afhechting visdraad

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Anja
Bead Reader
afhechting visdraad

Bericht door Anja » do 20 feb 2003 08:31

Weet iemand of je bij het afhechten van visdraad ook knijpkralen kunt gebruiken.
Ik weet namelijk niet zeker of ik hiermee het draad kapot maak.

Groetjes Anja.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 20 feb 2003 08:50

dat gaat alleen als je het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllll erg voorzichtig doet! maar het kan! Ik doe het zelfs bij elastiek en dat gaat niet kapot!!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 20 feb 2003 15:54

ik had 2x knijpkraal op nylondraad gebruikt en 2x ging het stuk...
wat je beter kan doen, is veel knopen maken en 'n druppel lijm of nagellak gebruiken voor extra stevigheid. de kriebelige einde werkte ik toen altijd bij door ijzergare erom heen te draaien, maar dat was wel primitief, voor je het wist stak er toch weer een kleine kriebelende einde van de draad uit. je kan eigenlijk beter staaldraad gebruiken. dat is heel sterk dus dan kan je wel knijpkraal gebruiken. garen is ook prima, dan maak je gewoon knoopjes. kan je eigenlijk knijpkraal op garen gebruiken? denk dat het da ook kapot kan gaan...

Petra
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Petra » do 20 feb 2003 18:50

Hoi. Ik werk nylondraad altijd af met knijpkraaltjes. Het gebeurd inderdaad wel eens een enkel keertje dat de draad wordt doorgeknipt maar het is denk ik vooral een kwestie van zachtjes knijpen met een plat tangetje wat niet zo scherp is. Ik neem het risico dus wel omdat ik het mooier vind dan met knoopjes!
groetjes Petra

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » do 20 feb 2003 20:59

Je kan knijpkralen op garen gebruiken,maar het schuift gauw.Ik rijg meestal met 2 of meer draden,rijg eeen (knijp)kraaltje en maak knoopjes en wat lijm erop en dit alles verstop ik in een kalotje,soms steek ik de draden ook nog terug door de kralen.

Karine
Bead Interested

Bericht door Karine » ma 24 feb 2003 09:36

Ik heb een paar keer knijpkralen gebruikt bij nylondraad, maar meestal ging het meteen kapot. Of het bleef eerst wel zitten, maar later ging het alsnog kapot omdat de knijpkraal te scherp was tegen het draad.
Volgens mij kan je beter een paar knopen maken en er daarna even een lucifer tegen aan houden zodat het smelt, dat blijft ook wel goed zitten.

Gesloten