tips en ideeen?? bijv. hoe doe ik dat met gereedschappen

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
mmc
Bead Believer
Berichten:240
Lid geworden op:do 28 aug 2003 07:44
Locatie:'s hertogenbosch
Contacteer:
tips en ideeen?? bijv. hoe doe ik dat met gereedschappen

Bericht door mmc » zo 05 sep 2004 08:15

hoi,

op het forum heb ik al wel wat info gevonden maar nog niet genoeg naar mijn gevoel, dus toch de vraag:
ik ben gevraagd of ik een workshop wil geven, dit wil ik thuis gaan doen het zijn 4 of 5 dames.
ik bied 1 techniek aan en denk erover om 1 bedrag te rekenen voor de workshop en het materiaal bij elkaar. (20 euro???)

hebben jullie nog tips en ideeen??
(bijv. hoe doe ik dat met gereedschappen)
alvast bedankt voor de hulp
grtz michelle

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 05 sep 2004 09:50

ik ben ook wel benieuwd!
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » zo 05 sep 2004 09:57

Ik geef zelf geen workshop ofzo en ben ook nog nooit naar een geweest. Maar ik heb wel eens informatie opgezocht. En wta ik vaak vervelend vind als je van te voren niet weet hoeveel je kwijt bent. Daarmee bedoel dat ze de matriaalkosten er niet bij hebben vermeld.
:engel: Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
Ezther
Bead Professional
Berichten:1613
Lid geworden op:do 03 jun 2004 19:43
Locatie:Leusden

Bericht door Ezther » zo 05 sep 2004 10:30

Ik wil het ook zo graag gaan doen!
Ik wordt ook echt al gevraagd :wink:
Maar ben ook nog alle voors en tegens aan het afwegen!
Je moet zoveel investeren ineens.
Inderdaad moet je dus voor iedereen tangetjes hebben.
En genoeg materiaal. Veel kralen. welke kleuren??
Ik zou ook gewoon 1 bedrag afspreken voor de workshop inclusief materiaal. Als je gewoon 1 techiek aanbiedt kun je uitrekenen hoeveel materiaalkosten het zijn en dan nog een bedrag erbij voor jouw inzet.
Bij een workshop in een kralenwinkel betaal je alleen al om er te zijn 15 euro en dan komt al het materiaal daar nog bij.
Ik vind dat als je alles inclusief doet, je echt wel minstens 20 euro mag vragen.
Bye bye, Ezther.

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 05 sep 2004 13:55

Ezther schreef:Ik wil het ook zo graag gaan doen!
Ik wordt ook echt al gevraagd :wink:
Maar ben ook nog alle voors en tegens aan het afwegen!
Je moet zoveel investeren ineens.
Inderdaad moet je dus voor iedereen tangetjes hebben.
En genoeg materiaal. Veel kralen. welke kleuren??
Ik zou ook gewoon 1 bedrag afspreken voor de workshop inclusief materiaal. Als je gewoon 1 techiek aanbiedt kun je uitrekenen hoeveel materiaalkosten het zijn en dan nog een bedrag erbij voor jouw inzet.
Bij een workshop in een kralenwinkel betaal je alleen al om er te zijn 15 euro en dan komt al het materiaal daar nog bij.
Ik vind dat als je alles inclusief doet, je echt wel minstens 20 euro mag vragen.
ik zit precies met hetzelfde, je hebt zoveel nodig, ik ben ook gevraagd maar ik vind het zo lastig, heb ik wel genoeg kralen, hoeveel tangentjes moet je hebben wat moet je rekenen?
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
mmc
Bead Believer
Berichten:240
Lid geworden op:do 28 aug 2003 07:44
Locatie:'s hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door mmc » zo 05 sep 2004 15:19

Kraaltjes schreef:Ik geef zelf geen workshop ofzo en ben ook nog nooit naar een geweest. Maar ik heb wel eens informatie opgezocht. En wta ik vaak vervelend vind als je van te voren niet weet hoeveel je kwijt bent. Daarmee bedoel dat ze de matriaalkosten er niet bij hebben vermeld.
dat soort info had ik dus ook al gevonden en dat was precies de reden waarom ik zoiets heb van eigenlijk moet het alles in 1 zijn. dat maakt het voor jezelf ook makkelijker want je hoeft niet te gaan rekenen wat ze aan materiaal kwijt zijn. mensen komen ook niet voor een verrassing te staan.
las in een folder van de kralenwinkel dat het 10 euro kost daar zit dan basismateriaal bij (slotje, ringteje, veter) maar er kwamen nog materiaalkosten bij, er stond bij dat het meestal rond de 20 euro was.
dat is dan nogal veel totaal 30 euro, vond ik. en dat kan mensen wel afschrikken.
vandaar de gedachte om het all inn te doen, wel afhankelijk van de soort techniek. er gaan bij rijgen nu eenmaal meer kralen inzitten dan bij kettelen of een zwevende ketting.
grtz michelle

