Netting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp
Netting

Bericht door Marieke » vr 07 feb 2003 17:21

Hoera!!! Het is gelukt!!! Ik heb een begin gemaakt met netting & het ziet er tot nu toe wel aardig uit. E?n probleempje; ik kom aan het einde van mijn draad & het is nog lang niet af. Wat moet ik nu doen om een vervolgdraad erop te zetten & dat ook nog zo te doen dat je er zo weinig mogelijk van ziet?!? Please help me!!!! :?
Alvast bedankt Marieke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 07 feb 2003 17:26

hi marieke, met welke netting patroon ben je precies bezig? ketting of armband ofzo?

in ieder geval, wat ik altijd doe is het volgende:
- niet te laat afwerken, want korte draad is lastig af te werken.
- vervolgens knoop ik om een 'reeds geregen' draad
- vervolgens rijg ik de draad door een aantal reeds geregen kralen
- eventueel nog een knoopje en nog 'n keer rijgen
- en dan afknippen

ik knip niet na mijn knoop, want dan zie je kleine restje draad van de knoop...ik rijg altijd door aantal kralen en dan knip ik het af....de einde is dan nl verstopt tussen de kralen...succes!

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Oh oke

Bericht door Marieke » vr 07 feb 2003 17:30

Oh oke, gaat dus net zoals met weven eigenlijk. Daar steek ik ook altijd draad door voorgaande kralen heen. Bedankt voor de info.
Groetjes Marieke

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » za 08 feb 2003 00:21

Misschien een tip: ik neem een heel lange draad,laat de helft uitsteken en beginte rijgen,ongeveer het midden van de ketting b.v. links naar recht tot waar ik het slotje wil hebben,dan begin ik met de draad die ik heb uit laten steken en rijg dan van rechts naar links de andere helft van de ketting, zo hoef je geen of bijna geen knoopjes te maken en je werkt toch niet met een superlange draad.Ik hoop dat je mijn uitleg snapt. Succes

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Huh?!?

Bericht door Marieke » za 08 feb 2003 11:11

Huh, nee ik snap je uitleg niet helemaal. Maar goed, kan ook komen doordat ik nogal vroeg opgestaan ben vanochtend. Kom je naar de kralenmeeting?!? Misschien dat je me het dan kan laten zien... Maar goed, ik ga het toch nog maar eens proberen.
knuffel Marieke 8)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 08 feb 2003 12:12

Zie http://www.kralen.com/rijg_loop2.php" onclick="window.open(this.href);return false; . daar heeft ze haar tip ook onderaan staan. wat ben je trouwens precies aan het doen qua netting marieke? armband...ketting? veel mogelijkheden. :wink:

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Oh oke,

Bericht door Marieke » za 08 feb 2003 18:16

Ik denk dat ik het al snap. Bedankt allebei voor de tips. Ik ben trouwens een patroon van je site aan het proberen te maken. Die zigzag met 7 kralen. Het wordt wel aardig al zeg ik het zelf. Hopelijk kan ik vanavond nog even verder gaan, want ik heb morgen weinig tijd omdat ik moet werken.
Groetjes Marieke

Gesloten