op verdienen, je geeft zelf je vrije tijd er aan toch?

nou heel verhaal nogmaals hoop dat je er wat aan hebt en veel succes!!!!!
*** groetjes Jessica*** Afbeelding

Gebruikersavatar
mmc
Bead Believer
Berichten:240
Lid geworden op:do 28 aug 2003 07:44
Locatie:'s hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door mmc » di 07 sep 2004 16:42

ik vraag me nog 1 ding af, hoe duur zijn jullie kralen als je apart de kralen rekent omdat je r anders bij inschiet.
ik krijg het idee dat mijn kralen zo goedkoop zijn?????
grtz michelle

Gebruikersavatar
mmc
Bead Believer
Berichten:240
Lid geworden op:do 28 aug 2003 07:44
Locatie:'s hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door mmc » di 07 sep 2004 17:37

naomi, wanner had de lidl die aanbieding van de tangetjes, want ik kan het op de site niet vinden?????
grtz michelle

Gebruikersavatar
juliet
Bead Dreamer
Berichten:547
Lid geworden op:ma 03 mei 2004 18:10
Locatie:Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door juliet » di 07 sep 2004 21:09

Mijn kralen zijn tussen de 0.02 en 0.50 eurocent. Ik vind het gewoon eerlijker dat mensen betalen voor wat ze gebruiken en voor de 7.50 mogen mensen wat mij betreft ook voor een tweede ketting draad e.d. nemen.
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.

Gesloten