Gebruikersavatar
Zus
Bead Lover
Berichten:499
Lid geworden op:wo 21 apr 2004 10:51
Locatie:Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Zus » zo 05 sep 2004 16:10

Ik geef voor Creata party's en we rekenen alleen de kralen en onderdelen en geen basisbedrag. Linda weet hoeveel dozen ik heb en wat betreft tangetjes, ik heb voor 8 personen 3 soorten tangetjes. Als er meer mensen zijn delen ze en als de groep echt te groot is ( meer dan 15 personen) dan krijg ik van Creata de andere spullen erbij en werk dan samen met een collega demonstratice..
De prijs bij mij is ongeveer tussen de ? 7,50 en ? 20,00 met uitschieters naar boven.
Ik vertel ook altijd als er een afspraak gemaakt wordt wat een beetje de gemiddelde prijs is, zodat de gastvrouw het door kan geven aan de andere dames.
Groetjes, Zus

moontje
Bead Lover
Berichten:414
Lid geworden op:di 30 mar 2004 13:54
Locatie:tubbergen
Contacteer:

Bericht door moontje » zo 05 sep 2004 17:51

tja..... :doubt: moeilijk.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 05 sep 2004 18:39

Zus schreef:Ik geef voor Creata party's en we rekenen alleen de kralen en onderdelen en geen basisbedrag. Linda weet hoeveel dozen ik heb en wat betreft tangetjes, ik heb voor 8 personen 3 soorten tangetjes. Als er meer mensen zijn delen ze en als de groep echt te groot is ( meer dan 15 personen) dan krijg ik van Creata de andere spullen erbij en werk dan samen met een collega demonstratice..
De prijs bij mij is ongeveer tussen de ? 7,50 en ? 20,00 met uitschieters naar boven.
Ik vertel ook altijd als er een afspraak gemaakt wordt wat een beetje de gemiddelde prijs is, zodat de gastvrouw het door kan geven aan de andere dames.
heeeeeel veel dozen!
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » zo 05 sep 2004 19:16

Ja idd Zus heeft echt superveel! Er bleven dozen komen!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 05 sep 2004 20:32

misschien kan je, om te beginnen, technieken bedenken waar je niet hele tijd tangen nodig heb. bv zwevend mbv knopen? of alleen rijgen? maar dan heb je weer veel kralen nodig...
kan ook zeggen dat ze zelf platbektang mee moeten nemen, iedereen heeft altijd wel zo 'n tang thuis volgens mij.
maar wel lastig inderdaad, als je niet veel tangen wil kopen...

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 05 sep 2004 22:18

Ik geef eigenlijk alleen nog maar workshops, ik maak geen sieraden meer voor de verkoop op een uitzondering na en sta heel af en toe nog op een marktje. Kijk eens op mijn site bij workshops daar staat het een en ander aan informatie, misschien heb je er wat aan.
Groeten Hennie

Gebruikersavatar
Naomi
Bead Producer
Berichten:1143
Lid geworden op:wo 03 dec 2003 23:35
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Naomi » zo 05 sep 2004 23:57

Bij de Lidl nu 4 tangetjes (en precies die wij voor workshops kunnen gebruiken) voor 5 euro. Heb zelf ook gelijk 2 sets erbij genomen. Ideaal voor workshops.
liefs,

Naomi

Gebruikersavatar
mmc
Bead Believer
Berichten:240
Lid geworden op:do 28 aug 2003 07:44
Locatie:'s hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door mmc » ma 06 sep 2004 11:51

das een goedie tip dank je
grtz michelle

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » ma 06 sep 2004 12:28

ooit eraan gedacht om het samen met een winkel te doen?
ik weet dat alle kralenwinkels in amsterdam ook workshops geven, kan me best voorstellen dat je dan een deal met ze kunt maken.
zo van: als ik de dames hier naartoe breng is te kans groot(er) dat ze nog eens terugkomen, dus als ik noug van jullie gereedschap kan lenen. ik heb ook al eens gehoord dat iemand gewoon een "basispakketje" voor iedereen maakte: daaring waren en alle kralen, en het draad, en.... alles voor een persoon, dus de prijs was heel makkelijk te berekenen!
Het hangt er vogens mij sowieso van af voor wie je een workshop geeft: mensen die nog nooit iets hebben gemaakt kunnen heel blij worden van zo'n pakketje(ben je tijdens de workshop ook geen tijd kwijt aan het uitzoeken van de kralen...), en als je vaker dezelfde mensen hebt, dan kun je ook al van tervoren afspreken wat je de volgende keer doet, dan kuan iedereeen op zijn gemaak van tervoren kralen uitkiezen, plus als je zeg maar 4-5 lessen geeft aan een groep dan kunnen ze best een st gereedschap kopen(op amerikaanste sites geven ze vaak korting op tangensets als je meer dan x besteld)
zo dit waren alle tips die ik nu ter plekke kon verzinnen, misschien heb je er wat aan...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gesloten